آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27638

افزایش کیفیت به همت تولیدکنندگان

فاصلة قابل‌توجهی بین نهاده‌های داخلی و خارجی وجود دارد اما با همت تولیدکنندگان داخلی، در زمان کوتاهی می‌توانیم به هم‌ترازی برسیم

افزایش کیفیت به همت تولیدکنندگان
با توجه به برپایی نهمین دوره نمایشگاه جامع بین‌المللی نهاده‌های کشاورزی(اگروپارس) به همت انجمن‌های صنایع تولیدکنندگان سموم و کودهای شیمیایی و با توجه به حضور چشمگیر تولیدکنندگان و فعالان این صنعت، در خصوص ظرفیت‌های تولید کود و سم، استفاده از ظرفیت‌های خاص، موانع، چالش‌ها و مشکلات و… با طرح چند سوال دیدگاه برخی از مدیران عامل و فعالان این حوزه را جویا شده‌ایم که به منظور رعایت اختصار برای مشاهده سوالات ( اینجا ) را کلیک کنید.

مجتبی حسین‌زاده
مدیرعامل شرکت «سبز کاوشان زیست کشت»

فاصله قابل‌توجهی بین نهاده‌های داخلی و خارجی وجود دارد اما با همت تولیدکنندگان داخلی، در زمان کوتاهی می‌توانیم به هم‌ترازی برسیم. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تولیدکنندگان نهاده‌ها، ضعف صنعت داخلی در ساخت ماشین‎ آلات مورد نیاز است.
• دولت و سیاست‌گذاران باید دیدگاه فراتولیدی به صنعت کشاورزی داشته باشند؛ چرا که با توجه به وضعیت اقلیم، خاک، قیمت محصولات کشاورزی و… در آینده نزدیک میزان تقاضا برای نهاده‌ها به شدت کاهش می‌یابد. بر همین اساس، مهم‌ترین مشکل آموزش و ترویج دولتی، ضعف ارائه توانمندی‌ها و نتایج تحقیقات به کشاورزان است البته بخش خصوصی قدم‌هایی در جهت آموزش برداشته که با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، کاملاً بی‌اثر شده است.
• در مورد تولید مواد تکنیکال می‌توان گفت: از آنجایی که ایران دارای محدودیت‌های صادراتی مانند تحریم می‌باشد و تولید مواد تکنیکال نیز برای رقابت در بازارهای جهانی، نیازمند تولید انبوه است، لذا صرفة اقتصادی در این خصوص وجود ندارد.
• وزارت صمت و جهاد کشاورزی هیچ‌کدام اطلاعات مناسبی درخصوص صادرات کودها و مجوزها ندارند و به‌طور دائم توپ را به زمین یکدیگر میندازند و اگر مشتری خارجی هم داشته باشید، فرآیند پیچیده این دو وزارتخانه، آنها را فراری می‌دهد.
• مشکل دیگر، بی ‎اعتمادی به تعهدات شرکت‌های ایرانی و ترسی است که به دلیل تحریم‌ها برای همکاری با شرکت‎های ایرانی وجود دارد و حضور رایزنان‌اقتصادی حرفه‌ای در سفارتخانه‌های خارجی می‌توانست کمک شایانی به صادرکنندگان باشد که از آن نیز محروم هستیم.
• شرکت «سبز کاوشان زیست کشت» با ماموریت سلامتی و ثروتمندی برای تمام ایرانیان، فعالیت خود را آغاز و توسط 25 محقق سرشناس داخلی و دیگر متخصصان ایرانی شاغل در دانشگاه‌های خارجی، تحقیقات جامع در خصوص تولید انواع کودها و سموم بیولوژیک را آغاز نموده است و تا سال 1403 پروتکل تمام کودهای High tech را به بخش کشاورزی ارائه می‌نماید.
این شرکت علاوه‌بر تولید با ارائه وبسایت، اپلیکیشن آموزشی و سمینارهای رایگان در سراسر کشور، ترویج و آموزش را از مسئولیت‌های اجتماعی خود می ‎داند.

ماهنامه دام و کشت و صنعت شماره ۲۷۰ - دی ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای