خبر فوری
شناسه خبر: 14630

بی‌ارتباطی اتحادیه مرکزی و ده‌ها سوال

روز گذشته و پس از انتشار اخبار و تحلیل‌هایی در تاریخ 11 و 15 اسفند مبنی‌بر ضرورت رفع ابهام سازمان مرکزی تعاون روستایی

بی‌ارتباطی اتحادیه مرکزی و ده‌ها سوال

مزرعه سبز : روز گذشته و پس از انتشار اخبار و تحلیل‌هایی در تاریخ 11 و 15 اسفند مبنی‌بر ضرورت رفع ابهام سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاون روستایی درباره حمل بار میوه‌های شب عید توسط شرکت نوید باران کشاورز یا عاملیت یا تحت پیمان بودن و… بالاخره اتحادیه مرکزی متنی خطاب به مدیرعامل اتحادیه‌های استان‌ها به شرح زیر صادر کرده است:

ما بی‌خبر بودیم (حسب اطلاع واصله)

«مدیرعامل محترم اتحادیه استان…

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند شرکت نوید باران کشاورز که حسب اطلاع واصله اقدام به حمل میوه طرح تنظیم بازار شب عید به استان‌ها نموده، هیچ ارتباط کاری و یا ثبتی با این اتحادیه و شرکت حمل و نقل نوید بار کشاورز وابسته به اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ندارد؛ لذا مراتب جهت مزید استحضار ایفاد می‌گردد.

(اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران)»

***

ضمن قدردانی و تشکر از اینکه اتحادیه مرکزی سهمی در شفاف‌سازی ایفا نموده است، جای چند سوال و ابهام همچنان باقی است که لازم است اعلام نماید و به آنها پاسخ گوید که آمران، فاعلان، مشارکت‌کنندگان و اقدام‌کنندگان چنین همکاری تنگاتنگی چه کسانی بوده‌اند؟

ضرورت رفع ابهام سازمان مرکزی ضرورت رفع ابهام سازمان مرکزی

-چگونه است که با همراهی، مشارکت یا حمل و نقل‌های تحت پیمان نوید باران کشاورز هزاران تن (احتمالاً حدود 50 هزار تن) میوه شب عید حمل شده است و تازه دیروز حسب اطلاع واصله بیدار شده‌اند؟

ـ به طور کلی اتحادیه باید مشخص کند چه کسی یا مقامی دستور همکاری تعاونی ها و اتحادیه های روستایی را برای حمل میوه شب عید به این شرکت داده است.

- به چه مناسبت، کار بخشی از حمل و نقل به مجموعه یا شرکت نوید باران که هم نام با شرکت متعلق به اتحادیه (نوید بار کشاورز) یا نزدیک به نام آن است، سپرده شده و حدود 45 روز ادامه داشته است.

_چرا اتحادیه مرکزی با حمل نخستین محموله و اعلام شماره کارت (در دهم بهمن ماه امسال) چنین اعلامیه‌ای صادر نکرده و حالا پس از حمل حدود 5 هزار تن میوه و تقریباً تکمیل ظرفیت نوید باران کشاورز و شاید توقف کار نوید باران به دلیل دیرپرداخت شدن یا صورت حساب‌هایش (در نیمه دوم اسفندماه و پس از یک ماه حمل میوه‌ها) اتحادیه بیانیه داده است. راستی اگر حمل و نقل میوه‌های تنظیم بازار شب عید تقریبا به پایان نرسیده بود، باز هم چنین اطلاعیه‌ای صادر می‌شد.

ـ آیا امروز و پس از انتشار عملکرد شرکتی که نزدیک به نام شرکت نوید بار کشاورز (متعلق به اتحادیه) است و صرفاً با افزودن یک «الف» و «نون» ثبت و بلافاصله در کار حمل و نقل میوه اتحادیه‌ها وارد شده و همه از آن با خبر بوده‌اند، چنین بیانیه‌ای عذر بدتر از گناه نیست؟

ـ اتحادیه مرکزی چه توجیحی دارد که شرکت حمل و نقل خلیج فارس حمل و نقل البروز نو و… با واسطه و به‌عنوان تحت پیمان، باری را برای شرکت نوید باران کشاورز حمل می‌کند و نوید باران به‌عنوان حمل کننده طلب پول می‌کند دقیقاً توجه کنید:

ضرورت رفع ابهام سازمان مرکزی ضرورت رفع ابهام سازمان مرکزی

«احتراماً با عنایت به حمل سیب و پرتقال شب عید توسط کامیون‌های یخچالی این شرکت دستور فرمایید مبلغ ریال علی‌الحساب کرایه حمل به حساب… به نام نوید باران کشاورز در بانک تجارت واریز فرمایید… .

شرکت نوید باران»

_جالب است در بیانیه اتحادیه مرکزی چنین آمده است:

«به استحضار می‌رساند شرکت نوید باران کشاورز که حسب اطلاع واصله اقدام به حمل میوه طرح تنظیم بازار شب عید به استان‌ها نموده»، یعنی آن قدر فاصله دور بوده و هیچ وسیله ارتباطی و تماسی وجود نداشته که پس از یک ماه و اندی و حمل حدود 5000 تن میوه، اخیراً اتحادیه مرکزی و حتی اعضای هیات مدیره که هر کدام مدیرعامل یک استان هستند به قرار اطلاع واصله با خبر شده‌اند و رفع اتهام نموده‌اند.

رسانه‌ها این بیانیه را به فال نیک می‌گیرند و انتظار دارند اتحادیه مرکزی در رابطه با 21 هزار تن خرمای استعمران و نیز نحوه فروش آن به یک فعال صنعت طیور و نحوه خرید از وی و مجددا فروش به بازرگان دیگری همراه با اعلام نام سموم و گازهایی که تحت عنوان ضدعفونی مورد استفاده قرار گرفته نیز بیانیه صادر کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای