آخرین خبرها:
شناسه خبر: 43917

خط قرمز تامین غذای سالم و کافی است

علیرضا مهاجر گفت: خط قرمز تغییر ناپذیری وزارت جهاد کشاورزی که تحت هیچ شرایطی از آن عدول نمی‌کنیم تامین غذای کافی و سالم برای شهروندان ایرانی است.

خط قرمز تامین غذای سالم و کافی است

علیرضا مهاجر گفت: خط قرمز تغییر ناپذیری وزارت جهاد کشاورزی که تحت هیچ شرایطی از آن عدول نمی‌کنیم تامین غذای کافی و سالم برای شهروندان ایرانی است.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ نادر کریمی جونی | معاون امور زراعت جهاد کشاورزی که در آیین افتتاح نمایشگاه جامع کشاورزی سخن می‌گفت خود را از نخستین و سرسخت‌ترین حامیان تولید داخل توصیف کرد و گفت: برای حمایت از تولید داخل، حتی راه زندان را هم رفته‌ام.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که کشاورز هم تولید کننده است و در نهایت این مسیر که از تولید بذر، کود و سم آغاز می‌شود، مصرف کننده نهایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه 20 هزار مدیر انگلیسی در بحرین و سایر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، وظیفه مدیریت در این کشورها را برعهده دارند تاکید کرد: افتخار ما این است که کشورمان را مدیران خودمان اداره می‌کنند.

وی تحریم‌ها را عامل وارد شدن آسیب زیاد علیه کشور دانست و گفت: در عین حال تحریم‌ها فرصتی است که در مورد استفاده از این فرصت همیشه دفاع کرده‌ایم و همه جا از تولید کالا در داخل حمایت نموده‌ایم.

بازرگانان ایرانی، جنس نامرغوب به چینی‌ها سفارش می‌دهند

وی در مورد انتقاد از واردات محصولات چینی هم گفت: به نظرم به لحاظ تکنولوژی و پیشرفت، چین 100 سال سال از کشورهای اروپایی جلوتر است و کالاهای چینی در اروپا و امریکا مصرف می‌شوند، ولی بازرگانان ایرانی، جنس نامرغوب به چینی‌ها سفارش می‌دهند و سپس از کیفیت نازل جنس چینی انتقاد می‌کنند؛ در حالی که اگر جنس مرغوب از چینی‌ها خریداری کنیم، مشکلات اعلام شده رخ نخواهد داد.

معاون زراعت وزرات جهاد کشاورزی به حساسیت سموم کشاورزی اشاره و تصریح کرد: سموم با همه مواد دیگر تفاوت دارد چون سموم، موجودات زنده را می‌کشد و انسان موجود زنده است. از این بابت در مورد کیفیت و ماندگازی سموم باید توجه زیادی شود.

مهاجر تاکید کرد: اگر درباره کیفیت سموم تولیدی کوتاهی صورت گیرد و از این بابت آسیب یا زیانی به کسی برسد ما همه مسئول و مقصر هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای