آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29410

ساداتی‌نژاد در چین و تهاتر کود با نفت

سفر رئیس‌جمهور به چین پس از دو دهه، از آن جهت اهمیت بیشتری می‌یابد که کشاورزی در چین پیشرفت‌های بسیاری کرده

ساداتی‌نژاد در چین و تهاتر کود با نفت
سفر رئیس‌جمهور به چین پس از دو دهه، از آن جهت اهمیت بیشتری می‌یابد که کشاورزی در چین پیشرفت‌های بسیاری کرده و برنامه‌های این کشور در حوزه‌هایی همچون صنعت گلخانه‌ای، کشاورزی در دریا، زراعت و جنگل قابل الگوبرداری است.
به گزارش خبرنگار اخبار سبز کشاورزی ؛ در شرایط فعلی بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بهتر است ساداتی‌نژاد در این سفر خود را از بحث‌های سیاسی و دل بستن به چین به امید مبارزه با آمریکا کنار بکشد و در اندک مدت اقامت در این کشور با وزیر کشاورزی چین رایزنی‌های بیشتری انجام دهد و به دنبال تبدیل کردن چین به شریک تجاری بزرگ ایران در بخش کشاورزی باشد.
بیشتر بخوانیم: جزئیاتی از مذاکرات ایران و چین در بخش کشاورزی
البته در این سفر جای معاونان جنگل و آبخیزداری وزارتخانه، زراعت باغبانی و شیلات، رئیس سازمان حفظ نباتات و مدیران انجمن تولیدکنندگان سم و کود بسیار خالی است که می‌توانستند با دکتر ساداتی‌نژاد هیات قوی‌تری را تشکیل دهند و با تقسیم کار و دیدارهای متعدد، سهم بیشتری برای بخش کشاورزی به دست آوردند.

تهاتر نفت _ کود مسیر تازه‌ای برای غنی‌سازی خاک‌های زراعی

کارشناسان مزرعه سبز معتقدند چین در زمینه کودهای فسفاته و پتاسه که به شدت با آن نیاز داریم از مخازن، منابع و امکانات بهتری برخوردار است و می‌توانیم با تهاتر نفت _ کود مسیر تازه‌ای برای غنی‌سازی خاک‌های زراعی بیابیم

ظرفیت بالای چین در تولید مواد تکنیکال سموم دفع آفات

از سوی دیگر، چین در تولید مواد تکنیکال سموم دفع آفات رتبه منحصربه‌فردی دارد که به‌جای واردات آب و حلال‌هایی که مواد تکنیکال در آن محلول شده و پلاستیک بطری سموم و خارج کردن ده‌ها میلیون دلار ارز توسط مافیای واردات سم می‌توانیم مواد تکنیکال بهتر و بیشتری وارد کنیم.

رشد صنعت آبزی‌پروری در چین

به واسطه رشد صنعت آبزی‌پروری در چین و استفاده از تجربیات آنها می‌توان به راهکارهای بهتری برای رونق جایگاه شیلات و آبزیان ایران دست یافت تا به جای هجوم کشتی‌های چینی به آب‌های بین‌المللی یا حوزه امنیتی از دانش فنی این کشور در حوزه شیلات بهره برد.
همچنین در این صورت، پیشنهاد سادتی‌نژاد و رئیس جمهور مبنی‌بر اینکه چین بتواند از کریدور جنوب _ شمال ایران خود را در رونق تجارت به اروپا شریک سازد، اقدامی عملی است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای