آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19558

رونمایی از سامانه هوشمند آنلاین صنعت قارچ «هاگ»

اولین سامانه هوشمند آنلاین صنعت قارچ «هاگ» کشور با محوریت «حمایت از تولیدکنندگان در راستای سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» رونمایی می‌شود.

رونمایی از سامانه هوشمند آنلاین صنعت قارچ «هاگ»

منتظر «هاگ» باشید

اخبار سبز کشاورزی : اولین سامانه هوشمند آنلاین صنعت قارچ «هاگ» کشور با محوریت «حمایت از تولیدکنندگان در راستای سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در تالار خواجه نصیر واقع در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، از ساعت ۱۸-۲۱ در تاریخ ۳۱ تير ۱۴۰۱ رونمایی می‌شود.
این سامانه نه تنها در زمره بزرگ‌ترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین پایگاه تخصصی و صنفی قارچ در سطح بین‌الملل محسوب می‌شود، بلکه در حوزه کشاورزی کشور نیز همتایی برای آن وجود ندارد.
سامانه هاگ با هدف ارتقای سطح توانمندی و درآمدزایی صنعت قارچ کشور پا به عرصه حضور گذاشته است. از مزایای مهم این سامانه هوشمند، استفاده آسان در پلتفرمی حرفه‌ای و کاربرپسند، ارائه بستری امن برای دادوستد انواع محصولات و کالاهای مرتبط با صنعت قارچ و همچنین ساماندهی واسطه‌ها و شناسایی و ارائه راهکارهای خلاقانه و روزآمد، برای کاهش حداکثری فاصله تامین کننده تا مصرف کننده است.
گفتنی است که این سامانه هوشمند، با ایجاد یک بانک جامع از اطلاعات مربوط به قارچ، برای کلیه سنین و تمامی آحاد جامعه اعم از خواص و عوام شکل گرفته و به همگان کمک می‌کند متناسب با نیاز خود از آن بهره بگیرند.
هاگ برای کاربران عمومی، اطلاعاتی درباره خرید و نگهداری و پخت و پز ارائه می‌کند و برای کاربران تخصصی آخرین اخبار و دانش و فناوری‌های به روز دنیا در صنعت قارچ را فراهم می‌آورد.
به‌علاوه می‌کوشد تا با کمک فعالان و پیشتازان در این عرصه، با استفاده از تریبون رسانه قارچ کشور در شبکه‌های اجتماعی، دستاوردهای آنان را در قالب گزارش، کلیپ، تیزر و نقشه راهنما به مشتریان ارائه کند و با معرفی جامع و مناسب محصول، امکان خرید آنلاین را برای همگان در سراسر جهان فراهم آورد. همچنین با مهیا کردن بستر نقد و بررسی خدمات توسط مشتریان فرصت رشد و بهسازی سریع‌تر را برای صنعت قارچ مهیا نماید.
بدین ترتیب هاگ در صنعت قارچ کشور تحولی چشمگیر ایجاد کرده و میزان گردش مالی چرخ‌های صنعت را به نحو قابل توجهی افزایش داده است.
همچنین در این سامانه هوشمند، امکان استخدام نیروهای کارآمد و علاقه‌مند تسهیل گردیده، زمینه‌های کارآفرینی در این عرصه به‌راحتی با پلتفرم تعاملی آنلاین فراهم می‌شود.
بذر این دستاورد ارزشمند را دست‌اندرکاران هاگ از سال ۱۳۸۵ با تحقیق و پژوهش بر پهنه صنعت قارچ کشور کاشته‌اند که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۱ در قالب اولین ماهنامه تخصصی که با نام رسانه قارچ کشور به‌صورت رایگان در اختیار متخصصان قرار دادند، جوانه داده است. پس از رواج دنیای دیجیتال، هاگ در بستری متفاوت رشد کرد و در بستر پیام‌رسان‌های اجتماعی متعدد اولین کانال ها و گروه های مرتبط با قارچ را بنیان نهاد.
در سال 1395 اولین رسانه تخصصی قارچ کشور تاسیس شد و هم‌اکنون سرانجام این تلاش‌ها نخستین و تنها سامانه هوشمند آنلاین صنعت قارچ هاگ است که به زودی فراروی همه علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه صنعت قارچ خوراکی قرار می‌گیرد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای