آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45993

چرا همه نگاه‌ها به رفح است؟

تا کنون بیش از 43 میلیون نفر در رسانه اجتماعی اینستاگرام تصویری از کمپ رفح با شعار ALL EYES ON RAFAH (همه نگاه ها به رفح است) را به اشتراک گذاشته اند.

چرا همه نگاه‌ها به رفح است؟

اخبار سبز کشاورزی؛ به گزارش فوربز این کمپین بیش از یک ماه است که ایجاد شده ، اما چرا همه نگاه ها به سمت رفح است؟

بمباران و آتش سوزی روز یکشنبه در رفح

روز یکشنبه  نیروهای اسرائیلی چادرهای آوارگان در رفح _منطقه امن بشر دوستانه _ را بمباران کردند.  بمباران  منجر به آتش سوزی در چادرهای اردوگاه موقت در محله تل السلطان شده و شاهدان عینی آتش سوزی را وحشتناک توصیف کردند. تصاویر و ویدئو های  تکان دهنده از جان دادنِ کودکان و شیون پدران و مادران دنیا را شوکه کرده است. 

آتش سوزی در آخرین پناهگاه غیر نظامیان

واشنگتن پست در تشریح آتش سوزی نوشته  است  :« والدین زنده زنده در چادرهای خود سوختند، در حالی که کودکان فریاد می زدند و کمک می خواستند.»

گاردین تصاویری از اجساد تکه تکه شده  و سوخته کودکان منتشر کرد و نوشت:« یک روز پس از حمله، کودکان پابرهنه در اطراف ویرانه های سوخته، پرسه می زدند و  خانواده های عزادار برای دفن عزیزان خود آماده می شدند.»

این حمله یکی از مرگبارترین حملات در جنگ هشت ماهه  محسوب می شود. آن هم در شرایطی که دادگاه بین المللی لاهه، دو روز قبل از حمله، به اسرائیل دستور داده بود تا فورا عملیات خود در رفح متوقف کند.

نتانیاهو : یک تصادف تراژدیک/ باز هم ادامه می دهیم

به گفته وزارت بهداشت غزه، در جریان حمله روز یکشنبه، 45 نفر جان خود را از دست داده  و تعداد کلی کشته شدگان فلسطینی را به بالای 36000 نفر  رسید. به گزارش ان بی سی نیوز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بعد از این حمله خطاب به پارلمان این کشور، ابن فاجعه را  یک"تصادف تراژدیک" خواند.

 نتانیاهو  در ادامه سخنانش به پارلمان افزوده بود : « تا برافراشته شدن پرچم پیروزی به مبارزه ادامه خواهم داد. من قصد پایان دادن به جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف ندارم.» حمله به رفح کماکان ادامه دارد و در حمله روز سه شنبه 16 نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

دستور بازداشت نتانیاهو  به اتهام ارتکاب جنایات جنگی

حدود 10 روز قبل از حمله به اردوگاه پناهندگان،  کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی از قضات این دیوان خواسته بود تا برای نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایات جنگی قرار بازداشت صادر کنند.

تانک ها وارد رفح شده‌اند

از زمان آغاز عملیات زمینی اسرائیل در 6 می بیش از یک میلیون نفر ، به خاطر جنگ مجبور به کوچ اجباری شدند. بیش از 85 درصد جمعیت فلسطین به دنبال سرپناه به رفح وارده شدند و  درگیری ها در منطقه ای که زمانی آخرین پناهگاه غیرنظامیان شناخته می شد، در حال افزایش است. تانک ها روز سه شنبه به مرکز رفح رسیدند و علی رغم محکومیت بین المللی، اسرائیل همچنان به حملات خود ادامه می دهد./ شرق

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • مفلس پاسخ به نظر

    همه نگاه ها به جیب خالی است.

چندرسانه‌ای