آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17955

زخم کم آبی با شروع فصل گرما دوباره سر باز کرد

کم آبی مشکل اساسی خراسان جنوبی است که مشترکین خانگی استان باید با مدیریت مصرف در فصل گرم، جلوی مشکلات را بگیرند.

زخم کم آبی با شروع فصل گرما دوباره سر باز کرد
اخبار سبز کشاورز ی : کم آبی مشکل اساسی خراسان جنوبی است که مشترکین خانگی استان باید با مدیریت مصرف در فصل گرم، جلوی مشکلات را بگیرند.
خراسان جنوبی استانی کویری است که با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند. وجود منابع آبی محدود و زیادی جمعیت در استان، صرفه جویی در حوزه آب را اهمیتی دوچندان می‌بخشد.
در صورتی که صرفه جویی مشترکین ادامه دار باشد، مشکلات حوزه آب در تابستان پیش رو به حداقل خواهد رسید و همه از آب سالم و بهداشتی به مقدار کافی برخوردار خواهند شد.

صرفه جویی، راه مدیریت منابع آبی

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: هر چه زمان می‌گذرد و به فصل تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، مشکلات درباره آب و مصرف آن بیشتر می‌شود.
او گفت: در برخی از مناطق روستایی و حتی شهری به دلیل استفاده نکردن صحیح از منابع آبی، فشار کند آب را شاهد هستیم و خیلی جا‌ها آب قطع می‌شود.
یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز گفت: برای مدیریت مصرف آب، زمانی که سبزی می‌شویم، آب باقی مانده آن را در گلدان‌ها می‌ریزم تا اسراف صورت نگیرد.
او گفت: شست و شوی خودرو نیز باید با یک دستمال پارچه‌ای و کمترین میزان آب باشد، زیرا حجم زیادی از آب استان در بخش خانگی مصرف می‌شود و باید جلوی اسراف‌ها را گرفت.

مصرف ۸۲ درصد آب در بخش خانگی

نادی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۵۰ میلیون مترمکعب میزان آب مصرفی در استان است که ۸۲ درصد آن در بخش خانگی مصرف می‌شود.
او گفت: ۳۵۰ هزار مشترک آب در خراسان جنوبی وجود دارد که ۹۸ درصد این مشترکین، مربوط به بخش خانگی هستند.
نادی گفت: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب برای شرکت آب و فاضلاب حدود ۳ هزار تومان برآورد شده است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: این قیمت برای مشترک حدود هزار و ۹۰۰ تومان است و از مردم می‌خواهیم با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما، از مصارف بیهوده اجتناب کنند.
منابع آب زیرزمینی و سد نهرین طبس، تأمین کننده آب شرب خراسان جنوبی هستند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای