آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30029

پیروز، توله یوز ایرانی تلف شد

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن پیروز خبر داد.

پیروز، توله یوز ایرانی تلف شد
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن پیروز خبر داد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ تلاش دامپزشکان ایرانی در اتاق عمل بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران برای دیالیز فرزندِ «ایران» که با مشاوره‌های خارجی صورت می‌گرفت، بی‌نتیجه ماند و «پیروز»، توله‌یوز محبوب ایرانی در ۱۰ ماهگی بر اثر آنچه نارسایی کلیوی عنوان شده است، تلف شد.
غلامرضا ابدالی در حالی از تلف شدن «پیروز» خبر داد که این گونه دیروز عصر به علت شرایط نامساعد کلیوی برای دیالیز صفاقی به اتاق عمل رفت اما نتوانست طاقت بیاورد.

نام پیروز برای توله یوز تایید نشده است نام پیروز برای توله یوز تایید نشده است

«پیروز» به همراه دو توله یوز دیگر ۱۱ اردیبهشت ماه به روش سزارین از «ایران» - ماده یوز در اسارت - در پارک ملی توران متولد شد و تنها او زنده مانده است که در پارک پردیسان از او نگهداری می‌شود. پنجشنبه شب (۴ اسفندماه) بود که دستگاه گوارش «پیروز» دچار مشکل شد و دفع نداشت بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. معاینات لازم انجام شد و با حال مساعد به پارک پردیسان برگشت اما شنبه (۶ اسفند) دوباره به علت وضعیت نامساعدی که داشت به بیمارستان منتقل شد.
به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است.
بیشتر بخوانید: یک ایران دلواپس «پیروز»
دیدگاه تان را بنویسید

  • شروین پاسخ به نظر

    برای پیروز و احتمال انقراضش …

    • golbaf

      سلام شروین عزیز
      متاسفانه پیروز مرد
      اما جای خوشبختی که جامعه با نماد پیروز به محیط زیست حساس تر شده است

چندرسانه‌ای