آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21699

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور مشاهده نشده

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، در قائم شهر گفت: کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از اقدامات مهم این سازمان بود و با مقابله اصولی

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور مشاهده نشده
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، در قائم شهر گفت: کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از اقدامات مهم این سازمان بود و با مقابله اصولی علیه این بیماری، هیج موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور مشاهده نشده است.
اخبار سبز کشاورزی ، قاسم رضاییان زاده افزود: همه منابع تولید و عرضه گوشت مرغ در کشور اکنون عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند.
رضاییان زاده ادامکه داد: واکسیناسیون و مراقبت از جوجه ها و مرغ های گوشتی از اقدامات سازمان نظام پزشکی است و برای ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه از مراحل تولید تا کشتار و توزیع، مراقبت‌های بهداشتی و نظارتی اعمال می‌شود.

۶۴ میلیون دام سبک و سنگین در کشور علیه تب برفکی واکسینه شدند

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بیماری تب برفکی را نیز از دیگر بیماری‌های شایع دامی نام برد و گفت:۶۴ میلیون دام سبک و سنگین در کشور علیه این بیماری واکسینه شدند.
رضاییان زاده با بیان اینکه بیش از ۸۰ میلیون راس دام در کشور تاکنون بر علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند، ادامه داد: برنامه ریشه کنی بیماری دامی طاعون نشخوارکنندگان در سازمان دامپزشکی تدوین شده است و این بیماری با همکاری کشور‌های منطقه تا سال ۲۰۳۰ در کشور ریشه کن می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای