آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21641

ساداتی‌نژاد: تولید گندم به ۱۱ میلیون تن افزایش یافت

رشد ۲۷ درصدی قیمت برنج وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش تولید گندم به ۱۱ میلیون تن از رشد ۲۷ درصدی تولید برنج و همچنین رشد ۲۰ درصدی تولید جو خبر داد. به

ساداتی‌نژاد: تولید گندم به ۱۱ میلیون تن افزایش یافت

رشد ۲۷ درصدی قیمت برنج

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش تولید گندم به ۱۱ میلیون تن از رشد ۲۷ درصدی تولید برنج و همچنین رشد ۲۰ درصدی تولید جو خبر داد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و سی و ششمین مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی با اشاره به اینکه امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور ما است، گفت: شروع سال زراعی جدید با حضور رئیس جمهور به کشاورزان اعتماد به نفس و انرژی خوبی را در آغاز فرآیند تولید می‌دهد و امیدواریم با این روحیه رکوردهای بیشتری را در سال زراعی جدید ثبت کنیم و عملکرد بهتری داشته باشیم.
ساداتی نژاد خطاب به رئیس جمهور، عنوان کرد: دستورات شما در زمینه اجرای طرح تأمین غذای با کیفیت، سالم و ارزان و با منشأ داخلی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است. ضمن اینکه طرح اجرای الگوی کشت نیز در مراحل نهایی است و به زودی ابلاغ می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح انتقال محصولات آب بر به گلخانه‌ها و همچنین انتقال تولید علوفه به مراتع تصریح کرد: دلیل این مسئله فراهم کردن زمین برای کشت محصولات استراتژیک است که در راستای سیاست‌های دولت دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال جایگزینی سیاست‌های غیر قیمتی به جای افزایش قیمت محصولات استراتژیک است، اضافه کرد: در سال زراعی جاری نیز اتفاقات بسیار مهمی در حوزه کشاورزی رخ داد از جمله اینکه ابلاغ قیمت‌های خرید تضمینی قبل از شروع فصل کشت بود و در ابتدای سال نیز برای افزایش انگیزه گندمکاران، قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که این مسئله بسیار به ایجاد انگیزه و رغبت در تولید کنندگان کمک کرد.
ساداتی نژاد با بیان اینکه بر این اساس تولید گندم در کشور به ۱۱ میلیون تن افزایش پیدا کرد، گفت: علاوه بر این تولید برنج نیز ۲۷ درصد و تولید جو ۲۰ درصد در سال زراعی جاری رشد کرده است.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به مبارزه با آفات در سال زراعی جاری تأکید کرد: در این زمینه سال نمونه‌ای را پشت سر گذاشتیم به طوری که بیش از ۷ میلیون تن گندم خریداری کردیم اما میزان سن زدگی آن ۷ هزار تن بوده است که این اتفاق بسیار خوبی است.
وی افزود: در سال زراعی جاری همچنین صدور اسناد کشاورزی به ۸۰ درصد و رفع تداخلات اراضی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.
ساداتی نژاد همچنین با بیان اینکه در زمینه حمایت‌های مالی از کشاورزان سال بی نظیری را پشت سر گذاشتیم، اضافه کرد: ۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی پرداخت شد که در سال گذشته این رقم ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به دلیل جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از کشورها با بحث کمبود غذا و جیره بندی آن مواجه شدند، تصریح کرد: خوشبختانه ما مشکلی در زمینه تأمین غذا نداشتیم که این مسئله را تا حدود زیادی مدیون کشاورزان هستیم.
وی ادامه داد: کشاورزان کشور علیرغم تحریم و خشکسالی تمام همت خود را به کار برده‌اند و نگذاشتند آسیبی به تولید وارد شود.
ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: امروز تعداد زیادی از کشاورزان در این مراسم به عنوان کشاورز پیشرو و نمونه مورد تجلیل قرار می‌گیرند اما از نظر بنده همه کشاورزان کشور نمونه هستند.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دستاوردهای کشاورزان پیشرو ادامه داد: این دستاوردها نشان می‌دهد در بعضی از محصولات می‌توانیم تا ۱۰ برابر ارتقا پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه در این مراسم از ۱۷۱ نفر کشاورز پیشرو و ۳۸ نفر گندمکار نمونه تقدیر می‌شود، گفت: دستورالعملی تدوین می‌شود که ما بتوانیم به این کشاورزان پیشرو تسهیلات لازم را بدهیم.
ساداتی نژاد اضافه کرد: تلاش ما در این جهت است که به اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیا دست پیدا کنیم و ظرفیت‌های لازم در این زمینه نیز وجود دارد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای