آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44444

20فوریه روز جهانی مافین

مافین روزت مبارک!

مافین یکی از شیرینی‌های محبوب است که در قنادی‌های سراسر دنیا پخته می‌شود.

مافین روزت مبارک!

اخبار سبز کشاورزی؛ دستور پخت این شیرینی پرطرفدار برای اولین‌بار در قرن دهم میلادی در ولز (جنوب غربی بریتانیا) نوشته شد و در قرن نوزدهم توسط مهاجران به آمریکا راه یافت.

البته آمریکایی‌ها تغییرات کوچکی در دستور پخت آن ایجاد کردند و شکر و خمیر بیشتری به مایه مافین افزودند. در واقع آمریکایی‌ها خالق مافین تک‌نفره بودند که امروزه ما آن را با نام کاپ کیک می‌شناسیم.

امروزه کاپ کیک‌ها در طعم‌های وانیلی و شکلاتی در قنادی‌های ایران به‌ وفور یافت می‌شود. از آنجایی‌ که این شیرینی دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد، امروزه نه‌ تنها مردم ایران، بلکه اکثر مردم جهان حداقل یکبار طعم به‌یادماندنی مافین را تجربه کرده‌اند؛ بنابراین آنها روز بیستم فوریه (یکم اسفند) را روز جهانی مافین می نامند و هر ساله آن را جشن می‌گیرند.

ما نیز به بهانه فرا رسیدن این روز شیرین، تصمیم گرفتیم بهترین شیرینی ‌فروشی‌های دنیا را در این مطلب به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

تجربه‌ طعم اصیل مافین انگلیسی در لندن

اگر می‌خواهید طعم مافین اصیل انگلیسی را تجربه کنید، حتماً باید به لندن سفر کنید. زیرا انگلستان خاستگاه اصلی این شیرینی محبوب به شمار می‌رود. برای سفر به این شهر مه آلود می توانید بلیط لندن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

لندن، پایتخت انگلستان نیز مشهورترین نانوایی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها را در قلب خود جای‌داده است. البته چون مافین در انگلستان نوعی نان محسوب می‌شود، باید برای تهیه آن به نانوایی ها سر بزنید!

بهترین مافین فروشی‌های لندن کجاست؟

اگر چه اکثر نانوایی‌های لندن در تهیه این شیرینی اصیل تبحر دارند؛ اما نانوایی‌های استفان جانسون (واقع در خیابان کانونت گاردن) و پاویلیون (واقع در پارک ویکتوریا) بهترین مافین‌های لندن را می‌پزند. البته به خاطر داشته باشید مافین انگلیسی (متشکل از شیر ولرم، خمیرمایه، آرد، شکر، کره، تخم‌مرغ) نوعی نان نازک با بافت پنکیکی است که برخلاف سایر شیرینی‌ها بر روی گاز پخته می‌شود. پس بهتر است این شیرینی محبوب را در لندن به همراه مربا یا عسل در وعده صبحانه میل کنید.

مافین-روزت-مبارک-1

سوغات لندن را بخورید و ببرید

کیک انگلیسی، تارت، بیسکویت بوربون و کیک یافا نیز از دیگر شیرینی‌های خوشمزه انگلیسی هستند که در سفر به لندن حتماً باید آنها را امتحان کنید. البته اکثر این شیرینی‌ها از جمله مافین در سوپرمارکت‌ها به شکل بسته‌بندی‌شده نیز به فروش می‌رسند. پس شما می‌توانید آنها را بخرید و به عزیزان خود در ایران سوغاتی بدهید.

رنگین‌کمان مافین‌ها در سفر به پاریس

همه ما ایرانی‌ها از دوران کودکی بارها و بارها در مناسبت‌ها با شیرینی ناپلئونی از مهمان‌هایمان پذیرایی کرده‌ایم. اما ناپلئونی تنها یکی از شیرینی‌های معروف و خوشمزه فرانسه است. در حقیقت کشور فرانسه به علت ثبت بیش از 100 نوع شیرینی در فرهنگ غذایی خود در جهان به‌عنوان مهد شیرینی‌پزی جهان شناخته می‌شود!

مافین‌های فرانسوی نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. این مافین‌ها شیرین‌ترین مافین‌های جهان به‌حساب می‌آیند و طعم‌های بسیار متنوعی دارند. در این باره باید گفت پاریسی‌ها در زمینه قنادی به حدی خلاق‌اند که در پخت این شیرینی حتی از کدو تنبل و هویج نیز استفاده می‌کنند؛ بنابراین هنگام ورود به قنادی‌های پاریس با رنگین کمانی از مافین روبرو خواهید شد که قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

برای خوردن خوشمزه‌ترین مافین‌ها در پاریس کجا برویم؟

در خیابان‌های پاریس قنادی‌های بسیاری به چشم می‌خورند که به ارائه شیرینی‌های معروف فرانسوی می‌پردازند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خوردن خوشمزه‌ترین مافین‌های فرانسوی به قنادی اودت (واقع در خیابان گالانده) و قنادی ال موریس (واقع در خیابان ریوولی) سر بزنید. البته فراموش نکنید که این شیرینی را به همراه قهوه تلخ فرانسوی میل کنید تا طعم شیرین آن دلتان را نزند.

پاریس بهشت گمشده عاشقان شیرینی

کروسان، ماکارون و اکلر (نوعی نان‌خامه‌ای) از دیگر شیرینی‌هایی هستند که در سفر به پاریس نباید لذت چشیدن آنها را از دست بدهید. علاوه‌ بر آن کیک‌های اسفنجی فرانسوی یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌های جهان هستند که برای خوردن آنها فقط باید به کافی‌شاپ‌ها و قنادی‌های این شهر بروید. پس اگر عاشق کیک و شیرینی هستید، برای رزرو بلیط تهران پاریس لحظه‌ای درنگ نکنید. زیرا مهد قنادی جهان با شیرین‌ترین طعم‌های جهان در انتظار شماست.

کیک-یزدی

کیک یزدی، مافین ایرانی

با اینکه دستور پخت مافین از انگلیس به سراسر دنیا راه یافت، اما اکثر کشورهای جهان باتوجه ‌به فرهنگ غذایی خود تغییراتی در دستور پخت آن ایجاد کردند. ما ایرانی‌ها نیز که از فرهنگ غذایی غنی برخورداریم نسخه ایرانی این شیرینی را پختیم و آن را کیک یزدی (متشکل از شکر، تخم‌مرغ، روغن، پودر هل، آرد، عسل، گلاب، جوش‌شیرین و کنجد) نامیدیم.

مافین-روزت-مبارک-11

بهترین قنادی‌های یزد

اگر چه در حال حاضر کیک یزدی تقریباً در قنادی‌های سراسر ایران یافت می‌شود، اما قطعاً قنادی‌های یزد تبحر بیشتری در پخت این شیرینی محبوب دارند.

شیرینی‌فروشی حاج خلیفه (واقع در میدان میر چخماق) و صفاییه (واقع در خیابان یاس) از مشهورترین قنادی‌های یزد هستند که خوشمزه‌ترین کیک یزدی‌های ایران را می‌پزند؛ بنابراین اگر به شهر بادگیرها سفر کردید، حتماً طعم منحصربه‌فرد مافین ایرانی را امتحان کنید.

البته ما پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر شکم گردی از آثار تاریخی این شهر نیز دیدن کنید. علاوه‌برآن یزد با برخورداری از آب‌وهوای معتدل در فصل بهار یکی از بهترین مقاصد سفر داخلی در ایام نوروز به شمار می‌رود.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای