پری نیک اولین فست فود ایرانی
تلاش بانوان کارآفرین در عرصه صنعت غذا+عکس
همواره نوآوری در صنعت غذای کشور باعث رشد و ارتقای این صنعت گردیده و علاوهبر تامین غذای جامعه، توانسته ارزآوری مناسبی از محل صادرات داشته باشد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ پتانسیل و امکانات بالقوه کشور در زمینه تولید محصولات غذایی، پروتئینی و شیلاتی، کشور را در موقعیت شایستهای قرار داده و در صورتیکه این امکانات بالقوه با مدیریت صحیح و کارآمد عملیاتی شود، تولیدکننده این بخش با دلگرمی و انگیزه بیشتری ادامه فعالیت خواهد داد.
بیشتر بخوانید: «پرینیک» اولین فست فود ایرانی
در این میان، پدر و دختری تلاشگر با اراده و دلسوز در این صنعت تصمیم گرفتند تا با اندیشههای خلاقانه، ذائقه مردم را با غذاهای سنتی در قالب غذاهای فست فودی، انواع ناگت بر پایه غذاهای سنتی ایرانی و دیگر محصولات تغییر داده و کمک شایان توجهی به ارتقای مصرف تغذیه سالم در جامعه بکند.
دکتر پیمان بیات همراه با فرزند خود سرکارخانم پریا بیات مجموعهای کارآمد و پرتلاش را ایجاد کرده که شاغلان آن همگی از بانوان کشور هستند و خانم پریا بیات در انجام این مهم به موفقیتهای ارزندهای دست پیدا کرده است.
مجموعهای که هم در تولید و هم در بخش کارآفرینی گامهای موثری برداشته و بهحق قابل ستایش و قدردانی است که لزوم حمایتهای دولتی از این گونه کسب و کارها را دوچندان میکند.
خوشبخانه فرصتی دست داد تا با خانم پریا بیات گفتوگویی در پایگاه اطلاعرسانی اخبار سبز کشاورزی (مزرعه سبز) انجام دهیم. باشد تا سهمی در معرفی چهرههای ماندگار سالمسازی صنعت غذای کشور و فست فود ایرانی داشته باشیم.
از چه زمانی تصمیم به تولید و عرضه غذاهای فست فودی بر پایه غذاهای سنتی گرفتید و با چه هدفی؟
چند عامل از جهات مختلفی دست به دست هم دادند تا فکر تهیه فست فود از غذاهای سنتی ایرانی در ذهن ما جای بگیرد.
اول اینکه در نزدیکی دفتر کار ما، کافهای وجود دارد که با نامگذاری غذاهای خیلی ساده با عناوین خارجی مانند بلغاری، یونانی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی، آمریکایی و... سعی در جذب مشتری و فروش داشت و کمتر از نامهای فارسی استفاده میکرد؛ بنابراین یکی ازدلایل ایجاد جرقه در ذهن ما این موضوع بود.
دوم اینکه در خانوادهها و آحاد مردم میدیدیم که محدودیتهایی در مصرف غذاهایی که نام فست فود دارند ایجاد شده است.
سوم اینکه نسل جدید علاقه وافری به مصرف غذاهای فست فودی نشان میدهد و در مقابل نسل قدیمیتر علاقه به مصرف غذاهای سنتی از خود نشان میدهد.
چهارم اینکه با توجه به زندگی مدرن امروزی و فرصت کم خانوادهها برای طبخ غذاهای سنتی بر آن شدیم پلی بین غذای ایرانی و فست فودی ایجاد کنیم تا غذای سنتی ایرانی در قالب فست فود به جامعه ارائه دهیم تا تمامی نسلها از آن بهرهمند شوند و از سال ۱۳۹۹ فرآوری فست فود ایرانی را آغاز کردیم.
در مورد کیفیت غذاهای پری نیک و در ارتباط آن با سلامت جامعه توصیح دهید.
کیفیت فست فود ایرانی پری نیک را در چند حوزه میتوان عنوان کرد:
۱-همواره از مواد اولیه تازه، نظیر انواع گوشت گرم، سبزیجات تازه و انواع چاشنیهای سنتی استفاده میکنیم.
۲-در فست فود ایرانی پری نیک به هیچ عنوان از مواد نگهدارنده، طعم دهنده، رنگ و اسانسهای شیمیایی استفاده نمیکنیم.
۳-در فست فود ایرانی پری نیک از نگهدارندههای طبیعی (انواع ادویه) استفاده میکنیم.
برند پری نیک (مزهپروران پری شاد) تا چه حد به کارآفرینی در جامعه کمک کرده است و چگونه؟
تا کنون فست فود ایرانی پری نیک، بیش از چهل نفر از بانوان توانمند سرزمین را بهصورت مستقیم به خدمت گرفته است و پیش بینی میشود این مهم خیلی زود به یکصد نفر ارتقاء یابد.
چه راهکارهایی برای آموزش و اطلاعرسانی به آحاد جامعه در زمینه مصرف غذاهای فست فودی خود به کار گرفتهاید؟
۱-عرضه فست فود ایرانی پری نیک به فروشگاههای زنجیرهای مانند هایپر استار، هایپر سی، امیران و...
۲-راه اندازی سیستم فروش آنلاین از طریق دی جی کالا و فروش وب سایتی.
۳-ترویج فست فود ایرانی پری نیک در فروشگاهها از طریق نیروهای پری نیک و نمونه دادن فست فود ایرانی پری نیک
۴-تبلیغات و مصاحبه با مجلات، صدا و سیما و... .
تفاوت و ویژگیهای غذاهای شما با سایر فست فودهای موجود در کشور چیست؟
تفاوت فست فود ایرانی پری نیک در تنوع طعم محصولات است.
با توجه به ابتکاری بودن محصولات پری نیک، برای صادرات محصولات خود چه برنامهریزیهایی یا اقداماتی صورت دادهاید؟
جهت صادرات محصولات با شناسایی واردکنندگان محصولات فست فودی به کردستان عراق و استانهای مسلماننشین چین گامهای اولیه برای شناساندن محصول به بازارهای صادراتی برداشتهایم.
نقش رسانهها و فضای مجازی در اطلاعرسانی و فرهنگسازی در جهت مصرف غذاهای سالم و بهخصوص محصولات خودتان چگونه است؟
رسانهها و فضای مجازی با توجه به همهگیر بودن فضای آنها برای آحاد جامعه و در دسترس بودن آنها میتوانند مبلّغ خوبی جهت فرهنگسازی استفاده از غذای سالم برای جامعه باشند و در مورد محصولات فست فود ایرانی پری نیک نیز همینگونه است.
هم اکنون سبد محصولات غذایی پری نیک شامل چه محصولاتی است؟ و آیا غذاهای رژیمی هم تولید میکنید؟
سبد فست فود ایرانی پری نیک شامل موارد زیر است:
۱-ناگتهای سنتی بر پایه مرغ:
الف: ناگت فسنجان
ب: ناگت خورشت بادمجان
پ: ناگت مرغ ترش
ج: ناگت تند آبادانی
د: ناگت زعفرانی
ه: ناگت مرغ و سبزیجات
۲-ناگتهای سنتی بر پایه گوشت قرمز:
الف: ناگت قرمه سبزی
ب: ناگت قیمه
ج: ناگت گوشت لقمه
د: گوشت و باقالی
۳-ناگتهای سنتی بر پایه آبزیان:
الف: ناگت قلیه ماهی
ب-ناگت ماهی جنوبی
ج-ناگت ماهی تند
د-ناگت میگو
ه-ناگت میگو تند
۴-سایر ناگتهای سنتی:
الف: ناگت بریونی اصفهان
ب-ناگت زبان
برنامههای آینده مجموعه پری نیک، ایجاد نمایشگاههای اختصاصی، نمایندگی و... چگونه است؟
طبیعیست که مانند هر کسب و کار دیگری، فست فود ایرانی پری نیک نیز، برنامه های توسعه محصول و ایجاد نمایشگاه های اختصاصی را در برنامه داشته باشد. رشد افقی و عمودی فست فود ایرانی پری نیک برای پوشش بخشهای مختلف بازار، برنامهریزی شده است.
آیا گستردگی عرضه محصولات شما در کل جامعه است یا خیر؟ چرا؟
بله، فست فود ایرانی پری نیک، محصولات خود را به کل جامعه از چهار طریق ارائه مینماید که عبارتند از:
۱-فروش در فروشگاههای زنجیرهای
۲-فروش بهصورت آنلاین
۳-فروش بهصورت مویرگی
۴-فروش بهصورت گرم و فرنچایز
در پایان اگر صحبتی برای جامعه صنعت غذای کشور دارید یا انتظاری از مدیران ارشد تصمیمساز و تصمیمگیر دارید، بفرمایید.
از تمامی همکاران زحمتکش صنعت غذای کشور که همواره در تامین غذای مردم کشور تلاش میکنند سپاسگزاریم و همچنین از مدیران ارشد تصمیمگیر کشور تقاضا میکنیم، در سریعترین زمان ممکن پیگیر انجام امور شرکتهای غذایی که نیاز به سرعت تصمیمگیری دارند، باشند.
در پایان از تمامی سازمانهای دولتی مربوطه که مارا در جهت رسیدن به تولید ناب فست فود ایرانی حمایت کردند، سپاسگزاری مینماییم.
پیج اینستاگرام:
https://www.instagram.com/parinik.franchise/
نشانی سایت: