آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33609

انگور بهترین درخت برای حیاط خانه

کسانی که می‌خواهند انگور پرورش دهند ممکن است مالک حتی نیم یا یک هکتار زمین هم نباشند؛ با وجود این، اگر در حیاط خانه‌‌ خود فضایی مناسب دارید می‌توانید درخت

انگور بهترین درخت برای حیاط خانه
کسانی که می‌خواهند انگور پرورش دهند ممکن است مالک حتی نیم یا یک هکتار زمین هم نباشند؛ با وجود این، اگر در حیاط خانه‌‌ خود فضایی مناسب دارید می‌توانید درخت انگور بکارید و سایه‌بانی با درخت انگور بسازند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ محمد اسماعیل اسدی، پژوهشگر بین المللی آب و‌ خاک ‌و‌ کشاورزی پایدار | آقای عزیز کسلخه، کشاورز، باغدار و ‌گلخانه‌دار شریف و زحمتکش و صاحب بینش ۶۰ ساله اهل روستای یلمه خندان شهرستان آق‌قلا واقع در شمال استان گلستان، از کسانی است که در حیاط خانه‌‌شان فضایی مناسب برای درخت انگور فراهم کرده و سایه‌بانی با درخت انگور ساخته است.
بیشتذ بخوانید: خاک، بنیان تامین غذا

کاشت درخت انگور

درخت انگور هم بسیار زیباست، هم می‌توان از سایه‌اش استفاده کرد و هم مانند درختی که در تاکستان است از آن میوه‌های شیرین و خوشمزه برداشت کرد.
مهم نیست چرا درخت انگور می‌کارید؛ می‌خواهید از میوه‌اش استفاده کنید یا از برگ‌هایش، در هر صورت درخت انگور زیبایی خاصی به حیاط خانه‌تان می‌دهد.

نگهداری درخت انگور

انگور برای خوب رشد کردن، به نوعی نگهدارنده نیاز دارد. یکی از روش‌های رایج برای انجام این کار بستن رشته‌های سیمی به تیرک‌های چوبی در فواصل مشخص است.
تاکستان های بزرگ معمولا پنج تا شش رشته سیم می‌بندند، اما در حیاط خانه بیش از دو سیم لازم نیست که اولی یک متر و دومی یک و نیم متر از زمین فاصله دارند.
بیشتر بخوانید: حفاظت از خاک با کشت اسطوخودوس

درختان انگور شانی

آقای کسلخه با کاشت درختان انگور شانی در حیاط منزل خود توانسته است میوه خود و بستگانش را در تابستان و‌پاییز فراهم کند.
انگور شانی یکی از ارقام پرفروش بوده که در خاورمیانه و به‌خصوص کشور ایران به میزان بسیار بالایی کشت می‌شود.
این نهال انگور بسیار باکیفیت و مرغوب است و با آب و هوای اکثر مناطق کشور به‌ویژه منطقه خشک و‌ نیمه خشک آق‌قلا سازگار است.
بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری روی زمین با کشت بی‌خاک‌ورزی

مرغوب‌ترین انگور شانی در منطقه سردشت

نهال انگور شانی به دلیل اینکه زود بازده است، بازدهی فراوانی در طول سال دارد، از ارقام تجاری است و کاشت آن بسیار مقرون به صرفه است.
مرغوب‌ترین انگور شانی مربوط به منطقه سردشت است. نهال انگور شانی با نام‌های دیگر مانند نهال انگور شاهانی یا نهال انگور سلطانی نیز شناخته می‌شود.
با توجه به محصول بسیار خوش رنگ، جذاب و پرطرفدار این نهال عنوان انگور شاهانی طرفداران بسیاری دارد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای