آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44390

درباره خواص قهوه سبز چه می‌دانید؟

قهوه سبز و فواید شگفت‌آور آن

دانه‌‌های سبز قهوه در حقیقت همان دانه‌های قهوه معمولی هستند که هنوز برشته نشده‌اند و به دلیل سبز رنگ بودن دانه‌های خام، قهوه سبز نامیده می‌شوند.

قهوه سبز و فواید شگفت‌آور آن

اخبار سبز کشاورزی؛ پودر عصاره قهوه سبز توسط عصاره‌گیری قهوه سبز در شرایط خاص و سپس خشک کردن و فوری‌سازی به‌‌دست می‌آید.

از قهوه سبز و عصاره آن به منظور کاهش فشار خون، کاهش وزن و کاهش ابتلاء به دیابت استفاده می‌شود.

همان‌طور‌که چای سیاه به‌وسیله فرآوری برگ‌های سبز چای به‌دست می‌آید، معمولا قهوه نیز با برشته کردن دانه‌های سبز قهوه آماده می‌شود. این فرآیند سبب تغییر ساختار شیمیایی محصولات گیاهی می‌شود.

مشابه چای سبز، عصاره قهوه سبز نیز حاوی آنتی‌اکسیدانی قوی از خانواده ترکیبات فنلی هستند

آنتی‌اکسیدان‌های فنلی اولیه در قهوه سبز از خانواده‌ای شناخته شده به نام اسید کلروژنیک هستند.


مولتی کافه:


کاهش وزن

تاثیر کاهش وزن قهوه سبز مربوط به تاثیر همزمان اسید کلروژنیک و کافئین است. عصاره قهوه سبز کاملا بی‌خطر است و تاثیرات جانبی معنی‌داری تاکنون گزارش نشده است.

در حالت تئوری، محتوای کافئین می‌تواند در برخی افراد ایجاد مشکل نماید؛ ولی با توجه به میزان مصرف آن، از میزان توصیه شده کافئین برای افراد معمولی تجاوز نمی‌کند.

خواص-قهوه-سبز1

پیشگیری‌کننده از انواع بیماری

علاوه بر موارد فوق، عصاره قهوه سبز به عنوان پیشگیری‌کننده از ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، مقاومت به انسولین و... معرفی شده است.

قهوه سبز فوری، آن طعم تلخ و آشنای قهوه را ندارد و بیشتر به یک نوشیدنی گیاهی شبیه است. به دلیل اینکه اسید کلروژنیک با برشته کردن نابود می‌شود، قهوه سبز به نسبت قهوه معمولی دارای مقادیر بیشتری اسید کلروژنیک است.

اسید کلروژنیک، همچنین در میوه‌هایی چون: سیب، گلابی، بادمجان، گوجه‌فرنگی، بلوبری، توت‌فرنگی، سیب‌زمینی و گیاه بامبو یافت می‌شود. اسید کلروژنیک موجود در عصاره قهوه سبز اثرات ضددیابتی بیشتری نسبت به کافئین دارد.

این ماده جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها را کاهش می‌دهد و نیز جذب گلوکز موجود در خون توسط ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. هر دوی این عوامل باعث کاهش گلوکز موجود در خون می‌شود و در نتیجه قند خون کاهش می‌یابد.

اثرات سوزاندن چربی‌های شکمی

تاثیر شگفت‌انگیز قهوه سبز فوری در آب‌کردن چربی‌های شکمی تمام کسانی که اندامی زیبا می‌خواهند و به دنبال راهی ساده برای وزن کم کردن هستند، شگفت‌آور است.

قهوه‌ سبز یک چربی‌سوز قوی

عصاره قهوه‌ سبز به عنوان یک چربی‌سوز قوی در آمریکا شناخته شده و هر روزه به تعداد کسانی که از این ماده برای کاهش وزن و کم کردن چربی دور شکم خود استفاده می‌کنند، بیشتر می‌شود.

عنصر کلیدی موجود در قهوه سبز فوری، اسید کلروژنیک است که با آزاد کردن گلوکز در بدن و همزمان با افزایش سوخت و ساز یا سوزاندن چربی موجود در کبد و تبدیل آن به انرژی، باعث کم شدن چربی‌ها می‌شود.

این دو مکانیزم با هم، باعث جلوگیری از جذب چربی و از بین بردن وزن اضافه در بدن می‌شود.

این ماده به سوختن چربی در شکم و اطراف کمر شما کمک فراوانی می‌کند و هیچ‌گونه عوارض جانبی نیز ندارد. علاوه بر این سبب افزایش تمرکز و انرژی در شما می‌شود.

همچنین باعث می‌شود که بین وعده‌های غذایی احساس سیری داشته باشید. برای تهیه دمنوش قهوه سبز بایستی دانه‌های سبز قهوه‌ آسیاب شده، سپس دم‌آوری گردند.

از آنجایی‌که در این روش با توجه به ساختار محکم قهوه، سایز قهوه آسیاب شده بسیار درشت و زمان عصاره‌گیری آن کوتاه است، لذا عصاره‎گیری کامل انجام نمی-شود. اما پودر عصاره هسته قهوه حاوی مواد موثره‌ی بیشتری است و تاثیرات سریع‌تری را به عمل می‌آورد.

Ref: Augusta Health Specialists

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای