خبر فوری
شناسه خبر: 35876

سنگینی بار مالیات بر ارزش‌افزوده بر دوش زنبورداران

این روزها صنعت زنبورداری مانند دیگر صنایع درگیر مشکلات بسیار است، زنبورداران علاوه‌بر نیش زنبور باید نیش بی‌مهری مسئولان را نیز در حل کردن مشکلات خود تحمل

سنگینی بار مالیات بر ارزش‌افزوده بر دوش زنبورداران
این روزها صنعت زنبورداری مانند دیگر صنایع درگیر مشکلات بسیار است، زنبورداران علاوه‌بر نیش زنبور باید نیش بی‌مهری مسئولان را نیز در حل کردن مشکلات خود تحمل کنند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ امیرهوشنگ عسگرسمنانی | در حال حاضر تبعات مالیات بر ارزش‌افزوده، نبود بازار برای فروش محصول، کمبود شکر، ورود داروهای تقلبی به بازار، عدم‌همکاری باغداران برای استقرار کلنی‌های زنبورعسل در باغات، حضور دلالان در بازار عسل و… فعالان زنبورداری را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است.
بیشتر بخوانید: دغدغه‌های یک بانوی زنبوردار
در این رابطه و برای بررسی بیشتر مشکلات فعالان این صنعت با خسرو مشایخی، مدیر اتحادیه زنبورداران جنوب کرمان ، گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

عسل سال قبل همچنان روی دست زنبورداران مانده است

مدیر اتحادیه زنبورداران جنوب کرمان با انتقاد از مشکلات بی‌شمار زنبورداران گفت: این روزها خانه تک‌تک زنبورداران به انبار عسل تبدیل شده است؛ عسلی که از سال قبل روی دست زنبورداران مانده و کسی حاضر به خرید آن نیست.

سنگینی بار مالیات بر ارزش‌افزوده بر دوش صنعت زنبورداری سنگینی بار مالیات بر ارزش‌افزوده بر دوش صنعت زنبورداری

تبعات مالیات بر ارزش‌افزوده در صنعت زنبورداری

خسرو مشایخی با بیان اینکه این اوضاع فلاکت‌بار اقتصادی مردمی است که روزبه‌روز از هزینه‌های خود می‌کاهند تا فقط بتوانند پاسخگوی ضروریات خود باشند، افزود: مصرف کم‌ و حذف شدن محصولاتی مثل عسل و لبنیات بر افزایش هزینه‌های درمانی اثر مستقیم دارد. در این شرایط متاسفانه شاهدیم که تبعات مالیات بر ارزش‌افزوده در صنعت زنبورداری نیز علاوه‌بر سلامت مردم، صنعت پرورش زنبورعسل را به چالش می‌کشد .
به گفته وی، مالیات بر ارزش افزوده که از کارگاه بسته‌بندی یا فروشنده گرفته می‌شود اثر خود را روی قیمت خرید (کاهشی) و قیمت فروش (افزایشی) خواهد گذاشت.

تولیدکننده و مصرف‌کننده زیر فشار

مدیر اتحادیه زنبورداران جنوب کرمان ادامه داد: شاید پرورش زنبورعسل در کشور، صنعتی خرد محسوب شود؛ اما نابودی همین حشره کوچک و صنعت خرد، کل کشاورزی و صنایع غذایی را دچار بحران خواهد کرد که این یعنی فشار بیشتر بر تولیدکننده و مصرف‌کننده.
مشایخی با اشاره به هزینه‌های تولید در صنعت زنبورداری همچون هزینه حمل و نقل، بهداشت و دارو، تغذیه زمستانه و نیروی انسانی گفت: این افزایش هزینه‌ها در حالی است که اهمیت دو بخش کشاورزی و صنایع غذایی را از نام‌گذاری سالانه توسط رهبر انقلاب یعنی «مهار تورم و افزایش تولید» می‌توان دریافت.
مالیات بر ارزش‌افزوده نهاده‌ها و محصولات بدون هیچ دوراندیشی، همچون تبری است که این روزها مسئولان برای نابودی تولید بر دست گرفته‌اند و این تبر بسیار کاری‌تر از تیغ دشمنان است.
مدیر اتحادیه زنبورداران جنوب کرمان با انتقاد از به فروش نرفتن محصول تولید شده گفت: اکنون در حالی که محصول تولید شده هنوز روی دستم باقی مانده است چطور می‌توانم کمر راست کنم و زنبورستانم را سرپا نگه‌دارم تا مزرعه آفتابگردان زارع و باغ سیب باغدار گرده‌افشانی کند و مراتع را بهبود بخشد و همچنین تا تولید شیر و پنیر در کشور تضمین شود.
به گفته وی، مالیات بر ارزش افزوده نهاده‌ها و محصولات بدون هیچ دوراندیشی همچون تبری است که این روزها مسئولان برای نابودی تولید بر دست گرفته‌اند و این تبر بسیار کاری‌تر از تیغ دشمنان است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای