آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44140

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

تعاونی‌ها قدیمی‌ترین تشکل‌ مردمی با ساختارهای قدرتمند هستند

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، با اشاره به اینکه تعاونی‌ها قدیمی‌ترین تشکل‌ مردمی با ساختارهای قدرتمند هستند، تاکید کرد: اعتماد مردمی برترین پشتوانه تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی است و باید برای ارتقای این اعتماد تلاش کرد.

تعاونی‌ها قدیمی‌ترین تشکل‌ مردمی با ساختارهای قدرتمند هستند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ ایوب فصاحت به همراه مدیر و معاونین تعاون روستایی استان اصفهان در دیدار با معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان، گفت: تعاونی‌ها قدیمی‌ترین تشکل‌های مردمی و با ساختارهای اصولی و قدرتمند هستند که برترین پشتوانه‌شان، اعتماد مردمی است اما متاسفانه با گذر زمان آن‌گونه که باید با جامعه جهانی رشد نکرده‌اند.

تولید محصول باید بر پایه یک برنامه، تقویم و الگوی خاص باشد

وی افزود: تولید محصول باید بر پایه یک برنامه، تقویم و الگوی خاص و مشخص و براساس منابع و مصارف جامعه باشد تا قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی بوده و حقوق مصرف کننده در کنار حقوق تولید کننده نیز رعایت شود.


بیشتر بخوانید: دکتر فصاحت، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور شد+سوابق


سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص مسایل مطرح شده در زمینه محصولات پیاز و سیب‌زمینی استان اظهار کرد: در نشستی که با وزیر جهاد کشاورزی خواهد داشت، موضوعات طرح شده به همراه نتیجه بازدیدهای میدانی مطرح و تصمیم‌های اتخاذ شده به سمع و نظر استان خواهد رسید.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این نشست در خصوص شرایط ویژه برخی از مناطق اصفهان از جمله شهرستان فلاورجان و روند ذخیره‌سازی پیاز و سیب‌زمینی و مشکلات موجود بحث و گفتگو کرد و خواستار تخصیص سهمیه‌ای برای صادر کردن محصول پیاز و نیز اعتباری جهت خرید توافقی سیب‌زمینی شد.

حقیقت‌سرشت تاکید کرد: نگاه مسوولان در حوزه تولیدات کشاورزی و حل مسایل آن، باید از منطقه‌محور به ملی و به عنوان محصولی در سبد غذایی کشور تغییر یابد.

گفتنی است، دکتر ایوب فصاحت در چهار دولت با گرایش‌های مختلف از مشاور جوان دولت نهم تا امروز کار کرده و موفق بوده است.

وی در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت بر حُسن اجرا، تعامل و همسو کردن کمیسیون کشاورزی مجلس با وزارتخانه در رابطه با امنیت غذایی، دور زدن تحریم‌ها، افزایش بهره‌وری همکاری نزدیک با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد کشاورزی و دفاع از منافع کشاورزان، صاحب نظر و دارای رزومه است.

تجربیات مدیریتی دکتر فصاحت در دو بخش و دو مرحله، پایلوت‌هایی از وزارت جهادکشاورزی را به اجرا درآورده است.

ریاست سازمان جهادکشاورزی استان تهران که در تولید 5 محصول سبزی و صیفی گلخانه‌ای، سیب درختی، گیلاس، قارچ خوراکی و تخم مرغ رتبه اول کشوری و در مجموع رتبه سوم محصولات کشاورزی ایران را دارد.

در سمت مدیرعامل سازمان میادین میوه تره‌بار شهرداری تهران که از تمام نقاط کشور انواع محصولات زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور و عسل و… به آن ارسال و ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان ایران دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای