خبر فوری
شناسه خبر: 47242

عارف در آیین معارفه وزیر جدید جهاد کشاورزی:

با وجود مراکز پژوهش در تولید و تامین نهاده‌ها نباید محتاج خارج باشیم

آیین تکریم و معارفه وزرای قدیم و جدید وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

با وجود مراکز پژوهش در تولید و تامین نهاده‌ها نباید محتاج خارج باشیم

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ آیین تکریم از خدمات مهندس محمدعلی نیکبخت، وزیر سابق جهاد کشاورزی و معارفه دکتر غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جدید جهاد کشاورزی، عصر امروز دوشنبه در محل سالن اجتماعات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این مراسم که دکتر عارف، معاون اول رئیس جمهور، وزرای پیشین و جدید جهاد کشاورزی، دکتر عیسی کلانتری، رئیس خانه کشاورز، دکتر محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مقامات ستاد و کشوری این وزارتخانه و روسای تشکل‌های کشاورزی حضور داشتند، محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشین جهاد کشاوزی ضمن تشکر از اعتماد دولت سیزدهم و همکاری برای رفع بحران‌های وزارتخانه تصریح کرد که در یک سال گذشته فعالیت‌های زیادی برای سامان‌دهی، تنظیم و تثبیت بازار صورت گرفته و تلاش کردیم تا میزان نوسان قیمت در کالاهای گوناگون بخش کشاورزی به حداقل برسد.

وی افزود: آخرین روز کاری خود را در وزارتخانه در حالی سپری می‌کنم که مانند روز اول و با همان انگیزه، کار و فعالیت نمودم.

عارف-در-آیین-معارفه-وزیر-جدید-جهاد-کشاورزی

نیکبخت: همه توان خود را برای توفیق دولت چهاردهم صرف خواهم کرد

نیکبخت گفت: من نه کاسب سیاسی و نه کاسب اقتصادی‌ام و تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم، اعم از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صرف کردم و از این پس نیز همه توان خود را صرف خواهم کرد تا دولت چهاردهم توفیق پیدا کند.

عارف در آیین معارفه وزیر جدید جهاد کشاورزی 4

امیدواری نوری قزلجه به اجرای برنامه‌های وفاق ملی

غلامرضا نوری قزلجه هم در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از همه مقامات دولت و مجلس و نیز دست‌اندرکاران و روسای تشکل‌های کشاورزی، ابراز امیدواری کرد که دولت در جهت اجرای برنامه‌های وفاق ملی که از سوی رئیس جمهور اعلام و با همراهی مناسب و خوب مجلس شورای اسلام مواجه شده است، موفق باشد.

پایان بخش این آیین تکریم و معارفه، سخنرانی محمدرضا عارف بود که به همه مهمانان حاضر و وزیران سابق و جدید خیرمقدم گفت و با گرامیداشت هفته دولت، از همکاری و همراهی مجلس در دادن رای اعتماد به همه وزیران پیشنهادی سپاس‌گزاری کرد.

مسیر سخت وزارت جهاد کشاورزی

معاون اول رئیس جمهور همچنین از دکتر نوری قزلجه هم به سبب پذیرش این مسئولیت و آمادگی خدمت به دولت و مردم قدردانی کرد.

عارف مسیر پیش‌روی وزارت جهاد کشاورزی را مسیری سخت توصیف کرد و از کشاورزان به‌خاطر به تاخیر افتادن مطالبات‌شان عذرخواهی کرد.

عارف در آیین معارفه وزیر جدید جهاد کشاورزی 5

باید هدف مشخص و براساس آن بودجه و امکانات تخصیص داده شود

با این حال وی وعده داد که به سرعت این مطالبات پرداخت شود. وی با بیان اینکه ابتدا باید هدف مشخص و براساس آن بودجه و امکانات تخصیص داده شود، از اینکه هنوز بودجه کشور عملیاتی نشده ابراز تاسف کرد.

عارف سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام که به تصویب رهبری رسیده و برنامه هفتم پیشرفت را اسناد بالادستی مناسب توصیف کرد و گفت: آنچه امروز باید مورد توجه قرار گیرد تامین منابع لازم و سرمایه‌گذاری و خلق ثروت جدیدی برای اجرای برنامه پنج ساله هفتم است.

عارف گفت: در این باره نه فقط از ایرانیان داخل کشور، بلکه از سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور که علاقه‌مند به ایران و همکاری برای پیشرفت کشورمان هستند، استفاده شود.

عارف سند برنامه هفتنم پیشرفت را برنامه‌ای آرمانی توصیف و تاکید کرد که برای اجرای و دستیابی به اهداف این برنامه باید همه دست به دست هم بدهیم.

وی مقایسه مرکز پژوهشی عملیاتی با مراکز پژوهشی دانشگاهی را نادرست دانست و گفت: پس از چندین سال که ما مراکز پژوهشی در جهاد کشاورزی داریم نباید برای تامین و تولید بذر، کود و سم نیازمند خارج از کشور باشیم.

این مراسم با تقدیر لوح تقدیر به محمد علی نیکبخت پایان یافت.

دیدگاه تان را بنویسید

  • صادق پاسخ به نظر

    با وجود مراکز پژوهش در تولید و تامین نهاده‌ها نباید محتاج خارج باشیم.

    از هنگامی که یادمان می آید این حرف‌ها بود و همچنان گرفتار هستیم.
    اگر صادق هستید، این وعده‌ها و ادعاها را نداشته باشید در عمل انجام دهید
    حرف نزنید؛ عمل کنید.

چندرسانه‌ای