خبر فوری
شناسه خبر: 18692

بی‌ ثباتی مدیریتی در سازمان جهاد کشاورزی همدان

تنها پس از گذشت حدود 4 ماه از تغییر و تحول در بخش کشاورزی استان همدان و به دنبال انجام تغییرات مدیریتی جدید در دستگاه‌های اجرایی مهم استان

بی‌ ثباتی مدیریتی در سازمان جهاد کشاورزی همدان

تنها پس از گذشت حدود 4 ماه از تغییر و تحول در بخش کشاورزی استان همدان و به دنبال انجام تغییرات مدیریتی جدید در دستگاه‌های اجرایی مهم استان، بار دیگر سازمان جهاد کشاورزی نظاره‌گر رفت و آمد سرپرستی جدید است.

اخبار سبز کشاورزی : البته این بار رضا بهراملو با مدرک دانشگاهی دکترای علوم و مهندسی آب و سازه‌های آبی که در سه ماه اخیر سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان بوده و پس از بازنشستگی منصور رضوانی جلال، رئیس سابق جهاد کشاورزی همدان نیز از گزینه‌های تصدی پست ریاست این سازمان به شمار می‌آمد.

در مدت کم 4 ماهه سرپرستی تقوی بر این ارگان دولتی، نمی‌توان به وضوح گفت که آیا عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته است یا نه؛ اما دوره سرپرستی وی با تلاطم‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی مانند آرد، نان و آزادسازی نظام پرداخت همراه بود که البته به گفته کارشناسان مهم‌ترین رسالت تقوی توزیع کالاهای اساسی پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و همچنین کنترل و نظارت بر بازار بود که گزارش‌ها حاکی از موفقیت نسبی استان همدان در اجرای این طرح‌ها نسبت به دیگر استان‌ها بوده است.

گفته می‌شد غلامحسین تقوی را نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برای این سمت معرفی کرد و خواهان انتصاب او بود که پس از چند ماه این انتصاب مورد تایید استان واقع نشد و این بار استاندار با معرفی رضا بهراملو به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از او حمایت ویژه‌ای می‌کند.

استاندار همدان در جلسات متعدد درباره بحران آب در همدان هشدار داده و می‌گوید: در طول 40 سال اخیر به واسطه کشت محصولات پر آب‌بر در همدان سالانه نیم متر سطح آب‌های زیر زمینی کاهش یافته که در دو سال اخیر این میزان به سالانه سه و نیم متر کاهش رسیده است.

در این راستا، رضا بهراملو در رزومه خود مشاوری سازمان جهاد کشاورزی همدان را در حوزه بهره‌وری آب و کشاورزی دارد و با رتبه دانشیاری سه ماه اخیر را به‌عنوان سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی همدان سپری کرده است.

استان همدان رتبه اول تولید سیب زمینی را در سطح کشور دارد و سالانه در این استان حدود یک میلیون تن محصول سیب زمینی تولید می‌شود که بخشی از این تولیدات صادرات می‌گردد.

با این حال این استان فاقد صنایع تبدیلی سیب زمینی است و با وجود بحران آب دیگر کشت سیب زمینی برای این استان بغیر از هدر رفت آب عایدات چندانی ندارد؛ از این رو به نظر می‌رسد اجرای الگوی کشت برای سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یک مسئله گریز ناپذیر باشد.

فاطمه امیری

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای