خبر فوری
شناسه خبر: 46862

پولساز ترین شغل ها در ایران بدون نیاز به مدرک دانشگاهی

در این مطلب نگاهی به پولساز ترین کارها در ایران و بررسی هر یک از این شغل ها و میانگین درآمدشان می کنیم.

پولساز ترین شغل ها در ایران بدون نیاز به مدرک دانشگاهی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ امروزه درآمد بالا آرزویی است که تمام جوانان به دنبال آن هستند. در مملکتی که حتی با 70 سال کار سخت نمیتوان به آرزوهای معمولی مانند خرید خانه و ماشین فکر کرد؛ آیا واقعا شغل هایی وجود دارند که بدون نیاز به مدارک فوق تخصصی و سپری کردن 6 تا 10 سال در دانشگاه، قبل از بازنشستگی خیال شما را از داشتن هر نوع مشکل مالی راحت کنند؟

پولساز ترین شغل ها در ایران بدون نیاز به مدرک دانشگاهی1

تریدر ارز دیجیتال

تریدر به کسی می‌گویند که به خرید و فروش ارز دیجیتال یا هر دارایی دیگر در بازارهای مالی مشغول است.

تریدر می‌تواند برای یک مؤسسه مالی کار کند که موسسه تریدر را تأمین مالی می‌کند و درآمد تریدر در این حالت ترکیبی از حقوق ثابت و درصدی از سود به دست آمده است.

اگر تریدر بخواهد تنهایی کار کند، سود حاصل از ترید کاملاً برای خودش است، اما تامین سرمایه نیز با خود اوست.

بستگی به تجربه و کار کشتگی در این شغل، درآمد آن از 10 میلیون تا بینهایت می تواند باشد.پولساز ترین شغل ها در ایران بدون نیاز به مدرک دانشگاهی2

مشاور بنگاه املاک

همه می دانند که یک مشاور املاک با نشان دادن املاک مختلف به مشتری ها و درصورت بستن قرارداد خریدار و فروشنده کمیسیون دریافت می کند، اما آیا پول درآوردن از این شغل واقعا به همین سادگیست؟

اگر آدمی برونگرا، زرنگ و باهوش باشید پول درآوردن از این شغل واقعا به همین سادگیست!

یک مشاور املاک خوب مشتری را بدون اطلاع از بودجه و سلیقه او از این ملک به آن ملک نمی کشاند. مشاوران موفق املاک بسیار بر جزئیات دقت داشته و قادر به پیدا کردن سلیقه مشتری هستند و حتی بعضی وقت ها فقط با چرب زبانی و تلقین می توانند مشتری خود را به سمت خرید، اجاره یا رهن ملکی که شاید دقیقا سلیقه یا به اندازه بودجه او نبوده، سوق دهند.

درآمد مشاوران املاک بسته به روابط اجتماعی خوب و تجربه کاری از 20 میلیون تا 1 میلیارد می تواند باشد.

پولساز ترین شغل ها در ایران بدون نیاز به مدرک دانشگاهی3

سر آشپز 

با توجه به تعداد رستوران های بدون کیفیت در سراسر کشور، صاحبان رستوران ها همیشه به دنبال منو جدید و غذاهای عجیب و غریب؛ و آشپزی حرفه ایی برای طبخ آنان هستند.

صاحبان رستوران ها و کافه ها به همان قدر که قیمت های فضایی برای آپشن های منو خود از مشتری درخواست دارند، به آشپز خود بنا بر درجه ی حرفه ایی بودن او نیز حقوق های هنگفت پرداخت می کنند.

آشپزی که هر سال خود را طبق جدیدترین غذا ها و رسپی ها، مدرن نگه دارد و همچنین قادر به خلق غذاها و مزه های جدید باشد می تواند از 30 میلیون تا 400 میلیون درآمد ماهیانه داشته باشد.

پولساز ترین شغل ها در ایران بدون نیاز به مدرک دانشگاهی4

مدیر سالن زیبایی

مدیریت در سالن های زیبایی به دلیل طیف وسیع این حرفه کار سختی است. کم پیش می آید که یک سالن زیبایی مختص به تنها یک تخصص باشد؛ معمولا یک سالن از خدمات ابرو تا مو و مژه و ناخن و پوست و... را انجام می دهد.

هدف استفاده از مدیر داخلی، سازماندهی فعالیت های داخل سالن می باشد. یک مدیرداخلی وظایف زیادی از جمله نظارت بر خدمات و نظافت سالن، هماهنگی و کنسلی وقت ها و بیانه ها، کیفیت کار پرسنل، مدیریت، کنترل موجودی اقلام و خرید، راهنمایی مشتریان و حل کردن مشکل بین مشتری و پرسنل یا پرسنل با پرسنل را بر عهده دارد.

یک مدیر سالن با روابط عمومی بالا و داشتن نظم و انضباط می تواند از 30 میلیون تا 300 میلیون و بالاتر درآمد داشته باشد.

پولساز ترین شغل ها در ایران بدون نیاز به مدرک دانشگاهی5

بلاگر یا اینفلوئنسر

بلاگر به کسی گفته می شود که استایل زندگی خاصی را برای مردم به طور روزمره در فضای مجازی به نمایش می گذارد و با کسب دنبال کنندگان بیشتر، تبلیغات بیشتر و در نهایت پول بیشتری دریافت می کند.

در کشورهای دیگر، اینفلوئنسر ها یا در زمینه مدلینگ و زیبایی و یا زندگی روزمره و کارهایی اعم از آشپزی، تمیزی خانه و...کسب فالوئر می کنند اما معمولا در ایران بلاگرهای معروف با کارهای جنجالی کسب فالوئر می کنند.

بلاگری بر عکس شغل های بالا که هرکدام با دانش و تجربه به پول می رسیدند؛ نه نیاز به دانش دارد نه درک نه تجربه!

فرمول بلاگری در ایران آسان است:

زن زیبا+ لباس های زیبا+ مرد خوشتیپ+ رستوران های لاکچری+ سفر های گران قیمت+ کارهای بحث برانگیز = درآمدر میلیاردی

اگرچه بعضی بلاگر ها در زمینه های حرفه ایی مانند طراحی لباس، مدلینگ، آشپزی یا اطلاع رسانی در مورد موغوضی تخصصی، بسیار حرفه ایی و زیبا طراحی ویدئو ها و عکس های خود را انجام می دهند و مانند یک کار اداری پر از تحقیق و کار سخت است تا بتوان آن قدر حرفه ایی عمل کرد؛ اما در ایران تعداد اینلوئنسر های حرفه ایی خیلی کم است.

در آمد بلاگری با توجه به مقدار محبوبیت و دنبال کنندگان می تواند از 10 میلیون یا میلیارد ها باشد!

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای