آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44877

خشیل غذای محلی اردبیل

یکی از غذاهای محلی مردم استان اردبیل خشیل می باشد که طرز تهیه آن بسیار ساده است.

خشیل غذای محلی اردبیل

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛  در ادامه مواد لازم برای تهیه خشیل برای 4 نفر را مشاهده کنید و سپس طرز تهیه خشیل را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه خشیل

  • بلغور گندم : 200 گرم
  • آرد سبوس دار گندم : 100 گرم
  • آب : 250 گرم
  • شیر : 250 گرم
  • عسل، شکر،دارچین و یا شیره : به میزان لازم
  • کره : به میزان لازم

طرز تهیه خشیل

به منظور تهیه خشیل باید در اولین مرحله بلغور ها را بخیسانید. پس باید قبل از پختن بلغورها چند ساعت در آب خیس بخورند. سپس آنها را با مقداری آب داخل قابلمه بگذارید و شعله گاز را روشن کنید تا کم کم آنها بپزند و آب اضافی تبخیر شود.

تقریباً یک ساعت برای پختن بلغورها زمان نیاز دارید. بعد از اینکه بلغورها پخته شدند، باید آنها را آبکش کنید و مقداری آب سرد و شیر را با هم مخلوط کرده و به آن ها اضافه کنید و روی گاز بگذارید و آنها را هم بزنید تا غلظت بهتری پیدا کنند. تا جایی که بوی خامی آن گرفته شود‌. البته برای گرفتن بوی خامی آرد می توانید آن را تفت دهید و سپس شیر و آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس بلغورها را هم اضافه کرده و هم بزنید.

توجه داشته باشید که باید غلظت خشیل از حلیم بیشتر باشد و وقتی که به غلظت دلخواه رسید غذای شما آماده شده و می توانید آن را در ظرف دلخواه سرو کرده و نوش جان کنید.

برای تزیین غذا می‌توانید از شیره انگور و همچنین عسل یا شکر استفاده کنید و همینطور کمی دارچین یا گردو طعم لذیذی به آن می دهید و می توانید غذای محلی مطلبوتان را نوش جان کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای