آخرین خبرها:
شناسه خبر: 37733

خر دولت از پل گندمکاران گذشت، اما

دروغ یک میلیاردی وزارت کشاورزی دکتر غلامرضا نوری قزلجه، نماینده دور یازدهم مجلس از بستان‌آباد آذربایجان شرقی، در جلسه روز دوم دی‌ماه امسال با طرح موضوعاتی

خر دولت از پل گندمکاران گذشت، اما
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر غلامرضا نوری قزلجه، نماینده دور یازدهم مجلس از بستان‌آباد آذربایجان شرقی، با طرح موضوعاتی در رابطه با بی‌برنامگی‌های بخش کشاورزی در سال گذشته و در دولت رئیسی و ضررهای ملی که به کشاورزی و کشاورزان وارد شده است، گفت: مسئولان پیشین وزارت جهاد کشاورزی با بی‌توجهی به کمبود منابع آبی و محدودیت‌های تولید نهال، تجهیز امکانات و بودجه برای تسطیح، حفر چال، غرس نهال، ایجاد مسیر آبیاری، نگهداری و… تعهد کاشت یک میلیارد اصله نهال طی ۴ سال را داده است که سبب می‌شود همان اندک بودجه معمول نیز در مسیر انحراف افکار عمومی و نمایش‌های تبلیغاتی هدر برود.
بیشتر بخوانید: انتقاد بهارستانی‌ها از افزایش ۳ برابری قیمت مرغ

مقاومت کمیسیون کشاورزی وقت در برابر حذف یارانه‌ها

وی با تاکید بر اینکه در آن مقطع زمانی کمیسیون کشاورزی در برابر حذف یارانه‌ها مقاومت کرده بود، گفت: حذف یارانه‌ نهاده‌ها از سوی وزارتخانه و عدم تامین به موقع نهاده‌ها و همچنین قیمت آزاد آن، موجب تورم شدید و سه برابر شدن قیمت مرغ و دیگر اقلام پروتئینی شد، به نحوی که نه کشاورز رضایت داشت و نه مردم.

دامداران کوچک حرفه خود را رها کردند

خطاب بعدی نوری به توصیه استفاده از مرغ لاین آرین بود، وی گفت: اصرار بر استفاده از جوجه یک روزه آرین مرغداران را به خلاف واداشت تا برخی جوجه‌هایی را که تحویل گرفتند، معدوم کرده و از امتیاز دان و… استفاده کنند و همچنین برخی از مرغداران نیز با تحمل هزینه‌های مضاعف متضرر شدند.
بیشتر بخوانید: آب پاکی دولت روی دست گندمکاران

هنوز قیمت قطعی خرید گندم توسط دولت اعلام نشده است

نوری همچنین به عدم شفافیت در قیمت‌گذاری گندم نیز اشاره کرد و افزود: اکنون خرید گندم از مرز ۸ میلیون تن گذشته، اما هنوز قیمت قطعی خرید توسط دولت اعلام نشده است. شورای عالی قیمت‌گذاری گندم در جلسه اخیر قیمت ۱۷ هزار تومانی را به سرپرست وقت وزارت پیشنهاد کرد که گرچه انتظار کشاورزان را برآورده نمی‌کرد، اما رقمی نزدیک به واقعیت بود، ولی همین رقم هم مورد پذیرش سرپرست وقت وزارتخانه قرار نگرفت.
بیشتر بخوانید: آتش جنگ در خرمن گندم

دولت تمایلی به احقاق حق کشاورزان ندارد

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای‌ خرید 8.5 میلیون تن گندمی که پیش‌بینی کرده است‌ اگر بخواهد گندم را کیلویی 17 هزار تومان خریداری کند، به 145 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. اینک هم که خر دولت از پل گذشته و گندمکاران محصول را به دولت تحویل داده‌اند، دولت تمایلی به احقاق حق کشاورزان ندارد؛ چراکه هنوز همان علی‌الحساب هم به‌طور کامل به آنان پرداخت نشده است.
لازم به یادآوری است، دکتر غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، پیش از این چندین بار در لیست احتمالی وزرای کشاورزی در دولت یازدهم و دوازدهم قرار گرفته بود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای