خبر فوری
شناسه خبر: 46532

سلام مردم ایران به تغییر

روز گذشته انتخابات با مشارکتی بهتر از دور اول برگزار شد.

سلام مردم ایران به تغییر

اخبار سبز کشاورزی؛ روزی که مردم برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم به پای صندوق‌های رای آمدند تا سرنوشت چهارساله ایران را مشخص کنند.

ملت ایران چند هفته به خوبی صحبت‌های نامزدها را شنیدند و با سبک و سنگین کردن وعده‌ها و کارنامه‌های نامزدها تصمیم خود را برای انتخاب بهترین نامزد، اخذ کردند.

در این اوضاع اقتصادی و سیاسی رئیس دولت چهاردهم کار مهم، حساس و سرنوشت سازی را در پیش دارد و باید چهار سال امور حیاتی و اجرایی این میهن را اداره کند.

پزشکیان رئیس جمهور منتخب باید بداند مردمی او را پیروز انتخابات کرده‌اند که چندین و چند سال است که با مشقت‌های گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند.

نهمین رئیس با رای ملتی به پاستور می‌رود که آن‌ها به او، برنامه‌هایش و مشاورانش اعتماد کردند و او نباید به این حس ارزشمند، خدشه‌ای وراد کند.

افزایش مشارکت در دور دوم نسبت به دور اول 

نمی‌توان از انتخابات دور دوم صحبت کرد و به افزایش مشارکت در دور دوم نسبت به دور اول اشاره نکرد؛ عباس عبدی، کنشگر سیاسی و فعال رسانه‌ای در ساعات ابتدایی انتخابات، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خبر از افزایش ۱۰۰ درصدی پایتخت نشینان نسبت به دور اول داد.

تهرانی‌ها در دور اول انتخابات، جایی که چهار نامزد برای صندلی رایست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کردند، تنها حدود ۲۳ درصد رای دادند و جزو شهرهایی شدند که کم‌ترین میزان مشارکت را داشتند اما در زمان تنظیم این گزارش گفته می‌شود تهرانی‌ها تصمیمشان تغییر پیدا کرده است و به پای صندوق‌های رای آمده‌اند.

بعد از کشیده شدن انتخابات به دور دوم، تقریبا اکثر چهره‌های اقتصادی و سیاسی کشور با رویکردهای متفاوت به اهمیت مشارکت اشاره کردند. آن‌ها معتقدند که نباید مردم با صندوق‌های رای به ویژه در این زمان قهر کنند چرا که این موضوع باعث لطمه خوردن به کشور می‌شود و ممکن است مسیر چهار ساله کشور به بیراهه برود.

امنیت کشور در این روز حیاتی

وزارت کشور و پلیس نیز برای هموارتر کردن مسیر انتخابات در تلاش بودند تا خدایی نکرده، امنیت کشور در این روز حیاتی زیر سوال نرود.

احمد وحیدی با حضور در قرارگاه انتظامی امام علی(ع) که در ستاد فراجا برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه انتظامی برای برگزاری انتخاباتی امن در کشور اظهارکرد: طی امسال شاهد برگزاری چندین دوره انتخابات بودیم که مجموعه انتظامی در تمامی این دوره‌ها بار اصلی این کار را بر دوش داشت و بحمدالله تمامی این ماموریت‌ها در یک امنیت کامل و بسیار ارزشمند برگزار شد که مورد تقدیر مقام معظم رهبری و مردم نیز قرار گرفت و حضور کارکنان انتظامی در حوزه‌های رأی گیری به خودی خود امنیت آفرین است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از رئیس جمهور منتخب ادامه داد: فرد منتخب مردم، رئیس‌جمهور همه است و باید براساس قانون و در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کند و همه باید در این راه یاری‌گر او بوده تا ان‌شاءالله شاهد پیشرفت و توسعه کشور در همه عرصه‌ها باشیم.

وحیدی افزود: اقتدار جمهوری اسلامی در دوران شهید رئیسی در جوامع بین المللی جلوه گر شده بود؛ امیدواریم در دولت آینده نیز این روند همچنان ادامه داشته باشد و فرقی نمی‌کند که چه کسی و با چه رویکرد سیاسی بر مسند امور بنشیند بلکه باید در راستای حرکت رو به جلو کشور تلاش کند و از ایجاد حساسیت‌هایی که پس از پایان انتخابات به وجود می آید بپرهیزد و برای بالندگی کشور همه رقابت‌ها به رفاقت‌ها مبدل شود و همه به فکر مسایل کشور باشند.

رئیس جمهور منتخب، بدون یاری مردم از بازوی توانمندی برخوردار نیست

گفتنی است رئیس جمهور منتخب، بدون یاری مردم از بازوی توانمندی برخوردار نیست، پس او و هیات اجراییش باید مسیر کشور را برای اعتمادسازی و یاری کردن مردم هموار کنند تا همگی شاهد پیشرفت ایرانمان در سال‌های آتی باشیم. پیسرفتی که همه ایرانی‌ها چه در داخل و چه در خارج، بد دنبال آن هستند که اگر این اتفاق رخ دهد ایران به جایگاه واقعی خود نزدیک‌تر می‌شود.

مسعود پزشکیان به همراه جواد ظریف در شعبه اخذ رأی دبیرستان عاشورا شهرقدس رأی خود را به صندوق اندختند، آن‌ها توسط تعدادی از حامیانش در این شهر مورد استقبال قرار گرفتند.

پس از پیروزی رئیس جمهور منتخب، دولت شهید رئیسی نیز با کارنامه سه سال خود به اتمام می‌رسد و در روزهای آتی رئیس جمهور منتخب در پاستور برای مردم و ایران تلاش می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای