آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45481

​راهی که پاسارگاد به یادگار می گذارد

مسئولیت‌های اجتماعی اکنون به یکی از اجزا لاینفک فعالیت های مجموعه‌های اقتصادی تبدیل شده است. در واقع به مناسبت فعالیت‌های اقتصادی و تجاری یک بنگاه در درون یک جامعه آن بنگاه مسئولیت‌هایی در قبال شهروندان و اجتماعی که در آن فعالیت می‌کند، دارد. این مسئولیت البته نگاه به توسعه دارد و هر چه بنگاه در فعالیت‌های خود پیشرفته‌تر باشد، به همان اندازه در قبال توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه خود مسئولیت سنگین‌تری دارد.

​راهی که پاسارگاد به یادگار می گذارد

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ روشن است که این رویه اکنون در تمام دنیا مرسوم است که بنگاه‌ها و مجموعه‌های اقتصادی چه در سطح کشوری و چه در سطح جهانی، به مناسبت بهره‌ای که از جامعه و شهروندان دریافت می‌کنند، به همان نسبت و بیشتر وظایفی را برای خود تعریف و اجرا می‌کنند.

بانک پاسارگاد به عنوان یک مجموعه وزین و پیشرو در عرصه بانکداری نیز مانند همه مجموعه‌ها و نهادهای مالی- اقتصادی متشخص و دارای پرستیژ جهان، همواره با ماموریت‌‎ها و مسئولیت‌هایی در حوزه ایجاد و افزایش توسعه انسانی در کشورمان، برای خود تعریف و به آن عمل کرده است.


بیشتر بخوانید: بانک پاسارگاد حامی محیط زیست


از جمله این ماموریت‌ها و اقدامات، افتتاح کتابخانه در مناطق محروم، تاسیس و افتتاح مدرسه در مقاطع مختلف و همکاری با فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران بوده است. در این باره بانک پاسارگاد 20 کتابخانه در استان‌های همدان اردبیل، لرستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد احداث و افتتاح کرده است.

همچنین این بانک در استان گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان رضوی و خراسان جنوبی مدارس متعددی را احداث کرده و در اختیار کودکان و نوجوانان کشورمان قرار داده است.

در همین راستا، پاسارگاد از نخبگان دانش آموز همه حمایت کرده و نه فقط نظرات برتر کنکور سراسری را در مراسم ویژه‌ای مورد تقدیر قرار داده است بلکه تا امروز 237 نفر از نوجوانان نخبه و نفرات برتر کنکور نخست حمایت ویژه این بانک قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: سپرده‌‌ای سبز در راستای حمایت از محیط زیست


بانک پاسارگاد علاوه بر این به توسعه منابع فرهنگی و فرهنگ مکتوب کشور توجه ویژه کرده است و علاوه بر مشارکت در اقداماتی نظیر بازسازی موزه دکتر حسن حبیبی، حمایت از فیلم‌های جدایی نادر از سیمین، طبقه حساس، بهمن، ملبورن، مرگ ماهی،  ساعت صفر، یک قناری و چهل کلاغ، چهارده جشنواره فیلم کوتاه مه برگزار کرده و از چاپ کتاب های نفیسی همچون قرآن ؟، شاهنامه شاه طهماسب، تاریخ جامع ایران و... حمایت کرده است.

بانک پاسارگاد علاوه بر این تلاش کرده که در سایر محورها و حوزه های توسعه انسانی از جمله در حوزه ورزش و سلامت نیز فعالیت کند چنان که این بانک افزون بر حمایت از کشتی به عنوان ورزش ملی کشور، به قهرمان‌های مدال آور بازی های آسیایی کره هدایایی تقدیم و از تیم های پایه و دانش آموزی حمایت کرده است.

در حوزه سلامت این بانک برنامه احداث 7 شهرک سلامت با ظرفیت هفت هزار تخت بیمارستانی را در دست دارد و در 6 شهر کشور برای تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در بالاترین سطح استاندارد جهانی تلاش می‌کند همچنین این بانک در جریان شیوع بیماری کرونا، اقدامات کمکی برای توسعه درمان این بیماری را چه در تهران و چه در شهرستان‌ها به انجام رسانده بود.

این اقدامات که حتما از نظر خداوند دور نبوده و اساسا با مشیت و استعانت او انجام گرفته، از نگاه بندگانش نیز دور نبوده است. چنان مدیرعامل بانک پاسارگاد به عنوان خیر نه کشوری معرفی و به این ترتیب از وی تقدیر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای