آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25603

توقف صید ترال در چابهار

نماینده مردم چابهار گفت: با تلاش های انجام شده صید ترال در منطقه متوقف شده است و با توقف صید ترال اقتصاد ماهیگیران در منطقه چابهار تکان اساسی خواهد خورد. به

توقف صید ترال در چابهار
نماینده مردم چابهار گفت: با تلاش های انجام شده صید ترال در منطقه متوقف شده است و با توقف صید ترال اقتصاد ماهیگیران در منطقه چابهار تکان اساسی خواهد خورد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی شهرستان چابهار و کنارک گفت: قرار بود ۱۵۹۸ مورد مجوز قایق و ۱۹۵ مورد لنج برای صید صادر شود که متاسفانه تاکنون ۳۰۰ مورد انجام شده، این هم نشان از خلف وعده مسئولان شیلات است و قول دادند مابقی هم صادر شود.

عمده ماهی‌های کشور از آب‌های استان سیستان و بلوچستان صید می‌شود

نماینده چابهار در ادامه گفت: عمده ماهی‌های کشور از آب‌های استان سیستان و بلوچستان صید می‌شود. آمار‌ها عددی بیش از ۷۰ درصد را در این زمینه نشان می‌دهند.
وی افزود: لایروبی اسکله‌ها تامین اعتبار کردیم چه در بریس و چه در رمین که لایروبی شروع شود همچنین توانستیم سازمان بنادر را متقاعد کنیم تا اسکله ۷ تیر در شهر چابهار را لایروبی کند.
نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند همچنین در خصوص وضعیت مدارس منطقه نیز اظهار کرد: بیش‌ترین مدارس در حال ساخت در حوزه انتخابیه است که بیشتر هم خیر ساز هستند.
وی گفت: احداث مجتمع‌های شبانه‌روزی هم تعریف شده است و بیشترین واحد‌های فضای آموزشی در کشور است و این نشان از مشارکت بالای جامعه خیرین مدرسه ساز دارد و خیلی از این پروژه‌ها نیز به بهره برداری رسیدند و برخی‌ها هم در آینده افتتاح می‌شوند.

همکاری با چینی‌ها به صید ترال همکاری با چینی‌ها به صید ترال

نماینده مردم چابهار در ادامه گفت: با تلاش‌های انجام شده چندین خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند به بهره برداری رسید.
سعیدی بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده بیمارستان نیکشهر را توسعه دادیم و بخش‌های مختلفی را در این بیمارستان اضافه کردیم همچنین پزشکان متخصص هم برای انجام کار پزشکی به این بیمارستان آمدند ضمنا مجوز راه اندازی بخش اطفال آن هم اخذ گردید.
وی افزود: مجوز احداث بخش دیالیز برای بیماران بخش دشتیاری گرفته شده و ۴ دستگاه دیالیز نیز اختصاص داده شد همچنین پروژه‌های محرومیت زدایی که شامل احداث ۱۰۰ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت برای حوزه انتخابیه بودند را انجام دادیم.
این نماینده مردم در مجلس گفت: در همین مدت بخش ال دی آر (زایشگاه) بیمارستان چابهار هم افتتاح شد تا مشکلات مردم در این رابطه کاهش پیدا کند. مجموع این‌ها جزء اقداماتی بوده که در حوزه سلامت اتفاق افتاده است.
نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس اظهار کرد: در حال حاضر نیز پیگیری می‌کنیم تا بیمارستان قصرقند و زرآباد هم احداث شود. بیمارستان قدیمی ساخت نیک شهر هم قرار است بازسازی شود تا از آن بهره برده شود البته تامین اعتبار شده است.
وی گفت: با تلاش‌های انجام شده مجوز ماده ۲۳ برای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار نیز اخذ شد.
سعیدی افزود: در حال حاضر بیمارستان پلان به طور کامل تامین اعتبار شده و در بودجه امسال نیز گنجانده شده و امیدوارم تا اواخر سال جاری به بهره برداری برسد که با این اقدام تحولی در حوزه بهداشتی پلان خواهد افتاد.
نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس بیان کرد: احداث دانشکده پرستاری چابهار نیز از مهم‌ترین اقدامات در حوزه بهداشت و درمان بود و از بهمن ماه سال گذشته نیز دانشجو پذیرش کرده است و در حال حاضر ۴ رشته دارد که به دنبال اخذ مجوز رشته‌های بیشتری برای دانشکده هستیم.
این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: مجوز احداث مجتمع عالی سلامت هم برای شهرستان نیکشهر اخذ گردید و مقرر شد از مهرماه سال جاری دانشجو پذیرش کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای