آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45479

سردار رادان: حجاب موضوعی کاملا فرهنگی است

در تجمع روحانیون قم در دفاع از «طرح نور» چه گذشت؟

چند روز پس از انتقادهای گسترده از «طرح نور» در کشور که به قصد مقابله با بدحجابی آغاز شد، حامیان این طرح در قم به میدان آمدند تا از «نیروی انتظامی» تشکر کنند و از مسئولان بخواهند که پشت پلیس را خالی نکند.

در تجمع روحانیون قم در دفاع از «طرح نور» چه گذشت؟

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ عصر روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه، شماری از مردم قم و روحانیون با تجمع در حرم حضرت معصومه(س) تجمع کردند. در این تجمع بسیاری از حاضران لباس نظامی به تن کرده بودند و برخی هم پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهایی با مضمون حمایت از اقدام پلیس و انتقاد از سکوت دیگر مسئولان رویشان نوشته شده بود: «سردار ما چه تنهاست، رئیس جمهور کجاست؟» یا «سردار ما چه تنهاست، صداوسیما کجاست؟»

 سردار «احمدرضا رادان»، فرمانده فراجا، که به‌عنوان سخنران در این مراسم حضور یافته بود، تاکید کرد: «هیچ اراده‌ای نیروی انتظامی را از راهی که پیش رو دارد، عقب نخواهد راند».

او با تشکر از حمایت وزیر کشور از «طرح نور» شهادت داد بقیه مسئولان هم حامی اجرای این طرح هستند: «شهادت می‌دهم که رئیس قوه‌‌ قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده و شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است». سخنانی که گویی پاسخی بود به پلاکاردهای انتقادی حاضران در میدان.

 مسئولان دولت هفته پیش تلاش می‌کردند در برابر طرح «نور» محتاطانه موضع بگیرند و حتی «سینا کلهر»، معاون وزیر ورزش و جوانان، گشت ارشاد را مصوبه دولت «سید محمد خاتمی» معرفی کرد. حالا با سخنان صریح سردار رادان دولت به‌عنوان یکی از حامیان اصلی این طرح معرفی شده است.

فرمانده کل انتظامی در این سخنرانی از افراد و دستگاه‌هایی که در کنار نیروی انتظامی از طرح نور حمایت کرده‌اند، تشکر کرد.

به‌گزارش «ایسنا» او با بیان اینکه فراجا طرح نور را با قوت ادامه می‌دهد، افزود: از حمایت دستگاه قضایی و رئیس‌جمهور محترم برای حمایت از انتظامی در اجرای این طرح تشکر می‌کنم. معمولاً هیچ رئیس‌جمهوری این کار را نمی‌کند، چون اعتقاد دارد باید کاری کند که رأی داشته باشد، ولی رئیس‌جمهور محترم واقعاً حساب این را نکرده است و ایستاده تا حیا، دین، عفت در جامعه ساری و جاری شود. سردار احمدرضا رادان در ادامه از حمایت وزیر کشور نیز تقدیر کرد و افزود: رئیس قوه قضائیه مردانه از اجرای طرح نور حمایت کرده است.

رادان: از این راه عقب‌نشینی نخواهیم داشت

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه ۳۲ دستگاه مسئول راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف بوده‌اند که اگر به تکالیف خودشان عمل می‌کردند، امروز شاهد چنین صحنه‌هایی در خیابان نبودیم، افزود: چنین است که بایستی عزم و اراده‌مان را در برابر صیانت از دختران میهن‌مان قرار دهیم، من اینجا در حرم حضرت معصومه(س) در برابر متدینین و انقلابیونی که برخی از آنها امروز اینجا هستند و در برابر خانواده شهدا، خانواده جانبازان، خانواده رزمندگان، علما، صلحا و در حرم خانم حضرت معصومه(س) قسم یاد می‌کنم تمام توان را برای احیای دین و ارزش‌های میهن اسلامی‌مان خواهیم گذاشت و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم داشت و هیچ اراده‌ای، تهمتی، افترایی، هیچ سرزنشی و شماتتی ما را از این راه پر فیضی که حضرت حق در برابرمان قرار داده، به عقب نخواهد راند.

او گفت: از صداوسیمایی که به میدان آمده، از اصحاب رسانه و قلم‌به‌دستانی که علیه مزدوران قلم می‌زنند، نه برای مزدوران، تشکر می‌کنم.

پلیس در مسیر اجرای طرح حجاب و عفاف تنها نیست

همچنین، براساس گزارشی که مهر از این تجمع منتشر کرده است، سردار رادان با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند تا بی‌حجابی در جامعه گسترده شود، افزود: حجاب هرگز موضوع امنیتی و انتظامی نیست. حجاب و عفاف موضوعاتی کاملاً فرهنگی و اجتماعی هستند و ما به‌صراحت اعلام می‌کنیم در این عرصه نگاه امنیتی نداریم.

در این تجمع بسیاری از حاضران لباس نظامی به تن کرده بودند و برخی هم پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهایی با مضمون حمایت از اقدام پلیس و انتقاد از سکوت دیگر مسئولان رویشان نوشته شده بود: «سردار ما چه تنهاست، رئیس جمهور کجاست؟» یا «سردار ما چه تنهاست، صداوسیما کجاست؟»

او ادامه داد: در تمامی موضوعات بایدها و نبایدهایی وجود دارد و باید این پرسش را مطرح کرد که اگر عده‌ای در عرصه حجاب و عفاف بایدها و نبایدها را ندیده گرفتند، تکلیف چیست؟

سردار رادان بیان کرد: ما از دختران این کشور حفظ و صیانت می‌کنیم که قرار است در آینده مادران این سرزمین شوند و رزمنده‌پروران آینده این کشور برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشند.

او گفت: این ماجرا برای امروز نیست بلکه از زمان صدر اسلام شروع شد و در در دوران سیدالشهدا علیه‌السلام به درازا کشیده است و دشمن تلاش کرد تا حجاب را از خاندان اهل بیت علیهم‌السلام که بعد از واقعه عاشورا به‌سمت شام در حرکت بودند، بردارد و این ماجرا تا به امروز ادامه دارد و مردم باید تکلیف خود را بشناسند.

سردار رادان با بیان اینکه در مسیر اجرای طرح نور راه پرفرازونشیبی داریم، افزود: حضور مردم انقلابی در صحنه و در حمایت از پلیس مهم است.

او با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا عنوان کند پلیس در مسیر اجرای طرح حجاب و عفاف تنها است، افزود: حضور گسترده مردم خط بطلانی بر این توطئه دشمنان کشید.

فرمانده فراجا گفت: دشمنان به‌دنبال آن هستند که بی‌حیایی و بی‌غیرتی را در جامعه ما گسترش دهند که اگر بی‌حیایی در جامعه رواج یابد، رفته‌رفته جامعه نسبت به دفاع از ارزش‌ها بی‌تفاوت خواهد شد.

فرمانده انتظامی کل کشور اضافه کرد: دختران ما امروز مورد هجمه دشمنان قرار دارند و نباید آنان را دشمن فرض کنیم و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا از دختران این سرزمین صیانت کنیم.

او گفت: برخی از دختران در خارج از کشور آموزش می‌بینند و به مدلی تبدیل می‌شوند تا در جامعه حرکت کنند و سبب شوند تا بی‌حجابی در جامعه رواج یابد و دشمنان در این زمینه برنامه دارند که ضرورت دارد ما هم برنامه‌هایی در مقابله با آنان داشته باشیم.

سردار رادان تصریح کرد: امروز اگر آبرویی داریم، در دفاع از ارزش‌های دینی و نظم و امنیت جامعه می‌گذاریم و از این مسیر عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام ماندگاری: همه ارگان‌ها باید در کنار هم به نقش و رسالت دینی و قانونی خود عمل کنند

حجت‌الاسلام «ماندگاری»، استاد حوزه، نیز سخنران دیگر این مراسم بود. به‌گزارش خبرگزاری «صداوسیما» او با تأکید بر اینکه دشمن بداند که مردم ایران پای ارزش‌های ناب اسلامی استوار ایستاده‌اند، افزود: روزی که مردم احساس کنند اسلام در خطر است و همه باید حضور پیدا کنند و حضوری باشکوه داشته باشند، می‌آیند و قدم‌های استواری در این مسیر بر می‌دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن احساس می‌کند با تهدید جامعه با مسئله حجاب می‌تواند به اسلام و انقلاب ضربه بزند، بر لزوم عملیاتی‌سازی هرچه سریع‌تر قانون عفاف و حجاب در کشور تأکید کرد.

او با اشاره بر اینکه حجاب حریم صلاح خانواده و جامعه است، گفت: مطالبه مردم مؤمن و انقلابی کشور این است که در عین مبارزه با ناقضان امنیت و فاسدان اقتصادی باید با حرمت‌شکنان حریم امن الهی در عرصه عفاف و حجاب که فرهنگ دینی جامعه اسلامی را نشانه گرفته‌ان، برخورد شود.

سخنران اجتماع حمایت از طرح نور و فراجا ضمن تأکید بر اهمیت مبارزه جدی همگانی با مفسدان و قانون‌شکنان تمام ساحت‌های جامعه، تصریح کرد: در مبارزه با فساد، اسلام تماشاچی نمی‌خواهد و در گستره تاریخ هرجا مردم تماشاچی شدند، دشمن به بی‌حیایی‌ها در جامعه دامن زد و به دین خدا توهین‌هایی را رواداشت.

ماندگاری، حجاب را نه‌تنها قانون اسلام و کشور بلکه مهمترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه دانست و افزود: در برخورد با پدیده بی‌حیایی و بی‌عفتی همه ارگان‌ها باید در کنار هم به نقش و رسالت دینی و قانونی خود عمل کنند.

انتقاد از اجتماع قم در شبکه‌های اجتماعی

انتشار تصاویر این تجمع در رسانه‌ها اظهارنظر کاربران بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشت. در میان این تصاویر یک عکس بیش همه مورد توجه کاربران قرار گرفت و اظهارنظرهای متفاوتی را برانگیخت. عکسی که در آن روحانیون و حاضران در مراسم لباس رزم به تن کرده‌اند. برخی از کاربران این عکس را در تضاد با صحبت‌های فرمانده فراجا در رابطه با فرهنگی و اجتماعی خواندن طرح نور دانسته‌اند.

از جمله «عباس وریج کاظمی»، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، ‌که با انتشار این تصویر در شبکه «ایکس» هشدار داد «با این قبیل اقدامات، جامعه به‌سرعت به‌سمت خشونت عریان سوق داده می‌شود.»

هشداری که پیش‌ازاین جامعه‌شناسان دیگری هم داده‌اند، اما گویی این صدا در میان بلندی صداهای دیگر گم شده است./پیام ما

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای