آخرین خبرها:
شناسه خبر: 37864

تولید و خرید گندم رکورد شکست

گندم در بین محصولات کشاورزی جذاب‌ ترین و راهبردی‌ترین محصول کشاورزی است، بنابراین با توجه به نگاهی که در حوزه تولید گندم

تولید و خرید گندم رکورد شکست
گندم در بین محصولات کشاورزی جذاب‌ ترین و راهبردی‌ترین محصول کشاورزی است، بنابراین با توجه به نگاهی که در حوزه تولید گندم به‌ عنوان یک کالای راهبردی در کشور وجود دارد باید برنامه‌ ریزی دقیقی در این زمینه انجام داد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ در آغاز مسئولیت مهندس علیرضا مهاجر در سمت معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ، ذخایر کالاهای اساسی از جمله گندم وضعیت مطلوبی نداشت. طبق آمارها در آن دوره زمانی میزان تولید گندم حدود هشت میلیون تن بود که دولت توانسته بود ۴.۵ میلیون تن از آن را از کشاورزان خریداری کند.
بیشتر بخوانیم: پیش‌بینی فائو از تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در ایران
بنابراین در آن مقطع دولت ناچار شد بخش عمده گندم مورد نیاز خود را از محل واردات تامین کند، اما در دو سال گذشته میزان تولید افزایش یافت تا جایی که سال گذشته میزان تولید گندم کشور به ۱۱.۵ میلیون تن رسید و در نهایت درپی اقدامات اثرگذار مسئولان، از ابتدای فصل برداشت گندم (اواخر اسفندماه ۱۴۰۱) تاکنون، بیش از 7 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که بیانگر این است که اکنون از رکورد سال گذشته نیز عبور کرده‌ایم.

شکسته شدن رکورد خرید گندم در استان خوزستان

در این راستا معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از شکسته شدن رکورد خرید گندم در استان خوزستان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲ میلیون تن گندم در خوزستان تولید شد.
علیرضا مهاجر بیان کرد: امسال رکورد خرید گندم در طول تاریخ استان خوزستان شکسته شد.
بیشتر بخوانید: افزایش ۲۷ درصدی خرید تضمینی گندم

امسال بیش از ۲ میلیون تن گندم در خوزستان تولید شد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال بیش از ۲ میلیون تن گندم در خوزستان تولید شد که از این میزان بیش از یک میلیون ۷۱۸ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

خرید بیش از ۷۰ هزار تن گندم بذری در خوزستان

وی با اشاره به خرید بیش از ۷۰ هزار تن گندم بذری در خوزستان، تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت همکارانم در سازمان جهاد کشاورزی استان و همت و تلاش کشاورزان شاهد کشت بهتر گندم در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ باشیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای