آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26015

تولید در کشور آقا بالاسر نمی‌خواهد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بخش «تولید و صنعت» آقا بالاسر نمی‌خواهد بلکه بهتر است این حوزه مورد حمایت و پشتیبانی‌های قانونی

تولید در کشور آقا بالاسر نمی‌خواهد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بخش «تولید و صنعت» آقا بالاسر نمی‌خواهد بلکه بهتر است این حوزه مورد حمایت و پشتیبانی‌های قانونی قرار گیرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ب ازار؛ حسین پیرمؤذن اظهار کرد: دخالت نظام‌مهندسی در ساخت و سازهای شهرک‌های صنعتی اردبیل نوعی قانون آزاردهنده برای واحدهای صنعتی و تولیدی است؛ چراکه صنعت و تولید آقا بالاسر نمی‌خواهد بلکه منطبق بر قوانین پشتیبانی‌های همه‌جانبه مورد نیاز این بخش است.
وی تصریح کرد: قطعا ساخت و سازها در شهرک‌های صنعتی منطبق بر نقشه طراحی شده انجام می‌شود و اینکه صنعتگر و تولیدکننده بر اساس قوانین و مقرراتی که دست و پاگیر است، بخواهند در این حوزه مجوزی را نیز از نظام مهندسی بگیرند، بر دامنه مشکلات آنها افزوده و کار را سخت خواهد کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: قطعا واگذاری‌ها و ساخت و سازها در شهرک‌های صنعتی منطبق بر الزامات نظام مهندسی بوده و اینکه بخواهیم به ازای هر متر مربع ساخت و ساز از سرمایه‌گذار هزینه‌های میلیاردی برای نظام مهندسی درخواست کنیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست و در این زمینه گلایه‌های متعددی را از سوی صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی نظاره‌گر هستیم.
پیرمؤذن بر ضرورت ایجاد قوانین سهل و راحت در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم، بهتر است در واگذاری امورات شهرک‌های صنعتی و تولیدی به شرکت‌های خدماتی بازنگری شود چرا که به هیچ وجه معقول و منطقی نیست که کارها به صورت ناقص به این شرکت‌ها واگذار شود تا آنها هیچ فعالیت مناسبی را در ایجاد زیرساخت‌های مناسب انجام ندهند.
وی به کمبود زمین صنعتی در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این خود بر دامنه مشکلات افزوده و به برخی فعالیت‌های خارج از قاعده و قواعد فروش زمین نیز منجر شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: باید جلوی دلالی‌ها در واگذاری زمین‌های خارج از محدوده شهرک‌ها گرفته شود و در این زمینه بهتر است مسئولان امر زمین مورد نیاز واحدهای صنعتی را تأمین کنند تا در این باب دغدغه‌ای برای فعالان این عرصه وجود نداشته باشد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای