خبر فوری
شناسه خبر: 47362

نگرانی کشاورزان از تعیین نشدن قیمت خرید تضمینی محصولات

هر ۴ روز یک سفر برای وزیر/ این سفرها کلید حل مشکلات کشاورزان است؟

غلام‌رضا نوری چندی پیش با رای قاطع نمایندگان مجلس به عنوان وزیر جهادکشاورزی برگزیده شد و اکنون ۱۶ روز است که از دوران وزارت جناب وزیر می‌گذرد.

 هر ۴ روز یک سفر برای وزیر/ این سفرها کلید حل مشکلات کشاورزان است؟

اخبار سبز کشاورزی؛ طی این مدت وزیر جهاد کشاورزی به هر دلیل از جمله دیدار و زیارت امام رضا، دیدار با همکاران سابق، افتتاح طرح و... چهار بار سفر استانی داشته است؛ یعنی میانگین هر ۴ روز یک سفر.

در تمام این مدت مسافرت طبقه ۱۶ پلمب بوده است (ظاهرا به دلیل بی اعتمادی به پرسنل قبلی معمولا این روزها بعد از ساعت کاری و در ایام سفر درب اتاق وزیر و مدیرکل و یک معاونت پلمب می‌شده است)

حال به سفر ها توجه کنید:

 سفر استانی اول: استان خراسان رضوی

 سفر استانی دوم : آذربایجان شرقی

سفر استانی سوم: استان خراسان رضوی

 سفر استانی چهارم: استان آذربایجان غربی

تکلیف قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی مشخص می‌شود؟

 امیدواریم شنبه و قبل از سفر استانی پنجم تکلیف قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی مشخص شود. گفتنی است، در تبصره یک این قانون آمده که وزارت کشاورزی موظف است، همه ساله قیمت خرید تضمینی محصولات یاد شده را با رعایت هزینه‌های واقعی، تولید و در یک واحد بهره‌برداری متعارف و حفظ رابطه مبادله در داخل و خارج بخش کشاورزی تعیین و حداکثر تا آخر تیرماه به هیئت دولت تقدیم کند.

اما حالا این مهلت قانونی با توجه به تغییر دولت و وزیر کشاورزی، مدتی است که به پایان رسیده است و غلامرضا نوری قزلچه وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم اعلام کرده بود که یکشنبه ۱۱ شهریورماه جلسه تعیین نرخ تضمینی خرید گندم برگزار و قیمت محصولات تعیین می‌شود. اما این جلسه بدون نتیجه پایان یافت.

این در حالی است که دولت در حال حاضر نیز برای پرداخت مطالبات گندمکاران با مشکل مواجه شده و در نهایت با استقراض از صندوق توسعه ملی به دنبال تسویه حساب با گندمکاران و کشاورزان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای