آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27861

محصولات کم‌خطر، مورد توجه شرکت ملی شیمی کشاورز

توجه ویژه شرکت ملی شیمی کشاورز به محصولات کم‌خطر /روشنک صداقت، مدیر شرکت ملی شیمی کشاورز و فارغ‌التحصیل دکتری حشره‌شناسی در گفتگو با خبرنگار اخبار سبز کشاورزی

محصولات کم‌خطر، مورد توجه شرکت ملی شیمی کشاورز

توجه ویژه شرکت ملی شیمی کشاورز به محصولات کم‌خطر

روشنک صداقت، مدیر فنی شرکت ملی شیمی کشاورز و فارغ‌التحصیل دکتری حشره‌شناسی در گفتگو با خبرنگار اخبار سبز کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از ۵ سال است که با این شرکت همکاری می‌کند، گفت: مجموعه وظایف بخش فنی عبارتند از توسعه تولیدات در سه بخش آفت‌کش‌ها، کود و بذر و در این راستا، محصولات جدیدی که در دنیا عرضه شده را رصد و به بخش تحقیق و توسعه شرکت ملی شیمی کشاورز منتقل می‌کنیم، سپس نتایج این بررسی‌ها توسط تیم تحقیق و توسعه فرموله و به تولیدات شرکت اضافه می‌شود.این مسئله درمورد آفتکش‌ها، کودهای جدید و ارتقای فرمولاسیون محصولات قدیمی‌تر نیز اعمال می‌شود.
مدیر فنی شرکت ملی شیمی کشاورز در مورد فرمول‌های سم و کود جدید اظهار کرد: سعی می‌کنیم با شرکت‌های سازنده فرمول‌های سم و کود جدید که دارای حق ثبت هستند، وارد تعامل و همکاری شویم تا بتوانیم سبد تولیدات شرکت را توسعه داده و پاسخگوی نیاز کشاورزان باشیم.
صداقت همچنین عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما مخصوصا درمورد سموم، حرکت به سمت تولید محصولات بی‌خطر و کم‌خطر است. به‌طور مثال یک محصول شته‌کش در خط تولید و عرضه شرکت وجود دارد به نام «فلونیکامید» که دوره کارنس آن فقط یک روز است و شرکت ملی شیمی کشاورز اولین و تنها شرکت ایرانی است که این محصول را تولید می‌کند. این محصول پیش از این فقط از ژاپن وارد کشور می‌شد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای