آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45053

قابلیت ردیابی، پیگیری و شکایت، یکی از مزایای مصرف محصولات پروتئینی شناسنامه‌دار است

لزوم ترغیب مردم برای مصرف مواد پروتئینی شناسنامه‌دار

مصرف گوشت سفید و قرمز از نیازهای اصلی انسان محسوب می‌شود، در گوشت مواد معدنی که یکی از موارد مهم آن آهن است، ویتامین‌های مختلف، کربوهیدرات، چربی و پروتئین وجود دارد که برای آن‌ها نمی‌توان جایگزین کاملی برگزید. موارد زیادی روی کیفیت گوشت تأثیرگذارند، ازجمله شرایط نگهداری، سن، نوع و نژاد، جنسیت دام و طیور و... .

لزوم ترغیب مردم برای مصرف مواد پروتئینی شناسنامه‌دار

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ گوشت می‌باید از سلامت کاملی برخوردار باشد، یعنی از لحاظ فیزیکی، شیمیایی و میکروبی ایمن باشد، لذا تولیدکنندگان مواد پروتئینی باید از مزارع پرورش دام و طیور آبزیان تا زمان کشتار و بسته‌بندی کاملا زیرنظر دامپزشکی فعالیت کنند.

در صورت مصرف فرآورده‌های خام دامی شناسنامه‌دار مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و... به ضمانت دامپزشکی می‌توان این محصولات را تهیه و در صورت بروز مشکل از طریق آن ارگان حاکمیتی و نظارتی ذی‌ربط پیگیری یا شکایت شود.


بیشتر بخوانید: ارزش تغذیه ای گوشت ماهی و لزوم فرآوری آن


توزیع حدود ۴۰ هزار تن گوشت سفید و قرمز در گذشته

در این راستا، دکتر مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۰ هزار تن گوشت و مرغ با استفاده از یارانه دولتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع کردیم، گفت: اکنون با کمک وزارت جهاد کشاورزی حجم واردات گوشت افزایش پیدا کرده است و مردم می‌توانند از غرف میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج خود را تهیه نمایند.

عرضه گوشت تولید داخل با حجم مناسب

دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور اضافه کرد: از لحظه‌ای که گوشت وارد کشور می‌شود تا زمان رسیدن به دست مصرف‌کننده در شبکه مورد تایید با قیمت ابلاغی، کاملا تحت کنترل و نظارت است و حتی در ادامه توسط موسسه رسمی حسابرسی مورد تایید و بررسی قرار می‌گیرد. از طرفی گوشت تولید داخلی هم با حجم مناسب در حال تولید و عرضه است که در حال حاضر هر چه مردم نیاز به گوشت و مرغ داشته باشند، در دسترس است.

تنظیم بازار یعنی امنیت غذایی

دکتر رسولی با اشاره به اینکه تنظیم بازار یعنی همان امنیت غذایی گفت: در حال حاضر گوشت و مرغ مورد نیاز مردم با کیفیت و سلامت مناسب در فروشگاه‌ها موجود است.


بیشتر بخوانید: وضعیت بازار گوشت قرمز در سال جدید


بلوغ سازمانی و تثبیت جایگاه انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی

گفتنی است، در طرح رتبه‌بندی تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲، انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور رتبه A را کسب نموده که کسب این رتبه نشان دهنده بلوغ سازمانی و تثبیت جایگاه انجمن در صنعت است.

انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور با هدف ایجاد همبستگی و ترسیم وابستگی میان پرورش دهندگان، کشتارگاه‌ها، تولیدکنندگان، واردکنندگان، عرضه‌کنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر فرآورده‌های خام دامی، با گسترش و بهبود ارتباط با ارگان‌ها و تشکل‌های مرتبط برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تجاری و حمایت از تولید تشکیل گردید.

فرهنگ‌سازی برای مصرف مواد پروتئینی شناسنامه‌دار

اعضای این انجمن بر این باورند که با حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و رضایت‌مندی مشتریان و عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، می‌توان به تبلیغ و فرهنگ‌سازی مصرف مواد پروتئینی شناسنامه‌دار پرداخت و کار را توسعه داد.

محصولات پروتئینی خام دامی شناسنامه‌دار از مزرعه تا سفره تحت کنترل و نظارت سازمان محترم دامپزشکی کشور است که با شرایط و ضوابط اصولی تولید و عرضه می‌گردد که ارزش غذایی، ایمنی فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی محصولات مناسب باشد.

این تشکل صنفی کشوری تحت نظر سازمان محترم دامپزشکی کشور، تاکنون حدود 1070 محصول را با نام و آنالیز (برش، چربی‌گیری، استخوان‌گیری، پاک‌سازی، فرآوری و...) یکنواخت با کدگذاری به مراکز عرضه ارسال می‌کند.

مزایای استفاده از مواد پروتئینی خام دامی شناسنامه‌دار

1-دارای اطلاعات کامل محصول، تمام مجوزهای لازم و نظارت بهداشتی مستقیم سازمان دامپزشکی کشور

2-قیمت مناسب در مقایسه با کیفیت

3-بازگشت ضایعات به صنایع دیگر و کمک به اقتصاد کشور

4-کمک به حفظ محیط زیست از طریق بازیافت با کیفیت ضایعات

5-حفظ کیفیت و دوری از تقلبات ازطرف شرکت‌های تولیدکننده به‌دلیل اهمیت ارتقاء ارزش برند

خدمات انجمن به بخش دولتی

1. مشارکت در تدوین دستورالعمل‌ها، بخش‌نامه‌ها و مصوبات

۲.  شرکت در جلسات، تصمیم‌گیری و ارائه راهکارهای کارشناسی

۳.  همکاری در شناسایی واحدهای غیرمجاز و شناسایی تخلفات و تقلبات

۴.  ارائه خدمات توزیع گوشت و مرغ دولتی

۵.  همکاری در تهیه اطلاعات و استخراج آمار

۶.  مشارکت در همایش‌ها، سمینارها و مراسم مرتبط

۷.  همکاری با کمیسیون‌های امور مالیاتی

خدمات انجمن به بخش دانشگاهی و پژوهشی

1. همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات علمی_ پژوهشی برای فعالیت‌های پژوهشی، مطالعات و مقالات

۲.  فراهم آوردن امکانات بازدید دانشجویی از مراکز تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی

۳.  همکاری با دانشجویان و پژوهشگران برای انجام تحقیقات و پایان‌نامه‌ها

۴.  برگزاری دوره‌های آموزشی در دانشگاه علوم و تحقیقات با ارائه مدرک دانشگاهی

۵.  خرید و مشارکت در طرح‌های پژوهشی و اختراعات

۶.  مشارکت در چاپ کتب و برشورهای علمی و اطلاع‌رسانی

۷.  برگزاری کنگره، همایش و سمپوزیوم‌های علمی

۸. انعقاد تفاهم‌نامه مشترک انجمن با انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای صنایع غذایی کشور

خدمات انجمن به اعضاء

1. برگزاری جلسات تبادل اطلاعات جهت هم‌اندیشی و رفع چالش‌ها و مشکلات و بهبود شرایط فعالیت اعضاء

۲.  مکاتبات و مذاکرات و پیگیری حل مشکلات اعضا با بخش حاکمیتی و سیاست‌گذار

۳.  ایجاد همبستگی و ترسیم وابستگی میان اعضا و بررسی منافع مشترک

۴.  انعقاد قراردادهای تجمیعی برای اعضای انجمن و پرسنل زیرمجموعه با مراکز خدماتی، رفاهی، درمانی و... برای دست‌یابی به خدمات مناسب (مانند بیمه درمان تکمیلی)

۵.  تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و معرفی تامین‌کنندگان خوب از طریق خرید گروهی

۶.  برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف افزایش بهره‌وری و کیفیت محصولات

۷.  مبارزه با واحدهای غیرمجاز و تقلبات و تخلفات که باعث آسیب به صنف می‌شود

۸.  شرکت در جلسات تصمیم‌گیری دولتی برای پیشبرد اهداف انجمن

۹.  همسان‌سازی کیفیت محصولات و تهیه جدول ضرایب نرخ‌گذاری مناسب

۱۰ .  برنامه‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی جهت افزایش سهم محصولات بسته‌بندی شناسنامه‌دار

۱۱ . شرکت در همایش‌ها، سمینارها و جلسات به‌عنوان نماینده صنف

۱۲ . مشاوره امور حقوقی و قوانین حاکمیتی و نظارتی به اعضا

۱۳ . چاپ سررسید و کاتالوگ و معرفی انجمن و اعضای آن و ارسال هدیه به افراد مرتبط

۱۴ . ایجاد پایگاه اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی برای معرفی انجمن و اعضای آن و تبادل اطلاعات

۱۵ . مشاهده، بررسی نقاط ضعف و قوت شرکت‌ها و مشاوره بهبود عملکرد اعضا

خدمات انجمن به مشتریان

۱. رسیدگی به شکایات مشتریان

۲. اطلاع رسانی شناسایی و کنترل کیفیت محصولات

۳. اطلاع رسانی نحوه خرید مواد پروتئینی

۴. برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص پاک‌سازی و نگهداری گوشت در منزل و یخچال های خانگی

۵. تهیه پوستر، برشور و بیلبورد های اطلاع رسانی

تولید و بسته بندی مواد پروتئینی خام دامی کشور در آینه آمار

تاثیر صنعت بسته بندی مواد خام پروتئینی با منشا دامی بر اشتغال کشور

تعداد شرکت های فعال در انجمن

130 شرکت

تعداد پرسنل رسمی مستقیم شاغل در شرکت های عضو انجمن

28000 نفر

اشتغال زایی صنف و صنعت به صورت غیر مستقیم

80000 نفر

مجموع اشتغال زایی صنف و صنعت

108000 نفر

 

میزان ظرفیت تولید کنونی شرکت‌های فعال بسته‌بندی مواد خام پروتئینی با منشا دامی

ظرفیت تولید روزانه گوشت قرمز

075/2  تن

ظرفیت تولید روزانه گوشت سفید

673/3 تن

ظرفیت تولید روزانه

748/4 تن

ظرفیت تولید ماهانه

440/142 تن

ظرفیت تولید سالانه

280/709/1 تن

 

پروانه تولید محصولات صادر شده از دامپزشکی

تعداد محصولات

1080 محصول

گروه کالایی

27 گروه

 

محصولات

بازار مصرف

مصرف خانوار

کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هایپر مارکت‌ها، غرف سازمان میادین میوه و تره بار، تعاونی‌های مصرف، سوپرمارکت‌ها

عمده

رستوران‌ها، کترینگ‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، خصوصی، انتظامی و بازارصادراتی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان ستارخان بین خیابان شادمهر و بهبودی خیابان شهید نجاری، کوچه فرحزاد، پلاک 8، واحد یک.

تلفن: 66522523-021

فاکس: 66522533-021

ایمیل

info@irpps.ir​

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای