خبر فوری
شناسه خبر: 41502

سازمان تعاون روستایی در انتظار حکم وزیر

طی روزهای گذشته وزیر جهاد کشاورزی تکلیف بسیاری از سرپرستان منتصب خود را مشخص کرد.

سازمان تعاون روستایی در انتظار حکم وزیر

اخبار سبز کشاورزی؛ محمدعلی نیکبخت پس از 100 روز صبر و بررسی، حکم انتصاب بسیاری از مدیران از جمله سازمان دامپزشکی، پشتیبانی امور دام، مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی و… را از سرپرستی به مدیریت تبدیل کرد، اما سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مورد استثنا قرار گرفته است و از تاریخ چهار تیرماه سال جاری تاکنون غلامرضا هادربادی به‌عنوان سرپرست مسئولیت این سازمان را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: خروج سازمان تعاون روستایی از لیست شرکت‌های قابل واگذاری

در طول این مدت شایعات بسیاری برای انتصاب افراد مختلف به‌عنوان مدیرعامل جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی طرح شد و کاندیداهای بسیاری به وزارت جهاد کشاورزی رفتند و حتی حکم آنها در کارتابل آماده امضاء از سوی وزیر جهاد کشاورزی شد، اما این شایعات هیچ کدام به مراسم تودیع و معارفه نرسیدند.

براساس قانون، مدت زمان تصدی سرپرستی در سازمان‌‌های دولتی سه ماه است که تحت شرایط خاص تا یک دوره بعد و تا حداکثر شش ماه قابل تمدید است. روند حاضر در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با توجه به نقش مهم این سازمان در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان این سازمان را به‌سوی بلاتکلیفی و روزمرگی سوق داده است؛ چراکه هیچ انتصابی در سطوح پایین‌تر این سازمان نمی‌تواند انجام شود، چون ممکن است با انتصاب قطعی مدیرعامل جدید مورد بازنگری قرار گیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در چندماه گذشته که غلامرضا هادربادی در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به‌عنوان سرپرست حضور داشته است، گزارش‌های عملکردی از سوی این سازمان منتشر شده که روند روتین این سازمان است و تغییر و تحولی که برای بخش کشاورزی در دولت سیزدهم قابلیت ارایه گزارش را داشته باشد رخ داده نشده، یکی از دلایل این امر علی‌رغم توانایی هادربادی را می‌توان فعالیت وی به عنوان سرپرست دانست.

زمانی که یک مدیر در جایگاه سرپرست به مجموعه معرفی می‌شود دو برداشت را در درون و بیرون آن مجموعه ایجاد می‌کند، ابتدا اینکه مدیر منتصب در طول یک برهه زمانی فرصت دارد تا شمه‌ای از مدیریت خود را نشان دهد و با پیشبرد برنامه‌های کوتاه‌مدت سبب افزایش کارآیی سازمان گردد و همچنین ارتباطات درون سازمانی را شناسایی کند و اصلاحاً به روی کار سوار شود.

یک برداشت دیگر این است که با انتصاب یک فرد به‌عنوان سرپرست یک فرصت زمانی برای مقام بالاتر ایجاد می‌شود تا با بررسی‌های بیشتر فردی دارای توانایی بالاتر را برای آن پست معرفی کند، به این دلیل است که در قانون برای تعیین تکلیف افراد سرپرست در سازمان‌های دولتی حداکثر سه ماه فرصت ایجاد شده است و پس از این بازه زمانی فرد سرپرست حق امضاء نخواهد داشت.

هم اکنون در شایعاتی جدید برای مدیرعاملی سازمان مرکزی تعاون روستایی دکتر علی برابری که در سال 1397 و با حکم حسین شیرزاد به‌عنوان معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران در این سازمان فعالیت داشت مطرح شده و گفته می‌شود وزیر جهاد کشاورزی حکم او را ده روز پیش امضاء کرده است، اما مشخص نیست چرا تاکنون مراسم معارفه وی انجام نشده است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای