آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22935

بازگشایی زاینده‌ رود برای کشت غله در پاییز

رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان از قول قطعی مسئولان درمورد بازگشایی زاینده‌ رود برای کشت غله در پاییز خبر داد.

بازگشایی زاینده‌ رود برای کشت غله در پاییز
رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان از قول قطعی مسئولان درمورد بازگشایی زاینده‌ رود برای کشت غله در پاییز خبر داد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین وحیدا رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: رئیس حوضه حوضه آبریز زاینده رود در جلسه روز جمعه نمایندگان کشاورزان اصفهان قول صد در صد مبنی بر توزیع آب برای کشت غله را در پاییزه اول دادند.
او با بیان اینکه میزان آبی که برای کشاورزی اصفهان در حوضه زاینده رود در سال زراعی جدید وعده دادند مشابه سال‌های قبل است، افزود: تاریخ دقیق بازگشایی زاینده‌رود برای کشت غله به دلیل اینکه باید منابع آب تأمین شود، مشخص نیست، اما پاییزه اول را برای رهاسازی آب وعده دادند که پاییز اول برای کشت آبان ماه است، با توجه به موضوع تأمین آب امکان دارد چند روزی دیر و زود شود، اما امید داریم که تا آذرماه برای نوبت اول کشت پاییزه آب توزیع کنند.

واریز بخشی از خسارت نکاشت کشاورزان اصفهان

رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه مسئولان قول کشت بهنگام غله را به کشاورزان دادند، گفت: از شامگاه پنجشنبه چهاردهم مهر نیز مبلغی از صندوق کشاورزی دولت تحت عنوان خسارت نکاشت به حساب کشاورزان اصفهان واریز شده و برای مابقی کشاورزان نیز واریز می‌شود که این مبلغ علی الحساب است.
وحیدا با اشاره به اینکه خسارت نکاشت به ازای هر یک هکتار زمین، یک میلیون و نُهصد هزار تومان محاسبه می‌شود، خاطرنشان کرد: این مبالغ برای جبران خسارات کشاورزان اصفهان از خشکی زاینده‌رود مبلغی ناچیز است و امیدواریم که با همکاری مسئولان این هزینه خسارات نکاشت به مبلغ واقعی خود برسد.
او با بیان اینکه خسارت نکاشت به حساب بیش از ۱۴ هزار کشاورز شهرستان اصفهان واریز شده، اضافه کرد: این مبالغ برای کشاورزان سایر شهرستان‌ها در شرق اصفهان نیز واریز می‌شود.
رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با انتقال آب دریا برای صنایع اصفهان، برداشت آب صنعت از رودخانه زاینده‌رود در آینده نزدیک متوقف شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای