آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44240

تنفیذ ابطال انتخابات 4 استان، مُر قانون

عدم تعارض بین دو نهاد مستقل در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی (هیات نظارت مرکزی بر انتخابات – شورای مرکزی) در تعیین و تکلیف انتخابات چهار استان اردبیل، ایلام، تهران و لرستان

تنفیذ ابطال انتخابات 4 استان، مُر قانون

اخبار سبز کشاورزی؛ برای نخستین‌بار در تاریخ 20 ساله نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بنا به اعلام هیات مرکزی نظارت بر انتخابات چنین تخلف‌ها و جرائم گسترده‌ای برای حق‌کشی و ورود افراد خاطی به‌عنوان منتخبین به شورای 4 استان صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید:  ادامه ابهامات در انتخابات نظام مهندسی کشاورزی


 

 

سازمان-نظام-مهندسی-کشاورزی-و-منابع-طبیعی5--


بیشتر بخوانید:  مهندسی انتخابات یا انتخابات نظام مهندسی


تمام تلاش هیات نظارت مرکزی بر انتخابات و کمیته اجرایی مرکزی، برگزاری انتخابات سالم در فضایی عاری از تخلفات و به تبع آن انتخاب اعضای شریف و متعهد به قانون بوده و هیچ نگاه سطحی به شخص یا استانی در کار نبوده و در خصوص استان‌هایی که ابطال انتخابات آنها در هیات نظارت مرکزی بر انتخابات تصمیم‌گیری شده، به یقین معترضین و نهادهای مرتبط، اعتراضات و مستندات خود را ارسال و پیگیری نهادهای امنیتی، نظارتی و قضایی موجب شد تا به دور از هرگونه حُب و بغض تصمیم‌گیری شده است.


بیشتر بخوانید: رای دادن افراد عادی با کارت اعضای نظام مهندسی


نظر هیات نظارت مرکزی بر انتخابات قطعی و لازم الاجراست

با توجه به زمان‌بر شدن پرونده‌ها و با عنایت به جاری بودن اعتراضات گسترده از سوی معترضین و پیگیری نهادهای نظارتی، اینک از شورای دوره ششم، انتظار می‌رود در تدقیق قوانین و تطبیق دقیق مواد قانونی از شاکله نظارت استصوابی هیات‌های نظارتی مندرج در قانون اساسی احساس مسئولیت کنند زیرا که در ذیل تبصره ماده (78) صراحتا اعلام نظر شده که نظر هیات نظارت مرکزی بر انتخابات قطعی و لازم الاجراست.

در غیر این صورت به نظر می رسد در پی عدم تنفیذ ابطال انتخابات 4 استان، مراحل رای گیری مجدد برای انتخاب اعضای شورای مرکزی ششم با حضور 8 نماینده از 4 استان محروم شده باید تجدید شود و در حقیقت شورای مرکزی ششم نیز خلع ید می‌شود.


بیشتر بخوانید: ادامه اعتراضات درپی تشکیک در انتخابات نظام مهندسی کشاورزی


 

سازمان-نظام-مهندسی-کشاورزی-و-منابع-طبیعی4--

از آنجایی‌که قانون‌گذار در مواد (74) و (78) اختیارات هیات نظارت مرکزی را تشریح نموده، هر گونه برداشت از مواد قانونی سالبه به انتفای موضوع بودن را متصور است.


بیشتر بخوانید:  مجمع عمومی تهران در خیابان و پشت درب های بسته!؟


محرومیت و حذف کاندیداهای متخلف

یقینا هیات نظارت مرکزی بر انتخابات بر اساس شکایت‌های متعدد اعضای پیگیر سازمان و نهادهای امنیتی، نظارتی و قضایی با مداقه در پرونده‌ها، تصمیم اخذ نموده است و نتیجه‌اش علاوه‌بر ابطال انتخابات 4 استان (اردبیل، ایلام، تهران و لرستان)، محرومیت عده‌ای از کاندیداهای متخلف و حذف متخلفین بوده است.

سازمان-نظام-مهندسی-کشاورزی-و-منابع-طبیعی1--

با عنایت به موارد اشاره شده انتظار می‌رود در چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور (ششمین دوره) که روز چهارشنبه یازده بهمن امسال در محل سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار می‌شود، ضمن تنفیذ ابطال انتخابات 4 استان (اردبیل، ایلام، تهران و لرستان) از اطاله رسیدگی و بلاتکلیفی در استان‌های ابطال شده نیز جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید: بررسی تخلفات گسترده در انتخابات نظام مهندسی کشاورزی لرستان


قضاوت تاریخ و ده‌ها هزار عضو سازمان

توجه داشته باشیم در بین اعضاء شورای مرکزی، مدیران خوشنام و با سلامت فکری، حق‌مدار و با سابقه‌ای درخشان، همچون دکتر حسن رکنی، معاون اسبق امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر محمد جواد صالحی نژاد مدیرعامل اسبق جهاد نصر و بوعلی رییس وقت سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و... وجود دارند که قطعا این افراد با وجدان، رزومه حرفه‌ای و اعتبار چند دهه سلامت مدیریتی خود را به هیچ قیمتی معامله نخواهند کرد؛ زیرا نیک می‌دانند قضاوت تاریخ و ده‌ها هزار عضو سازمان در مورد نحوه تصمیمی گیری برای استان‌هایی که تخلف در آنها بر اساس مستندات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات محرز شده است جاری و ساری خواهد شد و در صورت عدم تنفیذ ابطال انتخابات استان‌های متخلف، این قضاوت همراه با پیگیری مستمر رسانه ها تا آخر عمر گریبانگیر آنها و نام نیک‌شان خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ابطال انتخابات نظام مهندسی کشاورزی در تهران و 3 استان دیگر


 

دیدگاه تان را بنویسید

  • علی پاسخ به نظر

    در این نوشته خلاف واقع چه کسانی سود می برند سعی کنید رسانه خودتون رو وارد خرابکاری یک عده نکنید از چند منبع صحت خبر را استعلام بگیرید بعد خبر را بگذارید

چندرسانه‌ای