خبر فوری
شناسه خبر: 40202

انتصاب هایی در مسیر هم افزایی

دکتر محمدعلی نیکبخت چه آن زمان که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بود و چه هنگامی که در دو دولت به عنوان

انتصاب هایی در مسیر هم افزایی
دکتر محمدعلی نیکبخت چه آن زمان که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بود و چه هنگامی که در دو دولت به عنوان معاون وزیر خدمت می کرد، هرگز به‌دنبال فضاسازی هیجانی، تبلیغاتی، لابی‌گری و یارگیری نبود.

ایجاد فرصت خدمت ملی

اخبار سبز کشاورزی ؛ پس از رای اعتماد و اراده وزیر نیکبخت و تصمیم سازی برای انتخاب مدیران اصلح در وزارتخانه، که به ایجاد فرصت خدمت برای خادمین بخش انجامید در بسیاری موارد از جمله تامین نهاده‌های دامی، تثبیت قیمت و حتی کاهش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ، مدیریت و ساماندهی مرغ لاین (به‌عنوان مسیر رسیدن به لاین ملی)، سپرده شدن امور به تشکل‌های مرتبط و تولیدکنندگان بخش خصوصی، پرداخت بیش از 70 درصد مطالبات گندمکاران، اعلام قیمت 19هزار و 500 تومان برای خرید تضمینی هر کیلو گندم در سال زراعی آینده (قبل از شروع کشت)، آرامش در درون وزارتخانه و پرسنل ستاد و صف و فروکش کردن اعتراضات و راهپیمایی در راهروهای وزارت، کاهش حرکت‌های اعتراضی و تجمعات گاوداران، مرغداران و… ده‌ها حرکت مثبت دیگر صورت گرفت؛ چراکه وزیر همواره به دنبال جلب مشارکت حداکثری مدیران متخصص با تجربه و توانمند بوده است‌.
بیشتر بخوانید: نیکبخت و پیشبرد اهداف کشاورزی

معجزه اقتصادی گندم معجزه اقتصادی گندم

صدای بلند کشاورزی

در ادامه این مشارکت حداکثری، دکتر نیکبخت از دکتر خاوازی که هم وزیر کشاورزی بوده و هم استاد تمام دانشگاه، هم دارای سمت و پست در معاونت علمی ریاست جمهوری، درخواست کرد تا به کمک امنیت غذایی بیاید، در حالی که چنین حرکتی به آسانی صورت نگرفته، زیرا خاوازی کشته مرده میز و مقام نیست.
قاعدتا دکتر نیکبخت با طرح اهداف ملی امنیت غذایی از وی درخواست کمک و پذیریش مسئولیت کرده، اما در نگاه محاسبه‌ای و حساب و کتاب پست و میز و مقام، شاید خاوازی نمی‌ بایست می پذیرفت در وزارتخانه‌ای که دوسال پیش، وزیر بوده اینک سمت معاونت قبول کند و شاید نیکبخت هم نباید می‌پذیرفت یک وزیر و فرد بالقوه‌ای برای رقابت با خود را به میدان همکاری دعوت کند. این کار جسارت و جرات می خواست.
بیشتر بخوانید: شرط موفقیت نیکبخت

دیگر وزرای سابق کشاورزی هم به میدان کمک بیایند

یکی از مدیران ارشد وزارتخانه معتقد بود در شرایط ضرورت و بایستگی کمک و مساعدت همه جانبه مسئولان بلندپایه سابق وزارت کشاورزی چه بسا از مهندس محمود حجتی دعوت شود تا از سر لطف و منافع ملی، مثلا معاونت آب و خاک را بپذیرد و یا از دکتر عیسی کلانتری برای ساماندهی سازمان تحقیقات و خروج آن از بحران مدیریتی دعوت و درخواست به همکاری صورت گیرد و دکتر شاپور علایی با درک همین ضرورت، ریاست سازمان حفط نباتات را بپذیرد و همگی به کمک بیایند.
رسانه‌ها معتقدند انتخاب دکتر خاوازی و پذیرفتن وی نشان داد که هر دو (وزیر فعلی و وزیر قبلی) افرادی وزین هستند که موقعیت و اعتبار خود را برای ارتقای امنیت غذایی صرف کردند.
بیشتر بخوانید: وزیری که می‌تواند سال‌ها صندلی خویش را حفظ کند

عرضه مرغ با قیمت ۴۷ هزار تومان! عرضه مرغ با قیمت ۴۷ هزار تومان!

مدیران موفق و رفع چالش ها

فراموش نکنیم در بسیاری از بخش ها مانند حوزه امور تولیدات دامی، بدون اینکه اتفاق خاصی در بخش نهاده‌ها بیفتد عرضه مرغ و تخم مرغ از بگیر و ببند و تعزیرات و کشتارگاه‌ها بیرون آمد و بازار، با تولید تنظیم شد، کاری که طی دو سال گذشته بیشترین چالش ها را برای وزارت پیش آورده بود.

همه باهم به استقبال آغاز سال زراعی

آنچه امروز ستودنی است اینکه در آستانه جشن مهرگان و آغاز سال زراعی جدید بدنه وزارتخانه و نیروهای کارشناسی و‌مدیران سابق و فعلی در همه استان‌ها و داخل وزارتخانه با هم افزایی به کمک ارتقای جایگاه کشاورزی و امنیت غذایی آمده‌اند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای