خبر فوری
شناسه خبر: 48067

مدیر فنی شرکت کشت گستر ایرانیان در هفتمین آیفارم:

ارز نیمایی رقابت با واردات را دشوار کرده است

رقابت با محصولات وارداتی که با ارز نیمایی وارد کشور می‌شوند مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به‌وجود آورده است.

ارز نیمایی رقابت با واردات را دشوار کرده است

به گزارش اخبار سبز کشاورزان؛ ازجمله تولیدکنندگان که دچار این مشکل هستند شرکت دانش‌بنیان فناوران کشت گستر ایرانیان که در حوزه تولید بستر کشت گلخانه برای گلخانه‌های هیدروپونیک فعالیت می‌کند.

ارتباط با مخاطبان و مشتریان دلیل حضور در آیفارم امسال

دکتر عسل اسلامی، مدیر فنی و تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان، ضمن آنکه ارتباط با مخاطبان و مشتریان را دلیل حضور مجموعه متبوعش در آیفارم امسال می‌داند رقابت با محصولات وارداتی را عمده‌ترین چالش پیش‌روی شرکت دانش‌بنیان فناوران کشت گستر ایرانیان می‌داند و توضیح می‌دهد: یکی از مشکلات اصلی ما در پیشبرد اهداف، رقابت با محصولات وارداتی است که با ارز نیمایی وارد می‌شوند.

وی می‌افزاید: محصول ما، تکنوپیت، از ضایعات نخل تولید می‌شود و به‌دلیل دانش‌بنیان بودن شرکت، تمامی فرآیندهای تولید با دانش فنی انجام می‌شود؛ اما محصول وارداتی، کوکوپیت، به‌دلیل واردات با ارز متفاوت، رقابت را برای ما دشوارکرده است. با این حال، ما قیمت محصول خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که گلخانه‌داران از محصول بومی استفاده کنند.

شرکت-کشت-گستر-ایرانیان-2

دکتر اسلامی در ادامه به مزایای محصول بومی اشاره کرد و توضیح داد: از نظر کیفیت، بستر کشت با EC زیر 0.5 و PH نرمال بسیار مناسب برای رشد گیاه در کشت هیدروپونیک است.

وی افزود: همچنین، محرک رشد به بستر کشت اضافه کرده‌ایم که کیفیت بهتری نسبت به محصول وارداتی دارد، با وجود سختی رقابت در قیمت، محصول ما 50 درصد ارزان‌تر از محصول مشابه وارداتی است.

آمادگی برای صادرات به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم

وی با ذکر اینکه اگر نهادهای دولتی از محصول ما استفاده کنند بهترین تبلیغ و کمک برای ما تولیدکنندگان است، درباره برنامه‌های صادراتی شرکت متبوعش گفت: به‌دلیل دانش‌بنیان بودن و زیرمجموعه معاونت ریاست جمهوری بودن، کمک‌های صادراتی دریافت می‌کنیم و در حال آماده‌سازی برای صادرات به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم.

مقاومت‌هایی که در برابر استفاده از محصول بومی وجود دارد، موضوع صحبت پایانی دکتر عسل اسلامی است، وی همچنین پیشنهاد می‌کند: گلخانه‌داران محصول بومی را تست کنند و وی محصول شرکت خودشان را آزمایش شده و کارآمد توصیف می‌کند و می‌گوید: با این حال قیمت محصول ما 50 درصد از محصول وارداتی ارزان‌تر است.

وی در ادامه افزود: بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه ما، استقبال بسیار خوبی از محصول تولید شده داشتند و در آینده نزدیک محصولی داخلی تکنوپیت جایگزین محصول وارداتی خارجی خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای