خبر فوری
شناسه خبر: 40912

پرداخت مطالبات گندم‌کاران سرعت گرفت

۳۶ همت از مطالبات گندمکاران هنوز پرداخت نشده

از زمان اعلام معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه، این کار سرعت گرفته است.

۳۶ همت از مطالبات گندمکاران هنوز پرداخت نشده

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: از زمان اعلام معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه، این کار سرعت گرفته و در دو روز گذشته ۱۰.۵ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایمنا؛ عطاالله هاشمی اظهار کرد: از زمان اعلام معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه، این کار سرعت گرفته و در دو روز گذشته ۱۰.۵ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

وی افزود: با پرداخت این بخش از مطالبات، هزینه هر کیلو گندم بر مبنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کل کشور تسویه شده است، و بر اساس وعده‌ای که داده شده است، برای هر کیلوگرم ۳,۵۰۰ تومان دیگر نیز تا پایان مهرماه به گندم‌کاران پرداخت خواهد شد.

حدود ۳۶ همت هنوز پرداخت نشده است

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: از ۴۵ همت مطالبات گندم‌کاران، حدود ۳۶ همت هنوز پرداخت نشده است که منتظریم در روزهای آینده تسویه شود.

هاشمی تصریح کرد: پرداخت این بخش از مطالبات در کل کشور انجام شده و تا پایان مهرماه سایر مطالبات نیز تسویه خواهد شد.

پیش از این و در شهریورماه، رئیس جمهور اعلام کرد که پرداخت مطالبات گندم‌کاران «دیون ممتازه» است و باید پول گندم‌کاران پرداخت شود و در همان‌جا دستور تشکیل جلسه‌ای را دادند که این جلسه در برگزار و قرار بر این شد که ۵۰ همت دیگر پرداخت به کشاورزان پرداخت شود.

پرداخت مطالبات گندم کاران تا پایان مهرماه

پس از آن نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت مطالبات گندم کاران تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از طلب گندم‌کاران پرداخت شده است و تا پایان مهرماه طلب آنها صفر خواهد شد.

وزارت جهاد کشاورزی رقم نهایی خرید تضمینی گندم در سال جاری (سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱) را ۱۰.۵ میلیون تن اعلام کرده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۳ درصد افزایش یافته است، این افزایش بدون بالا رفتن سطح اراضی کشاورزی و از طریق افزایش بهره‌وری در تولید، اجرای طرح کشت قراردادی، افزایش توزیع کودهای یارانه‌ای، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، اقدامات ترویجی و آموزشی برای کشاورزان و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با قیمتی عادلانه و در نهایت اقتصادی شدن کشاورزی محقق شده است.

در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ کل گندم تولیدی در کشور بالغ‌بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که این رقم در سال جاری به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای