آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46059

چگونه فعالیت هنری سلامت جسمی را تضمین می‌کند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که تجربیات هنری، چه به‌عنوان خالق یا تماشاگر، زیست‌شناسی ما را با سیم‌کشی مجدد مغز و تحریک ترشح مواد شیمیایی عصبی، هورمون‌ها و اندورفین‌ها متحول می‌کند

چگونه فعالیت هنری سلامت جسمی را تضمین می‌کند؟

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از سی ان ان، اکثر مردم کتاب رنگ آمیزی، قلم مو، مجموعه شعر یا عضویت در موزه را برای سالم ماندن جسمی انتخاب نمی‌کنند اما شاید زمان شروع آن فرا رسیده باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که تجربیات هنری، چه به‌عنوان خالق یا تماشاگر، زیست‌شناسی ما را با سیم‌کشی مجدد مغز و تحریک ترشح مواد شیمیایی عصبی، هورمون‌ها و اندورفین‌ها متحول می‌کند.

در پاسخ به تعداد زیادی از شواهد مبنی بر اینکه هنر می‌تواند سلامت جسمی و روانی را به روش‌های موثر و قابل اندازه‌گیری به طور اساسی بهبود بخشد، پزشکان مراقبت‌های بهداشتی بیشتری در مشارکت هنری را به عنوان بخشی از درمان طیف گسترده‌ای از شرایط، از جمله: چاقی، بیماری قلبی، مزمن تجویز می‌کنند. درد، زوال عقل، بیماری پارکینسون، تنهایی و افسردگی.

سوزان مگسامن در کتاب پرفروش‌ خود، «هنر و مغز شما: چگونه هنرها ما را متحول می‌کنند»، استدلال می‌کند که قدرت شیوه‌های مختلف هنری برای ارتقای شفا، رفاه و حتی طول عمر فوایدی را ارائه می‌دهد که با ورزش، تغذیه و خواب رتبه‌بندی می‌شود.

آیا به همین دلیل است که هنرها در طول هزاران سال تکامل یافته اند و به مرکز تجربه بشر تبدیل شده اند؟

بیانکا بوسکر، نویسنده دیگری است که تجربیاتش در زمینه هنر و سلامتی جسمی را در کتابی با عنوان «سفری ذهنی به دنیای هنر و الهام‌های هنری» می‌نویسد که همیشه به هنر به عنوان یک عنصر  تجملاتی نگاه کرده است ولی با مرور زمان کارهای هنری به او ثابت کرده است که سلامت جسمی به کارهای هنری بسیار وابسته است.

به نوشته بوسکر بسیاری از دانشمندان و هنرمندان کارها و فعالیت‌های هنری را یکی از نیازهای اساسی همه انسان‌ها می‌دانند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • مهرشاد پاسخ به نظر

    در کشورهای متمدن، آموزش هنر و ورزش از ابتدای آموزش همگانی تا بالاترین سطح آموزش،
    همواره در اهمیت بسیار است.
    دقت کنید ... کشورهای متمدن.

چندرسانه‌ای