آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30819

سومین سال جهش تولید در دیمزارها

 هم‌اینک نشست خبری جهش تولید در دیمزارها در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی و با حضور معاون امور زراعت، معاون برنامه‌ریزی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مشاور وزیر

سومین سال جهش تولید در دیمزارها
هم‌اینک نشست خبری جهش تولید در دیمزارها د ر سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی و با حضور معاون امور زراعت، معاون برنامه‌ریزی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارتخانه در حال برگزاری است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ در این نشست ابتدا دکتر رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشریح شرایط موجود و ضرورت امنیت غذایی به طرح برخی خدمات وزارتخانه در تولید و تامین زنجیره تولید، اجرای پروژه کاشت یک میلیارد نهال و سامان دادن به امر تامین نهاده‌های مورد نیاز پرداخت و به نقش و تاثیر روابط عمومی و رسانه ها در انعکاس پیشرفت ها و خدمات وزارتخانه اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: ۴ میلیون هکتار از دیمزارهای کشور زیر کشت طرح جهش تولید
رضازاده گفت: در شرایط سخت امسال، وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را در سطح عالی مدیریتی به افزایش بهره‌وری، تثبیت یا تعدیل قیمت‌ها و رضایت دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده اختصاص داد.

4 میلیون و 200 هزار هکتار اراضی دیم در 21 استان زیر کشت دیم است

سپس سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به طرح فعالیت‌های ستاد اجرایی در جهش تولید در دیمزارها پرداخت و گفت: در سومین سالی هستیم که قرار است طی پنج سال، شش میلیون هکتار از اراضی دیم زیرپوشش جهش تولید (در 21 استان) قرار بگیرد که ضمن ایجاد 400 هزار فرصت شغلی در امینت غذایی نیز نقش به‌سزایی دارد.
وی گفت: در حال حاضر 4 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی دیم در 21 استان زیر کشت دیم است.

وزارت جهاد کشاورزی مجری طرح جهش تولید در دیمزارهاست

مهندس علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارتخانه هم در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی مجری طرح جهش تولید در دیمزارهاست، نکات فنی و کارشناسی طرح را مطرح کرد و گفت: با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور و حدود 10 میلیون مهاجر، توجه ویژه به اراضی دیم به دلیل شرایط اقلیمی مهم است.
مهاجر افزود: از یک میلیون هکتار زمین زراعی نزدیک به 12 میلیون هکتار زیرکشت می‌رود که از این رقم حدود 6 میلیون هکتار دیمزار تحت پوشش گندم، جو، حبوب و علوفه است و جهش تولید در این اراضی با ساختار تعریف شده با توجه به کم آبی بسیار حائز اهمیت است تا تولید در واحد سطح همراه با کاهش هزینه انجام شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای