خبر فوری
شناسه خبر: 47287

افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

حضور 6 کشور و 850 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان امروز و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

حضور 6 کشور و 850 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

اخبار سبز کشاورزی؛ در این مراسم که مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی، برادران و جعفری معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، رفیعی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدی عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس، حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معاون ایران و تنی چند از فعالان، سرمایه‌گذاران و تصمیم‌گیران در حوزه صنعت ساختمان حضور داشتند، دکتر مطیع جهانی، به نمایندگی از اتاق تعاون ایران- برگزارکننده نمایشگاه- توضیحاتی درباره چگونگی و روند برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان ارائه داد.

حضور 6 کشور و 850 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان 2

حضور 6 کشور و 850 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه

وی از حضور 6 کشور و 850 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 23 گروه کالایی که کلید کالاهای مرتبط با صنعت ساختمان را پوشش می‌دهد، به نمایش درآمده است.

سپس دکتر برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به نیاز کشور به بهره‌وری در فضا و انرژی از اینکه شهرداری‌ها تاکنون نتوانسته‌اند مقررات ساختمان را به‌طور کامل به اجرا درآورند ابراز تاسف کرد.

وی گفت: هنوز درباره برخی محصولات مانند استفاده از سرب در شیرآلات ساختمان دغدغه داریم که برطرف نشده است.

حضور 6 کشور و 850 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

در حوزه صنعت ساختان نیازمند تجارب جهانی هستیم

برادران با بیان اینکه در حوزه صنعت ساختان هم نیازمند تجارب جهانی هستیم و هم تجاربی داریم که قابل ارائه به بازارهای جهانی است، خواستار توجه بیشتر دست‌اندرکاران و فعالان حوزه ساختمان به تعامل بیشتر با متخصصان و دست‌اندرکاران صنعت ساختمان در کشورهای دیگر و مخصوصا در کشورهای منطقه شد.

دستیابی به رشد 8 درصد را مستلزم تحرک بیشتر صنعت ساختمان

برادران با اشاره به میثاق دولت برای اجرای برنامه‌های هفتم پیشرفت و سند چشم‌انداز بیست ساله کشور، دستیابی به رشد 8 درصد را مستلزم تحرک بیشتر صنعت ساختمان دانست و گفت: اگر هدف ساخت یک میلیون مسکن در سال را پیگیری می‌کنیم باید به موازات آن هدف ساخت تجهیزات و ملزومات آن، مانند ساخت یک میلیون تجاری کم مصرف یا کولر بهینه‌سازی شده را دنبال کنیم.

لزوم تقویت همکاری‌های تکنولوژیک و فناورانه میان ایران و غول‌های صنعتی جهان

سخنران بعدی دکتر محمدی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بود که خواستار هم‌ترازی مراودات اقتصادی با روابط سیاسی بین‌المللی کشورمان شد و گفت: مقامات وزارت امور خارجه و سایر مقامات و دست‌اندرکاران دولتی باید زمینه توسعه مناسبات فی‌مابین صنعتگران ایرانی و صنعتگران سایر کشورها را فراهم سازند.

وی همچنین خواستار تقویت همکاری‌های تکنولوژیک و فناورانه میان ایران و غول‌های صنعتی جهان شد و گفت: هنوز شاهد آن هستیم که در برخی صنایع وابستگی‌های تکنولوژیکی و فناوری به خارج از کشور وجود دارد.

دکتر محمدی با بیان اینکه رشته تحصیلی دکتر اتابک وزیر صمت، مهندسی تکنولوژی است از وی خواست تا به موضوع انتقال فناوری داخل کشور توجه بیشتری مبذول کند.

بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند

دکتر عباسی معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی سخنران پایانی این آیین افتتاحیه بود که به تشریح مفهوم صنایع پیشران اقتصاد پرداخت و صنعت ساختمان را در ایران و جهان، دومین صنعت پیشران اقتصاد دانست و گفت: صنعت ساختمان و بخش مسکن علاوه‌بر رشد، اشتغال هم ایجاد می‌کند و تورم را کاهش می‌دهد.

عباسی به نارسایی‌های موجود در تامین مالی صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: در این باره بانک‌ها باید همکاری بیشتری مبذول کنند؛ چراکه هم‌اکنون برخی بانک‌ها به تکالیف خود در اجرای قانون جهش تولید مسکن عمل نکرده‌اند.

وی در پایان گفت: معتقدم صنعت ساختمان به تنهایی می‌تواند دست کم 2 درصد از 8 درصد رشد اقتصادی کشور را حاصل کند.

این مراسم با قرار گرفتن مهمانان در جایگاه ویژه افتتاح و افتتاح رسمی نمایشگاه به پایان رسید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای