خبر فوری
شناسه خبر: 46327

مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

تولیدکنندگان، اصناف و فعالان عرصه کشاورزی و غذا، زبان مشترک داشته باشند

گردهمایی بزرگ فعالان و حامیان بخش کشاورزی و صنایع غذایی ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان امروز با حضور وزرای اسبق کشاورز، روسا و مدیران نهادها و انجمن‌های صنفی بخش کشاورزی و صنایع غذایی و جمع کثیری از شهروندان در محل سالن اجتماعات کانون توحید تهران برگزار شد.

تولیدکنندگان، اصناف و فعالان عرصه کشاورزی و غذا، زبان مشترک داشته باشند

اخبار سبز کشاورزی؛ در این گردهمایی ابتدا دکتر بخشنده، رئیس بخش کشاورزی و صنایع غذایی ستاد انتخاباتی پزشکیان، به نمایندگی از حضار از توجه دکتر مسعود پزشکیان به بخش کشاورزی قدردانی و تشکر کرد و از نمایندگان تشکل‌ها، مدیران و روسای انجمن‌های صنفی به‌خاطر حمایت از دکتر پزشکیان تقدیر و آرزو کرد که در جمعه 8 تیرماه نیز همه دست‌اندرکاران و فعالان بخش کشاورزی و صنایع غذایی به‌طور یکپارچه از پزشکیان حمایت کنند و آرای خود را به نفع او به صندوق بریزند.

هزار باده ناخورده در رگ تاک است

در این مراسم، ابتدا دکتر عطاءالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با ذکر خاطره‌ای گفت: پس از پیروزی معجزه هزاره سوم در انتخابات پیشین، یکی از مقامات هوادار وی به طعنه به من گفت که بروید بساط‌تان را جمع کنید، ولی من به او گفتم که هزار باده ناخورده در رگ تاک است.

وی خطاب به پزشکیان تصریح کرد: شما همان باد ناخورده در رگ تاک هستید که امید دارم به ریاست جمهوری دست پیدا کنید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه از  80 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به گندمکاران فقط 30 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شد، خواستار پرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی شد و خطاب به پزشکیان گفت: کشاورزان از شما انتظارهایی دارند که شایسته است به آن توجه کنید.

وی ساماندهی امور آب، انجام اقداماتی در جهت افزایش رفاه کشاورزان، ساماندهی اوضاع کشاورزان، دیدار منظم و برنامه‌ریزی شده سالانه با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی و نظرخواهی از تشکل‌های کشاورزی و فعالان صنعت غذا برای انتخابات و وزیر جهاد کشاورزی را ازجمله خواسته‌های کشاورزان از رئیس جمهور آینده ذکر و حمایت قاطعانه کشاورزان و گندمکاران از مسعود پزشکیان را اعلام کرد.

کسی به شکایت‌های دامداران توجه نمی‌کند

احمد مقدسی، رئیس انجمن گاوداران کشور، دومین سخنران این گردهمایی بود که کشاورزی و کشاورزان ایرانی به بچه‌ای که به دست نامادری سپرده شده توصیف کرد و پرسید در حالی که افزایش 20 درصدی شیرخام به تصویب رسیده است دولت هنوز آن را ابلاغ نمی‌کند و معلوم نیست چرا کسی به حرف و شکایت‌های کشاورز و دامدار توجه نمی‌کند.

غول تورم زندگی کشاورزان را نابود کرده است

سیدمحمدرضا مرتضوی، رئیس هیات مدیره کانون صنایع غذایی ایران، هم سومین سخنران این نشست بود که تاکید کرد: به‌خاطر صداقت و راستگویی شما (پزشکیان) به شما رای خواهیم داد.

وی با بیان این که غول تورم زندگی و معیشت کارگران و کشاورزان را نابود کرده است، تصریح کرد: توزیع فقر نمی‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل نماید.

مرتضوی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون وجود روستا نمی‌تواند به زندگی خود ادامه دهد، از مقامات دولتی تقاضا کرد که اهمیت بیشتری به زندگی روستایی و روستانشینان بدهند.

ظرفیت‌های بی‌شمار حوزه شیلات

دکتر حسن صالحی، رئیس پیشین سازمان شیلات، هم سخنران بعدی این گروه‌هایی بود که با اشاره به حضور صدها نفر از متخصصان، دانشمندان و فعالان عرصه کشاورزی و صنایع غذایی در این گردهمایی خطاب به مسعود پزشکیان گفت: ظرفیت‌های زیادی در حوزه شیلات و فعالیت‌های دریامحور وجود دارد که باید شما این ظرفیت‌ها را مشاهده و عملیاتی کنید.

می‌خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم

در پایان این مراسم دکتر مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به ایراد سخن پرداخت و با تاکید بر اینکه بسیاری از کارشناسان، دانشمندان و استادانی که در این گردهمایی حضور دارند، اطلاع و آگاهی بیشتری در زمینه‌های کشاورزی و صنایع غذایی از من (پزشکیان) دارند، تصریح کرد: می‌خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم و این امر بدون همدلی و کمک گرفتن از یکدیگر امکان‌پذیر نیست.

پزشکیان از هواداران خود تشکر کرد و با بیان اینکه اکنون خانواده‌ها نیز به تبلیغ وی مبادرت می‌ورزند، گفت: هم اکنون یک بسیای از خانه هیا ایرانیان به ستادی برای تیلیغ اینجانب تبیدل شده است.

پزشکیان با ذکر خاطره‌ای از زمان تحصیل خود گفت: در آن زمان وقتی قرار بود در امتحان جامع شرکت کنم گاهی مراجعه‌هایی به خانه می‌شد که با من کار داشتند. در آن هنگام خانواده به من پیشنهاد کرد که در بالکن و... بروم تا بتوانند بگویند که پزشکیان در خانه نیست؛ اما همان موقع هم من گفتم در خانه هستم و نباید دروغ بگویم، به همین جهت مجبور شدیم خانه‌ای اجاره کنیم تا بتوانم درس بخوانم.

پزشکیان گفت: هیچ کس حتی اعضای خانواده و فرزاندم از من دورغ نشنیده‌اند، حالا هم اطمینان می‌دهم که هیچ یک از مردم نیز از من دروغ نخواهند شنید.

پزشکیان از وعده‌های عملی نشده انتقاد و تصریح کرد: چهل سال است که وعده داده‌اند و دروغ گفته‌اند و عمل نکرده‌اند. من هیچ وقت به شما دروغ نمی‌گویم و آنچه فعالان صنفی کشاورزی و تشکل‌ها جمع بندی نمودند و به من گفتند همان را اقدام و عمل خواهم کرد و تلاش خواهیم کرد در کشاورزی، طرحی نو دراندازیم.

پزشکیان از کشاورزان، دامپروران و فعالان عرصه‌های کشاورزی و صنعت غذا درخواست کرد تا زبان، نگاه و رویکردهای مشترک داشته باشند.

وی گفت: چنانچه این زبان و نگاه مشکلات میان کشاورزان و تشکل‌ها را پیدا کند آن گاه من به خروجی و نتیجه مجموعه و برآیند نظرات این جمع توجه خواهم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • مشهدی ممد پاسخ به نظر

    یک صدا بگن:
    تولید همه ش ضرره
    فروش، نصف کمتر شده
    مردم پول ندارن جنس ما را بخرن
    ورشکسته شدیم
    ...

چندرسانه‌ای