آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21851

کندی اینترنت فروش کسب و کارهای مجازی را نصف کرد

عضو هیات مدیره اتحادیه انجمن کسب و کارهای مجازی گفت: به‌دلیل کندی اینترنت و اختلال در توزیع پهنای باند در مردادماه ۱۴۰۱ فروشگاه‌های فعال اینستاگرامی

کندی اینترنت فروش کسب و کارهای مجازی را نصف کرد
عضو هیات مدیره اتحادیه انجمن کسب و کارهای مجازی گفت: به‌دلیل کندی اینترنت و اختلال در توزیع پهنای باند در مردادماه ۱۴۰۱ فروشگاه‌های فعال اینستاگرامی تا ۳۵ درصد بازدید و ۵۰ درصد فروش خود را از دست دادند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، آقای رضا الفت نسب گفت: اختلال اینترنت در کشور فروش کسب و کارهای اینترنتی را تحت تاثیر قرار داده است. به‌دلیل کندی اینترنت و اختلال در توزیع پهنای باند در مردادماه ۱۴۰۱ فروشگاه‌های فعال اینستاگرامی تا ۳۵ درصد بازدید و ۵۰ درصد فروش خود را از دست دادند.
به گفته او، متاسفانه مسئولین هم جواب مناسب در خصوص مشکل به وجود آمده در زمینه کندی اینترنت نمی دهند که تا کی باید با این وضع به وجود آمده کنار آمد؟به نظر من باید مسئولین راهکار منطقی ارائه کنند در حالی که این وضع موجود بسیار نگران کننده و شرایط کسب و کار را به خطر می اندازد.
عضو هیات مدیره اتحادیه انجمن کسب و کارهای مجازی,این را هم گفت: در ایران، با توجه به فیلتر بودن بیشتر شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، صرفا اینستاگرام و واتساپ به عنوان شبکه اجتماعی،پیام‌رسان پرطرفدار و آزاد باقی مانده است. به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و خانگی، از این بسترها برای فروش محصولات، خدمات خود استفاده می‌کنند.
آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون شغل به واسطه اینستاگرام در ایران وجود دارد. بازاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ایجاد کرده است. درواقع سهم بازار تجارت اجتماعی در ایران چند برابر تجارت الکترونیک و این نشان‌دهنده تراکنش‌مالی وسیعی که به خود اختصاص داده است.
فتنی است،در دو سال گذشته کسب‌وکارهای اینستاگرامی و سهم بالای آنها در بازار فروش آنلاین ایران بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. براساس آمار پیش‌بینی می‌شود که تجارت اجتماعی در دنیا تا سال ۲۰۲۵ بیش از نیمی از سهم فروش آنلاین را به خود اختصاص خواهد داد. به غیر از اینستاگرام برخی شبکه‌های مشابه دیگر مانند تیک‌تاک، تلگرام و موارد مشابه به عنوان یک کانال فروش جدید و کارآمد برای کسب‌وکارهای کوچک در دنیا مطرح شده است./باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای