آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45986

پاپی‌زاده روی صندلی رنجبرزاده نشست

مجلسی‌ها اشتباه شمردند

در بازشماری آراء انتخابات هیئت رییسه مجلس ۴۱ رای ریخت و یک دبیر تغییر کرد

مجلسی‌ها اشتباه شمردند

اخبار سبز کشاورزی؛ پس از انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم، این انتخابات با اعتراض برخی از داوطلبان آن مواجه شد. هرچند روابط‌عمومی مجلس ابتدا اعلام کرد تغییرات خاصی پس از بازشماری رخ نداده، اما تعداد آرای ناظران هیئت‌رئیسه کم شد و نتیجه بازشماری در بخش انتخاب دبیران نیز یک تغییر به‌‌همراه داشت.

روز سه‌شنبه پس از برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس با حضور مقامات لشکری و کشوری و سوگند منتخبان، انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم برای اولین سال فعالیتش برگزار شد و رأی‌گیری از منتخبان برای تعیین ۱۲ عضو هیئت‌رئیسه صورت گرفت.

صبح دیروز روابط‌عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به‌دلیل شکایت یکی از کاندیداهای نایب‌رئیسی، آرای نواب رئیس بازشماری شده است. نتیجه بازشماری از کاهش تعداد آرای نواب خبر می‌داد و روابط‌عمومی مجلس اعلام کرد تغییری در ترکیب دو نایب‌رئیس صورت نگرفته است و همچنان «حمیدرضا حاجی بابایی» و «علی نیکزاد» نواب رئیس مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول هستند.

 سه ساعت بعد از رسانه‌ای شدن این اطلاعیه، نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری ایلنا خبر داد بعد از بازشماری آرا، او به‌عنوان دبیر هیئت‌رئیسه از سوی نمایندگان انتخاب شده است. «عباس پاپی‌زاده» در توضیح بیشتر گفت: با توجه به اعتراضی که برخی داوطلبان انتخابات هیئت‌رئیسه به نتایج شمارش آرا داشتند، تصمیم به بازشماری آرا گرفته شد که درنتیجه بازشماری بنده نیز به‌عنوان یکی از شش دبیر هیئت‌رئیسه مجلس از سوی نمایندگان انتخاب شدم.

یک انتخاب سه اطلاعیه

ظهر روز سه‌شنبه ایسنا نوشته بود روابط‌عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است به‌دلیل شکایت یکی از کاندیداهای نایب‌رئیسی، آرای نواب رئیس بازشماری شده است. طبق اطلاعیه اول روابط‌عمومی مجلس، قرار بود روز سه‌شنبه آرای دبیران و ناظران مجدداً شمارش شود، اما همان شب  روابط‌عمومی در اطلاعیه دیگری اعلام کرد فردا یعنی چهارشنبه این آرا مورد شمارش مجدد قرار می‌گیرد.

صبح روز چهارشنبه نیز اطلاعیه سوم روابط‌عمومی مجلس درباره شمارش آرای ناظران هیئت‌رئیسه صادر و اعلام شد در پی بازشماری آرای نامزدهای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس آرا کم شد، اما تغییری در ترکیب و نتیجه انتخابات ناظران ایجاد نشد.

در این اطلاعیه آمده: «مغایرت در تعداد آرای نامزدهای نواب رئیس مجلس پس از بازشماری مجدد آرا گرچه باعث تغییر ترکیب نواب نشد و آقایان حاجی‌بابایی و نیکزاد نواب اول و دوم مجلس دوازدهم هستند، اما در پی این ماجرا، با دستور رئیس مجلس همه آرا هیئت‌رئیسه مجدد بازشماری شد.

در این بازشماری که توسط هشت نفر از نمایندگان شمارش‌کننده در روز رأی‌گیری با حضور دو عضو هیئت‌رئیسه سنی و رئیس مرکز حراست قوه‌مقننه انجام شد، تغییری در تعداد آرای نامزدهای رئیس مجلس مشاهده نشد. همچنین، بازشماری آرای نامزدهای ناظران هیئت‌رئیسه نیز گرچه با تغییر تعداد آرای یکی از منتخبان همراه بود، اما تغییری در ترکیب نظّار ایجاد نشد و آقایان «غلامرضا نوری‌قزلجه»، «علیرضا سلیمی» و «جلیل میرمحمدی میبدی» که پیشتر اعلام شده بود، ناظران هیئت‌رئیسه هستند.

در بازشماری مجدد آرا مشخص شد دلیل اختلاف در تعداد آرای اعلامی، اشتباه نمایندگان شمارش‌کننده آرا در تجمیع آرا بوده است، به‌نحوی‌که آرای شمارش‌شده در دو برگه، هنگام تجمیع دو بار محاسبه شده و باعث بروز این اختلاف در تعداد آرا شده است.»

  ۴۱ رأی ریخت

پیش از اعلام تصمیم بر بازشماری آرا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه اعلام شده بود نمایندگان بستان‌آباد، تهران و تفت و میبد یعنی «غلامرضا نوری قزلجه» با ۱۳۰رأی، علیرضا سلیمی ۸۲ رأی و سیدجلیل میرمحمدی ۶۱ رأی از مجموع ۲۸۷ آرا به‌عنوان سه ناظر هیئت‌رئیسه مجلس در اجلاسیه اول دوره دوازدهم انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم انتخاب شده‌اند. اما آرا پس از بازشماری با تغییر در آرای نوری قزلجه به ۸۹ رأی تغییر و کاهش یافت.

 پاپی‌زاده روی صندلی رنجبرزاده نشست

در بازشماری کرسی دبیری مجلس نیز نتیجه متفاوت بود. آن‌گونه‌که ایسنا نوشته طبق نتایج آرای اولیه «مجتبی بخشی‌پور»، «احمد نادری»، «روح‌الله متفکر آزاد»، «مجتبی یوسفی»، «محمد رشیدی» و «اکبر رنجبرزاده» به‌عنوان منتخبان این جایگاه تعیین شده بودند که در بازشماری آرا در روز بعد پاپی‌زاده جایگزین رنجبرزاده شد./پیام ما

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • یک به علاوه یک میشه صفر پاسخ به نظر

    برای شمردن این دویست و چند تا رای، اشتباه می کنن
    بقیه کارها چی میشه
    اداره کشور توسط ...
    واقعا که !!!!

چندرسانه‌ای