خبر فوری
شناسه خبر: 47683

امید طلایی برای تعاون روستایی

وزیر دولت چهاردهم که بارها حمایت از تشکل‌های کشاورزی را از اولویت‌های مهم خود اعلام‌ کرده سکانداری سازمان مرکزی تعاون روستایی را به محمدرضا طلایی سپرد

امید طلایی برای تعاون روستایی

اخبار سبز کشاورزی؛ وزیر دولت چهاردهم که بارها در محافل و سخنرانی‌های مختلف حمایت از تشکل‌های بخش کشاورزی را از اولویت‌های مهم خود اعلام‌ کرده، این بار برای عملیاتی شدن این پشتیبانی، سکانداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را به محمدرضا طلایی سپرده است.

طلایی که دانش‌آموخته مهندسی کشاورزی و حقوق و دارای ۲۸سال سابقه است در روزمه خود پست‌های مختلفی  ازجمله مشاور وزیر جهادکشاورزی و عضو موظف‌ هیأت مدیره صندوق بیمه‌ محصولات کشاورزی کشور، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل‌ شرکت‌ پشتیبانی‌ امور دام کشور، معاون توسعه‌ مدیریت‌ و منابع انسانی‌ وزارت جهاد کشاورزی و سرپرست‌ معاونت‌ برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارتخانه و همچنین مشاور وزیر در امور حقوقی‌ و قوانین‌ مربوط به‌ زمین، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قم‌ و معاونت فنی‌ و مدیر جهادکشاورزی شهرستان قم‌ را داشته و امید طلایی برای سازمان تعاون روستایی ایران خواهد بود.

سازمانی که تجربه کشورهای موفق نشان داده با ساماندهی تعاونی‌ها در بخش کشاورزی می‌تواند زمینه  مشارکت مردم را فراهم کرده و توسعه اقتصادی را برای کشور دست‌یافتنی سازد.

تشکل‌های بخش کشاورزی در بازار پیشتاز باشند

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتگویی با خبرنگار اخبار سبز کشاورزی درباره اولویت‌های کاری خود در این سازمان گفت: تعاونی‌های بخش کشاورزی در بازار محصولات کشاورزی پیشتاز باشند.

محمدرضا طلایی افزود: تعاونی‌ها باید در بازار محصولات کشاورزی حضوری فعال داشته باشند و با برنامه‌ریزی میزان عرضه و تقاضا، سهم خود را از بازاررسانی محصولات کشاورزی در راستای حمایت از سهامداران افزایش دهند.

وی گفت: اجرای سیاست‌ها و راهبردهای تحقق برنامه هفتم براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی از اولویت‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است. همچنین افزایش مشارکت تشکل‌ها در بازار داخلی و تجارت بین‌المللی نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان در آینده‌ای نزدیک است.

وی ادامه داد: استقرار سامانه‌های جدید و تقویت سامانه‌های موجود جهت افزایش شفافیت در اجرای وظایف سازمان مرکزی همچنین اتخاذ سیاست‌های راهبردی براساس تجربیات موفق گذشته در راستای توانمندسازی سازمان نیز بایست دنبال شود.

طلایی یادآور شد: افزایش نظارت قانونی بر امور مالی و اجرایی با بهره‌گیری از سیستم‌های جدید برای افزایش شفافیت و جلوگیری از فساد در تشکل‌های بخش کشاورزی نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای