آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21800

ساده‌سازی فساد از سوی رستم قاسمی

در مصاحبه با برنامه صف اول، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره بازداشت یکی از مدیرانش ابراز بی‌اطلاعی و آن را ساده‌سازی کرد.

ساده‌سازی فساد از سوی رستم قاسمی
در مصاحبه با برنامه صف اول، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره بازداشت یکی از مدیرانش ابراز بی‌اطلاعی و آن را ساده‌سازی کرد.
اخبار سبز کشاورزی : محمد قاسم مکارم شیرازی که پیش از این در احزاب محافظه کار عضویت داشت؛ از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به‌عنوان مشاور و بازرس ویژه راه و شهرسای منصوب شده بود. وی اخیرا و در جریان دریافت یک رشوه یورویی از سوی ماموران امنیتی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.
با اینکه اخبار متواتری درباره دستگیری این مشاور ویژه رستم قاسمی منتشر شد وزیر اطلاعات نیز دستگیری او را تایید کرده است رستم قاسمی که مدیر ارشد مستقیم محمد قاسم مکارم شیرازی وقتی سه‌شنبه در مقابل دوربین تلویزیون از وی سوال شد که این ماجرا چه بوده و وزیر چه اطلاعاتی از این دستگیری و علت آن دارد، با لحنی بی‌تفاوت اظهار داشت یک نفر از مقامات اطرافمان بازداشت شده و ما اطلاع نداریم به چه دلیل بازداشت شده است.
وی البته این نکته را هم توضیح داد که مخالفان سیاسی دارد و تلویحا این بازداشت را به مخالفان سیاسی نسبت داد.
برای اطلاع آقای وزیر راه و شهرسازی یادآوری می‌شود که محمد قاسم مکارم شیرازی مدیر دون پایه و خرد وزارت راه و شهرسازی نبود که اطلاعات آن در نزد وزیر نباشد. وی نه فقط مشاور ویژه بوده که در هفته دست کم چند بار با وزیر ملاقات و گفتگو می‌کرد و وزیر به وی کارها و ماموریت‌های مختلفی را ارجاع می‌داد، بلکه بازرس ویژه آقای قاسمی هم بوده و از این بابت هم هفته‌ای چند بار با وزیر ارتباط مستقیم و همکاری داشته است.
با این حساب، رستم قاسمی نمی‌تواند درباره محمد قاسم مکارم شیرازی بگوید یکی از اطرافیان ما، بلکه باید او بگوید یکی از همکاران نزدیک و بلافصل من، علاوه‌بر این بسیار عجیب است که یکی از مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی از سوی مقامات امنیتی دستگیر شود و وزیر از جزئیات آن باخبر نباشد.
همچنین این نکته که آقای وزیر تلاش کرده تا دستگیری این مشاور ویژه خود را به رقابت‌های سیاسی نسبت داده و از مخالفان سیاسی خود انتقاد کرده است جا تعجب دارد. ایشان باید بداند که منظور از ماموران امنیتی که به عنوان ضابطان قضایی دستگیر کننده مکارم شیرازی معرفی شدند عوامل وابسته به وزارت اطلاعت و یا اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
در این مورد خاص به جهت آن که وزیر اطلاعات درباره دستگیری و بازداشت مشاور ویژه آقای وزیر صحبت کرده، به نظر می‌رسد عناصر وزارت اطلاعات دستگیر کننده محمد قاسم مکارم شیرازی بوده باشد در عین حال آنطور که شایعه متواتر بیان دارد، وی در حین دریافت رشوه یورویی دستگیر شده است یعنی حین انجام جرم دستگیری صورت گرفته است. آیا آن ضابطان قضایی سیاسی عمل کرده‌اند؟ آیا با وجود دستگیری در حین ارتکاب جرم می‌توان موضوع را به سیاسی کاری نسبت داد؟ با چه عنوان و به چه نیت، رستم قاسمی با بی‌اطلاع جلوه دادن خود وجود آن را کتمان می‌کند؟
آیا شجاعانه نیست که آقای وزیر خطای خود در انتخاب همکار بلافصل خود را بپذیرد و آنچه گفتن آن میسر است را درباره این پرونده بر زبان آورد؟
این مساله همچین برای سایر همکاران دولت نیز قابل توجه است؛ وزیران و مدیران ارشد دولت حتما می‌دانند که ممکن است در مجموعه‌های تحت مدیریت‌شان خطا و فساد و نابه‌سامانی‌هایی وجود داشته باشد. انتظار زیادی است که در نمونه قاسم مکارم شیرازی از رستم قاسمی انتظار استعفا داشته باشیم ولی کمترین در خواست در چنین مواردی از یک مدیر ارشد حتی در سطح رئیس جمهور آن است که معضل پیش آمده را به رسمیت بشناسد از وقوع آن ابراز تاسف کند و درباره انتخاب مدیر فاسد از شهروندان و افکار عمومی عذرخواهی کند.

نادر کریمی جونی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای