آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23603

در گذشت پدر و معمار علم سم شناسی میهن

هفته پایانی مهر ماه امسال مصادف با درگذشت دکتر محمد خصوصی نام آشنای صنعت سموم دفع آفات نباتی بود. دکتر خصوصی با وجود قدرناشناسی مدیران ارشد

در گذشت پدر و معمار علم سم شناسی میهن

سوگ دکتر محمد خصوصی-3

هفته پایانی مهر ماه امسال مصادف با درگذشت دکتر محمد خصوصی نام آشنای صنعت سموم دفع آفات نباتی بود.
اخبار سبز کشاورزی | دکتر خصوصی با وجود قدرناشناسی مدیران ارشد وقت و محدودیت‌های فراوان در مسیر توسعه کمی و کیفی شرکت گیاه، بازرسی‌های وقت و بی‌وقت برخی از نهادها و ادارات که به تأخیر و کند کردن روند تولید می‌انجامد یا صرفا به‌دلیل نام مشابه یک ماده و ایرادهای من درآوردی نمایندگان شرکت را روزها در سازمان‌ها، ادارات و نهادها سرگردن می‌کرد هرگز به فکر مهاجرت از ایران نیفتاد و کارخانه وی با ایجاد اشتغال مستقیم حدود 150 مهندس، کارشناس و تکنسین تولید سموم و کودهای شیمیایی و کارگران و اشتغال غیرمستقیم برای حدود هزاران نفر، نقطه عطفی در صنعت تولد سم ایران بود.
دکتر خصوصی اینک و پس از سال‌ها بی‌مهری، دولت و کلیت مدیران ارشد به وی، از میان ما رخت بر بست.

شریک زندگی دکتر خصوصی

همچنین سرکار خانم سوسن امیرطهماسب همراه و شریک زندگی دکتر محمد خصوصی مدیری با اقتدار و با تدبیر که سیستم بازرگانی گیاه را در حد یک شرکت آمریکایی اداره می‌کرد با نهایت اخلاص و برای سرافرازی وطن، ضمن تربیت فرزندان تا رسیدن به تحصیلات عالیه و مدیریت اجرایی و امور خانه‌داری در زمانی‌که دکتر خصوصی در رقابت با شرکت‌های ژاپنی، اسرائیلی، یونانی، لهستانی و… مصمم شده بود دیازینون را در ایران تولید کند تا کشور از خرید و واردات سالانه 18 هزار تن شن (تحت عنوان سموم گرانوله) رهایی یابد، به همین جهت دکتر خصوصی به صورت شبانه‌روزی در آزمایشگاه و کارخانه فعالیت می‌کرد، همسرش خانم سوسن امیرطهماسب علاوه‌بر تهیه غذای دکتر، فرزندانشان (امیرحسن و تابنده) را برای دیدارشان به گرمدره (محل کارخانه) می‌برد تا پدر نیرو بگیرد و این کار ملی را به سامان برساند.
سوسن امیر طهماسب دختر ناصر امیر طهماسب و نوه امیر لشکر عبدالله امیر طهماسب (از بنیانگذاران ساختار و سازمان نوین ارتش وقت ایران) در خانواده‌ای روشنفکر تربیت شده و تحصیلات عالی را به پایان رسانده.

وزیر و تقدیر از نام آوران

شایسته است وزیر کشاورزی با پیام تسلیت خود و بزرگداشت مرحوم مغفور دکتر محمد خصوصی، پدر و معمار علم سم‌شناسی کشاورزی ایران نشان دهد که بزرگان و نام‌آوران کشاورزی از چشم وی دور نمی‌مانند و وزیر ، مدافعان امنیت غذاییرا ارج می نهد.

رسانه‌های حوزه کشاورزی فقدان چنین گوهر گرانقدر و اندیشه تابناکی را به خاندان خصوصی، وابستگان، پیوستگان، شاگردان و خیل عظیم دوستانش به‌ویژه جامعه بزرگ کشاورزی و وزرا و معاونین وزرای سابق و فعلی تسلیت عرض می‌نماید.
ب یشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

  • ریرا پاسخ به نظر

    این بزرگان باید در یک سیستم شایسته‌سالار دیده می‌شدند و تاثیرگذاری در کشور را به اجرا می‌گذاشتند. اما معلوم است که چرا این چنین نشد.

    • golbaf

      ریرای عزیز
      سلام
      با شما هم عقیده هستیم، و امیدواریم روزی فرابرسد که بزرگان این کشور در جایگاه حقیقی خود قرار بگیرند و به نحو شایسته از آنان تقدیر شود.
      به امید آن روز

چندرسانه‌ای