آخرین خبرها:
شناسه خبر: 42142

تیران، میزبان دومین نمایشگاه و جشنواره ملی صنعت گلخانه‌ای

دومین نمایشگاه و جشنواره ملی صنعت کشت محصولات گلخانه‌ای و صنایع وابسته از ۱۶ تا ۱۹ آبان‌ماه در سالن بزرگ فدک تیران برپا می شود. اخبار سبز کشاورزی؛ مدیر جهاد

تیران، میزبان دومین نمایشگاه و جشنواره ملی صنعت گلخانه‌ای
دومین نمایشگاه و جشنواره ملی صنعت کشت محصولات گلخانه‌ای و صنایع وابسته از ۱۶ تا ۱۹ آبان‌ماه در سالن بزرگ فدک تیران برپا می شود.
اخبار سبز کشاورزی ؛ مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: این شهرستان ۱۶ آبان‌ماه میزبان دومین نمایشگاه و جشنواره ملی صنعت کشت محصولات گلخانه‌ای و صنایع وابسته خواهد بود.
مهدی آرپناهی از برپایی دومین نمایشگاه و جشنواره ملی صنعت کشت محصولات گلخانه‌ای و صنایع وابسته آن در تیران خبر داد و اظهار کرد: این رویداد ۱۶ آبان‌ماه افتتاح و به مدت چهار روز ادامه دارد.

۳۳ فعال حوزه صنایع گلخانه‌ای در این نمایشگاه غرفه دارند

وی با بیان اینکه ۳۳ فعال حوزه صنایع گلخانه‌ای در این نمایشگاه غرفه دارند، افزود: شرکت‌های عرضه کود، عرضه سموم، تولیدکنندگان و فروشندگان سازه گلخانه و ادوات کشاورزی، شرکت‌های بسته‌بندی محصولات و شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در این نمایشگاه حضور دارند.
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون یادآور شد: نشست‌های تخصصی نیز با موضوع تولید محصولات گلخانه به ویژه فلفل دلمه‌ای در این نمایشگاه و جشنواره برگزار می‌شود.

تیران و کرون قطب اول تولید فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای کشور

آرپناهی با بیان اینکه تیران و کرون قطب اول تولید فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای کشور است، تصریح کرد: ۱۳۰۰واحد گلخانه در سطح ۴۷۰هکتار برای تولید سبزی و صیفی در این شهرستان راه‌اندازی شده که سالانه ۷۰ هزار تن از این محصولات را روانه بازار می‌کنند.
به گفته وی ۹۰ درصد از محصولات تولیدی به بازارهای خارجی صادر و تنها بخشی از آن در داخل کشور مصرف می‌شود که این صنعت توانسته فرصت‌های خوبی را در ارزآوری و ایجاد اشتغال فراهم کند.
وی ادامه داد: چرخه تولید نیز با راه‌اندازی ۱۳ واحد بسته‌بندی و عرضه محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان در حال تکمیل است که صنایع تبدیلی و فراوری فلفل نیز در دستور کار قرار دارد.
آرپناهی یادآور شد: علاوه بر تولید سبزی و صیفی، گلخانه‌های تولید گل‌های زینتی نیز در این شهرستان راه‌اندازی شده که فروش آن‌ها نیز در بازارهای بیرونی است.
وی تشکیل اتحادیه گلخانه داران و ایجاد بسترهای تعاملی برای کسب منفعت و کاهش مشکلات صادرات را از اقدامات مهم در حمایت از این عرصه بیان کرد و گفت: برای مدیریت بازار فروش این اتحادیه باید نقش خود را فعال‌تر کند.
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه سال گذشته نمایشگاه محصولات گلخانه‌ای به صورت استانی برگزار شد، افزود: امسال برنامه‌های این رویداد افزایش و در سطح ملی قرار گرفته است.
به اعتقاد وی، این عرصه علاوه بر تولید و اشتغال توانسته چرخ‌های دیگر بخش‌های شهرستان از جمله صنعت گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش را به تحرک بیندازد.
دومین نمایشگاه و جشنواره ملی صنعت کشت محصولات گلخانه‌ای و صنایع وابسته از ۱۶ تا ۱۹ آبان‌ماه در سالن بزرگ فدک تیران برپا است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای