آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45654

تراکتورهای خودران تلفیق فناوری‌ها در عرصه کشاورزی+ فیلم

چندین دهه است که موضوع پایان یافتن منابع انرژی فسیلی از یک سو و شدت آلودگی ناشی از این سوخت‌ها مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از سوخت فسیلی باعث افزایش حرارت جو زمین و مشکلات متعدد زیست‌محیطی و اقتصادی، اجتماعی و تغییرات اقلیمی و آسیب‌هایی چون بروز طوفان و سیلاب‌های مخرب گردیده است.

تراکتورهای خودران تلفیق فناوری‌ها در عرصه کشاورزی+ فیلم

اخبار سبز کشاورزی؛ بر این اساس ادامه این روند، نگرانی‌های جدی در جوامع بشری به وجود آمده است و به همین دلیل سعی بر یافتن راه‌کارهایی به‌منظور استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در دستور کار صنایع و به‌ویژه حمل و نقل و کشاورزی قرار گرفته است.

اتومبیل‌‎های برقی به سرعت در مسیر تکمیل فناوری‌های لازم هستند و در عرصه‌های کشاورزی نیز تولید تراکتورهای برقی آغاز و به کار گرفته شده است. همچنین، تراکتورهای خودران (بدون راننده) دیرزمانی است که در مزارع به کار گرفته شده‌اند.

حال با تلفیقی از تراکتورهای خودران و برقی، گامی بزرگ در این صنعت برداشته شده و چنین تراکتورهایی پای به پهنه‌های مزارع گذاشته‌اند؛ تا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد حذف سوخت‌های فسیلی در به حرکت درآوردن ماشین‌های کشاورزی باشیم و اپراتورها هم جایگاه ویژه‌ای برای هدایت مجموعه‌ای از وسایل با فناوری مدرن داشته باشند .

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای