آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30190

موافقت دولت با اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی

هیات وزیران با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی موافقت کرد.

موافقت دولت با اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی
هیات وزیران با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی موافقت کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایرنا؛ هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اصلاح اساسنامه شرکت شهرک های کشاورزی موافقت کرد.
به موجب اصلاح اساسنامه مذکور، شرکت شهرک‌های کشاورزی، شرکت دولتی با ماهیت توسعه ای و وابسته به وزارت جهاد کشاورزی بوده و در چارچوب مقررات این اساسنامه اداره می شود و در مواردی که در اساسنامه پیش بینی نشده است، تابع مواد قانون تجارت و سایر قوانین و مقررات عمومی کشور خواهد بود.
همچنین براساس اصلاح ماده (۳) اساسنامه یاد شده، شهرک‌های کشاورزی مکانی است دارای محدوده و مساحت معین، که بر اساس مقررات شرکت به منظور استقرار واحدهای تولیدی و خدماتی کشاورزی (از جمله گلخانه‌ای، شیلات و دامی) با زنجیره ارزش احداث شده یا می‌شود.

اختصاص تسهیلات بانکی برای جبران خسارت به کشاورزان استان ایلام

با تصویب هیات وزیران و به منظور جبران خسارت وارده به کشاورزان آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه در شهرستان مهران واقع در استان ایلام، مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله) به تناسب میزان خسارت وارده بین کشاورزان شهرستان یاد شده با ضمانت زنجیره ای اختصاص یافت.
همچنین به موجب مصوبه فوق، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام موظف است، گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای