آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29461

بدعهدی جهاد کشاورزی در خرید میوه شب عید

زیان باغداران گلستانی از مرکبات امسال یک باغدار گلستانی با بیان اینکه بد عهدی جهاد کشاورزی استان در خرید میوه شب عید باعث خسارت زیادی به باغداران شد، گفت:

بدعهدی جهاد کشاورزی در خرید میوه شب عید

زیان باغداران گلستانی از مرکبات امسال

یک باغدار گلستانی با بیان اینکه بد عهدی جهاد کشاورزی استان در خرید میوه شب عید باعث خسارت زیادی به باغداران شد، گفت: دولت با اعلام خرید میوه نوروز، امید واهی به کشاورز داد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ مهدی خاری اظهار کرد: خلف وعده دولت در قبال بخش کشاورزی سبب زیان فراوان به آنها شده است.

این باغدار گلستانی افزود: در ابتدای پاییز رئیس جهاد کشاورزی وعده خرید مرکبات را از باغداران را داد که در زمان عمل به آن چیزی جز بد عهدی از ایشان مشاهده نشد.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت پائین مرکبات و عدم صرفه اقتصادی فروش آن برای کشاورز، بسیاری از باغداران میوه ها را برای خرید میوه شب عید از سوی دولت، روی درخت یا در انبارها نگه داشتند که متاسفانه آن دسته از افرادی که به واسطه هزینه بالای کارگر حاضر به برداشت نشدند با سرمای دی ماه امسال خسارت هنگفتی را متحمل شدند.

حضور دولت در بخش کشاورزی فقط آسیب زا بوده

خاری ضمن تاکید بر این نکته که حضور دولت در بخش کشاورزی فقط آسیب زا بوده و موجب وضرر باغداران شده، اضافه کرد: در حال حاضر تنها راه برون رفت از بحران مرکبات دپو شده در انبارها صادرات است که آن هم دولت با تصمیمات خلق الساعه به نوعی مانع تراشی می کند.

به گفت وی، آسیبی که حضور دولت با تصمیات نادرست به بخش کشاورزی می زند به مراتب از هدر رفت تولیدات کشاورزی و ضایعات حاصل از آن بیشتر است.

این باغدار گلستانی اضافه کرد: اگر رئیس جهاد کشاورزی گلستان خرید مرکبات از باغداران برای شب عید را اعلام نمی کرد خسارت کمتری گریبان باغداران را می گرفت.

خاری در خاتمه یادآور شد: دولت با اعلام خرید برای تنظیم بازار نوروز، امید واهی به کشاورز داد چراکه در غیر این صورت تولیدکنندگان با فروش محصول به دلال یا صادرات به نوعی بازار فروش خود را پیدا می کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای