خبر فوری
شناسه خبر: 17324

صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود

مدیرعامل اتحادیه دام سبک نیز با بیان این‌که صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود، گفت: 90 درصد شیر گوسفند به مصرف خانگی دامدار می‌رسد.

صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود

افشین صدر دادرس در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: قیمت اعلامی 12هزار تومانی برای شیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای شیر گاو است و شیر گوسفند تابع قیمت‌گذاری دستوری نیست.

وی افزود: دارندگان دام سنگین در جلسه‌ای با حضور مسئولان روی عددی حدود 13هزار تومان توافق کردند که این عدد در جلسه بعدی کمی بیش از 12هزار تومان مصوب شد و در نهایت سازمان حمایت قیمت هر کیلو شیر را 12هزار تومان اعلام کرد و کسانی این‌گونه قیمت را معین کردند، بدون توجه به آنالیز قیمت نهایی تولید شیر در دامداری‌ها نرخ را اعلام کردند.

صدر دادرس بیان کرد: در یک واحد دامداری تک ‌تک مولفه‌‌های تولید در قیمت محصول نهایی موثر است و کسانی که قیمت پایینی را برای شیر معین کردند، به این موضوع فکر نکردند که این کارشان تنها به تولیدکننده ضربه می‌زند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک اظهار داشت: دو سال و نیم است که دامداران وضعیت بد تأمین نهاده‌ها را تحمل کرده‌اند، ولی الان به آخر خط رسیده‌اند. گوسفندداران هم در طول دو سال گذشته نابود شدند و آن‌هایی ماندند که توان بیش‌تری داشتند و با ادامه روند فعلی صنعت دامپروری کشور نابود می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای